10 Mart 2021 Çarşamba

Cihan Kitap Yorumu

 



"Osman bardakları doldururken gökyüzünde ayna gibi parlayan aya bakarak "Öyle bir aşka düş ki Cihan sürüm sürüm sürün. Yıllardır övündüğün tuzsuz aşın dertsiz basın kalmasın."


Bir Türk masalı sersisinden olan Cihan’ı okudum ve çok eğlendim çok güldüm. 

Seriye biliyordum ama diğer kitapları hiç okumamıştım. Cihan’ı okuduktan sonra serideki diğer kitapları da okumak istiyorum .  Seriyi bilen ve okuyanlar mutlaka Cihan ile tanışmıştır ana ben ilk defa tanışmış oldum ve canlandırılan karakteri oldukça sevdim. 

Cihan’dan biraz bahsedersek; kiralık katillik yapan Cihan Bozcada’ya kurbanını öldürmek üzere Osman ile yola çıkar. Plan öncesi akşam dışarıda dolaşırken bir kız gruba ile karşılaşır ve muhabbet ederler ve yatlarına geri dönerler. Grupta olan kızlardan biri Yıldız Cihan’ı o akşam çok etkiler. Tesadüf ya kurbanını öldürmek için gittiği evde birden Yıldız karşısına çıkar ve olaya şahit olur. Yıldız’a zarar vermek istemeyen Cihan Yıldız’ı yanına alarak oradan kaçar. 

İşte olaylar örgüsü de böyle başlamış olur. İki inatçı keçi arasında neler olur neler. Başlarda Yıldız, Cihan ve Osman ile giderken diğer kahramanların da romana dahil olması ile işte gerçekten bir türk filmi tadında güzellikler yaşanır. Cihan’ın şüpheleri, yaşananların önüne geçme çabası, inatçılığı, güvenilirliği kitaba ayrı zevk katanlardan oldu. Hele Sedat ile Duygu; onlara bayıldım. Yıldız’a zaman zaman çok kızdım ama bazen de haklı buldum. Osman’ı daha çok okumak istedim. Genel olarak romanı çok sevsem de sonunda içimde koca bir üzüntü olmadı değil. 

Sonu bambaşka bir sonla bitirmek de yazarımızın takdiri. Okuyucuya başka başka bakış açıları bırakarak yeni bir romanın sinyallerini vermiş. Şimdi benim seriden okumak istediğim diğer kitap Duygu. Onun hayatını merak ediyorum.

5 yorum :