30 Ekim 2013 Çarşamba

Tübitak Yayınları&Meraklı Minik




Küçük bir çocuğunuz olduğunda ister istemez televizyonda, internette radyoda çocuklarla ilgili bir şeyler duyduğunuzda kulak kabartıp dinliyorsunuz. Bende son zamanlarda uzmanların söylediği bir cümlede takıldım kaldım.  

“Çocuklarınızla kaliteli zaman geçirin.” 
 
Neydi ki bu kaliteli zaman? Neyi kastediyordu?  Ne yapmak lazımdı? 
Çocuklarımızla aramızda olan ilişkiyi daha keyifli ve verimli hale getirmek, için uğraşılan zaman dilimiydi kaliteli zaman. Kısıtlı bir zamanda çocuğunuzla paylaşım dolu, öğretici, interaktif ve ne kadar yakın geçiriyorsanız daha iyi ve verimli sonuç almaya çalışıyorsunuz. 
Berke’yle oyunlar oynuyorduk ama oyunlarımız hep bilindik oyunların ötesine geçemiyordu. Birkaç defadan sonra monotonlaşıyor ve Berke’ye ilginç gelmemeye başlıyordu. Bende Berke’yle nasıl kaliteli bir zaman geçiririm düşüncesiyle araştırmacı bir anne olarak sanal âlemde ilginç şeyler aramaya başladım:)))) 
Ne kadar çok etkinlik bir o kadarda oynanması gereken oyun varmış.  Şaşırdım. Karşıma uzunca bir liste sıralandı ama ben en iyileri seçmek için bayağı bir gezindim sanal âlemde ve tamda istediğim gibisini buldum. TÜBİTAK Yayınları…
TÜBİTAK Yayınlarından çıkan kitaplar ve aylık bilim dergileri tamamen eğitici amaçlı olan yayınlar olup bence gelişim açıcından büyük önem teşkil etmekte.
Dergiler ve kitaplar 3+ yaş grubundan başlayarak 14+ yaş grubuna kadar devam etmekte. Ben 3+ yaş grubunu incelemeye başladım ve hemen Berke’nin işine yarayacağını düşündüğüm kitapları seçerek sipariş ettim. aldığım kitaplar nesneleri ve şekilleri tanımakla alakalıydı. Renkleri canlı çizimleri güzel ve eğlenceliydi. Ben kitapları okuyor, resimleri Berke'ye gösteriyor, her gösterdiğim şekli veya nesneyi tekrar ediyor onun anlamasını sağlıyordum. 

Ayrıca sitede benim en çok ilgimi çeken bir diğer dergi de Meraklı Minik oldu.
Meraklı Minik dergisi aylık olarak yayınlanmakta olup ve içindeki oyun etkinlikleri, eşleşme kartları, aylık seçilen farklı konularla ilgili bilgilendirmeler, eğlenceli yemek yapma çalışmaları ve çeşitli oyunlar sunmaktaydı.
Bizim tanıştığımız sayıda mahalle çalışması etkinliği vardı ve Berke’yle yaparkenbayağı bir eğlenmiştik. Oğluşum yapmış olduğumuz mahalle maketinde uzun süre sokaklarda ve caddelerde kendi minik arabasıyla turladı.   

Kaliteli zamanı yakalamıştık artık.

Etkinlik çalışmaların çoğunu ben yapsam da etkinlik kartlarını eşleyeceğimize kâğıtlara yapıştırsak da, derginin sadece resimlerine bakıp konuşsak ta sonra elimizden fırlatıp atsakta, yaşamış olduğumuz o anların ve Berke’nin verdiği hayret ünlemleri duymak, öğrendiklerini tekrarlamasını izlemek, onu öyle neşeli görmek çok keyifliydi. Aldığım hazzın tarifi yoktu. Bir anne daha ne isteyebilir di ki. Oğlumun yüzündeki gülümseme her şeye değerdi. Meraklı Minik dergisi artık bizim için vazgeçilmezdi.

İtiraf etmek gerekirse derginin yeni sayısını Berke’den çok ben merak etmekteyim. Bir sonraki ay hangi konu işlenecek, tekrar neler yapıcaz, Berke ne tepki verecek… Sabırsızlıkla bekliyor oluyorum ve her ayın başını iple çekiyorum. Hemen gidip temin ediyorum.  

TÜBİTAK Yayınlarına kaliteli ve öğretici güzel dergiler ve kitapları yayınladıkları için ayrıca çok teşekkür ederim. 
TÜBİTAK Yayınlarını ulaşmak için internet sitesini ziyaret ederek seçebilir, Meraklı Minik dergisine de aylık abone olarak internet sitesinden satın alabilirsiniz. Yok abone olmak istemezseniz, D&R’dan aylık temin edebilirsiniz.




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder