28 Ekim 2013 Pazartesi

Unutma Beni Çiçeği

Cumartesi akşamı can sıkıntısıyla kanallar arsasında zaplerken, Beni Unutma adlı türk filminde takılıp kaldım. 

Film yeni başlamıştı ve esas oğlan kız ağladığı için ona sıkıca sarılmak istediğinden bahsediyordu. Tamam bu beni biraz oyalar düşüncesiyle filmi başladım seyretmeye.

Esas çoçuğumuz kızla ilk buluşmasına elinde ki koca buket Unutma Beni çiçeğiyle gitmişti ve kızı çok etkilemişti. Çiçekleri görünce bende etkilenmiştim.

Filmin en can alıcı sahnesiydi.

Çiçekleri, özellikle mavi renkli çiçekleri çok sevdiğimden kaldım öylece ekrana bakarken.Mavi Unutma Beni çiçekleri, renkleriyle kendine çekiyordu beni resmen. Bayıldım mavi görüntüsüne:))

Hiç bilmediğim bu çiçeğin anlamı duyunca daha çok sevdim ve sahip olmak istedim.

Beni Unutma çiçeğinin hikayesi; 
Bir efsaneye göre Adem ile Havva cenneti terk ederken çiçek haykırır: "Beni unutmayın!” Ve o çiçeğin adı “Unutma Beni” olur.

Başka bir efsaneye göre de iki aşık Tuna nehri boyunca yürürlerken, kız nehrin üzerinde yüzen güzel bir mavi çiçek görür. Çiçeğin akıntıyla sürüklenip gitmesinin kendisini üzdüğünü ifade eder. Sevgilisi çiçeği yakalamak için suya atlar, ama dalgaların altında kalır ve boğulmaya başlar. Çiçeği sevgilisine fırlatır ve son nefesinde "Unutma Beni " diye bağırır.

Eski bir Avusturya halk hikayesinden adını alan "Unutma Beni Çiçeği "gerçek aşk ve hatıra" anlamına geliyor.

Çiçeğin gerek anlamı gerek görüntüsü ile  verilebilecek en güzel çiçeklerden birisi olduğunu düşünüyorum. Alışılmışın dışına çıkarak bir buket Unutma Beni çiçeği ve yanında hikayesinin anlatıldığı bir kart ile gönderildiğinde yapacağı etkiyi ve vereceği duyguyu tahmin bile edemiyorum. 

Şu an itibariyle Unutma Beni çiçeklerinin tohumunundan sipariş ettim ve çiçeklerimin büyüdüğünde hediye verebileceğim arkadaşlrım ve dostlarımın listesini sıraladım. Bahar hemen gelsin ki Unutma Beni çiçeklerim açsın bende hediye vereyim:))))

Filme gelince kız çiçekleri aldığında aşık olmuştu ve güzel bir aşkın ilk adımı Unutma Beni çiçeklerinin sayesinde atılmıştı. O büyük aşk kötü bir hastalığın gelmesiyle kötü bir sonla bitti malesef. Kötü sonları sevmiyorum. Hiç bir şey kötü sona ulaşmasın. 

Unutmak istemediklerimize arada Unutma Beni çiçeği gönderek, sevgimizi ve kendimizi hatırlatabiliriz.

Hiç bir zaman hiç kimse tarafından unutulmamak dileğiyle...





5 yorum :

  1. Çiçek hakkında birçok farklı efsane vardır ve efsanelerin çoğunda çiçeğin ismi bir şekilde açıklanır. Örneğin bir Alman efsanesine göre, Tanrı tüm çiçekleri adlandırdığında, adlandırılmamış ufak bir çiçek bağırır: "Unutma beni, Ey Tanrım!" Tanrı yanıtlar "Bu senin adın olacak."[1] Bir başka efsanede ise Adem ile Havva cenneti terk ederken çiçek haykırır: "Beni unutmayın!"[1] Bunların dışında sıklıkla tekrarlanan bir başka efsane ise Orta Çağ'da geçmektedir. Bu Alman efsanesine göre Tuna Nehri kıyısında yürüyüşe çıkmış bir şövalye ve sevgilisi, nehir kenarında sulara kapılıp gitmek üzere olan bir mavi çiçek görürler. Sevgilisinin çiçeği arzu etmesi üzerine çiçeği almaya çalışan fakat bu sırada nehrin sularına kapılan şövalye son bir hamleyle çiçeği sevgilisine doğru atar ve "Vergissmeinnicht!" yani "Unutma beni!" diye haykırır.[2] Birçok başka efsanede de yer alan çiçek edebiyatta da kendisine önemli bir yer bulmuştur; birkaç Grimm kardeşler masalında adı geçen çiçek ayrıca birçok şiirde de konu edilmiş, birçok edebiyatçı tarafından övülmüş, örneğin Goethe bu çiçek için "en canlı çiçek, zariflerin en zarifi" demiştir.[2]

    Ayrıca IV. Henry bu çiçeği 1398'deki sürgünü sırasında amblemi yapmış ve bir sonraki yıl İngiltere'ye döndükten sonra da amblemi olarak kullanmaya devam etmiştir.[1]

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın öncelikle. Sizde hikayeyi artastırmışsınız. Ne güzel bir hikaye değil mi?
      Güzel açıklamalarınız için teşekkürler.

      Sil
  2. Cok guzel yhaa asik oldum ciceklere

    YanıtlaSil
  3. Unutma Beni Çiçeği ni çok güzel anlatmışsınız. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumun ilk yazılarından. Çok güzel çiçekler. Bayıldım onlara.

      Sil