10 Aralık 2019 Salı

Cadance Boyaları İle Sehpa Yenileme


Merhabalar

Son zamanlarda, kendi dekor ve kendi el emeğimle yapabileceğim her türlü şeye ilgi duyar oldum. Gerçi ben hep böyleydim. 

Bir obje, bir takı, bir dantel, bir örgü yapma hevesim oldu. 

Bazen kendime kızıyorum. Kimilerinin tek bir hobisi varken, ben neden bir çok hobiye ilgi duyuyorum. 

Bu da benim işte. Benim hayat tarzım, yaşam şeklim bu. 

Ocak ayı gibi yeni evime geçeceğim ve eskiyen bazı eşyaları değiştirmeye kalktım.
İlk denemem orta sehpa oldu. 



Koyu renk olan bu sehpayı beyaza çevirmek içinb 5 kat boya sürdüm. Öyle gözünüzde çok büyütmeyin. Rulo ile gayet rahat boyanıyor. Her bir kat boya işleminden sonra mutlaka 24 saat geçmeli. boya kurumadan üst üste boya atmak gölgelendirme yapabilir. 

5 kat boya işleminden sonra az miktar eskitme kremine, aldığım ölçü kadar glazing medium koyup boyayı çabuk kurumaması haline getirdim. Fırça ile rastgele sürdüm ve evinizde bulunan bulaşık süngerinin sünger kısmı ile boyanın fazlalığını hep bir noktadan sildim. Üst kısmın açıklığını ne kadar çok isterseniz boyayı o kadar çok siliyorsunuz. Sonra budak tarağını fazla bastırmadan elinizi yukarı aşağı oynatarak şekil veriyorsunuz. 

İnternette budak çalışması yazdığınızda bir sütü çalışma ve video var. Ben izleyerek ve okuyarak bilinçlendim. 

İstediğim şekli aldığın da kuruması için 48 saat bekledim. 48 saat sonra  bir kat vernik attım. sonra yine 48 saat sonra ikinci verniği attım ve bence çok güzel oldu. 

Şimdilerde başka çalışmalar deniyorum. her bir şeyi boyayasım var. 

Boya işi ile uğraşanlar atmayın yenileyin" diyor. Çok da mantıklı aslında. Biraz araştırınca neler boyanıyor, ne eşyalar kurtuluyor, nasıl güzel şeyler ortaya çıkıyor şaşırırsınız. 

Güzel olmuş mu:) 




12 yorum :

  1. yağlı boya çalışsanaaa tuvaldeee :)

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı bir çalışma Elmas Hanım, çok teşekkürler. bir de bozaran kot pantolonlar için bir çözüm var mı? onu çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kot pantolonla için benim de sıkıntım var. Onlar için güzel bir çözüm yok maalesef.

      Sil
  3. Bu tarz işlemler benim de çok ilgimi çekiyor abla. Sürekli video izlerdim ama yakından biri yapmayınca güvenemedim açıkçası.
    Senin yaptığını ve sonucu görünce hayran kaldım. Harika görünüyor cidden, emeğine sağlık :)
    Bizimkilerden izin çıkarsa ben de denerim belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim uzun zamandır yapmak istediğim bir çalışmaydı. Sehpa ile başladım ve devamını getiriyorum. Sürekli bir şeyler boyayasım var. Bakalım sonum ne olacak benim. Aşırı keyifli ve zevkli bir iş. Denmekten zarar gelmez mutlaka küçük bir şeyle dene derim.

      Sil
  4. Blogunuz oldukça güzel ve emek verilmiş.Kaleminize sağlık.Yeni
    açtığım bloguma zaman ayırıp takip ederseniz oldukça mutlu olurum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Hayırlı uğurlu olsun size de. Bolca yazılarınız olsun.

      Sil
  5. uğraş verdiğin şeyi kullanmak ne güzel.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık.. Sehpa yepyeni ve muhteşem olmuş. Güle güle kullanın. Birçok hobiye sahip olur bir de böyle başarılı sonuçlar çıkaranlara on parmağında on marifet deniyor.:) Tebrik ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Biraz bilgilenme yaptım. Okudum izledim yaptım. Çok zor değil herkes yapabilir.

      Sil