21 Aralık 2018 Cuma

Zorba Aşık Kitap Yorumu





"Yalnızlık bir asit gibi içine siner, yavaş yavaş zehirler. Önce güven, sonra sevgi ve insanlığını yok eder, kendini dünyadan soyutlarsın."

Merhabalar 

Bana deseler ki seni geçmiş zaman dilimine yollasak, nereyi istersin? Lord ve Leydiler’le kalede bir hafta kalayım derdim.

Kabarık koca elbiseler, balo ve davetler ve kıran kıran geçen bir savaş izlerini sürmek isterdim. Tabi bu bir hayal ve böyle bir şey olmaz ama kitaplar sayesinde bu hayali biraz da olsa yaşamak son derece güzel. Hayali bırakıp kitabı yorumlasam daha iyi olacak sanki.

Zorba Aşık konusu, geçtiği zaman ve karakterleri söz konusu olunca daha okumadan gönlümü feth etmeyi başarmıştı. Düşündüğüm gibi de oldu.

Babasını ve kalesini ele geçiren kötü adam Lord Fergus’tan gizlice, gizli geçitleri ve mahzenleri kullanarak kaçan Leydi Sheena, kaçak olarak Hawkslot Lordu Troy’un kalesine gizlice sızar.
Sızar diyorum çünkü babasının ona anlattığı ve kimseye bahsetme dediği harita kalenin gizli giriş yerlerini söylemektedir ve kötü adam Fergus’un da istediği bu haritadır.

Troy’un kalesinde rahat yaşayacağını düşünen Sheena yanılır ve hemen yakalanıp Troy’un karşısına çıkar. İşte eğlence de başlar.

Kendini saklamak için sürekli yalan söylemeye çalışan Sheena ile yalanlarını yakalayan Lord Troy başlayan ilişkileri romanın renkli saylarına göz kırpıyor ve okuyucu eğlenceli bir serüven bekliyor.
Romanımız çok eğlenceli ilerledi. Leydi ve Lord’un atışmaları çok eğlenceliydi. Asi, dik başlı, başına buyruk Sheena, Lord Troy’u mum gibi kendine aşık etti, hem de ne etmek. Esti, gürledi, kalede yeri yerinden oynattı. Sheena için savaştı. Sonunda ona olan sevgisinin farkına vardı.

Son olarak, romanın ilk bir kaç bölümünde Sheena’nın kaçış macerasının betimlemeleri çok iyi anlatılmıştı. Ormanlar kale ve halk ve diyaloglar çok iyiydi. Vazı olaylar hızlı gelişti ve çabuk sonuca bağlandı ama genelde 444 sayfa hiç sıkılmadan bitti.

Romanda ana karakterlerin dışında ki iki karakter çok iyiydi. Troy’un sağ kolu Rohanna ve uşağı Graham. İkiside aşırı sivri zekalıklarını konuşturarak Lord’larını kızdırmayı başardı.

Roman sayesinde ben geçen yüzyılda kaldım. Beni @sihirlikitaplik kızları gelip kurtarın.


22 yorum :

  1. Anlamlı yalnızlıklar,anlamsız kalabalıklardan iyidir..Ama insaniz bazen topluluga zorunlu olarak uyuyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dediniz. Çok beğendim. Zorunlu kalmak çok kötü maalesef.

      Sil
  2. jennifer Royce okuyacağım inşAllah :)

    YanıtlaSil
  3. lordlar ve leydilerle 1 hafta kalede kalmak fikrini çok beğendim...

    YanıtlaSil
  4. sürükleyici bir hikayeye benziyor tavsiyeniz için teşekkürler. Lordların ladylerin yanına giderseniz de selam söyleyin :)

    YanıtlaSil
  5. Gidebilsem keşke:) Selamınız başım üstüne.

    YanıtlaSil
  6. Aşk, romantizm, heyecan insanların vazgeçilmezi olunca böyle eserler de ilgi ile okunuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Ben genelde arada bu tarz romanlar okuyorum. Okuyamama durumu olduğunda bu akıcı kitaplar kurtarıcı niteliğinde

      Sil
  7. Geçmişe gitmek bazen iyidir,çok sık olmaması kaydıyla...Teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
  8. Bu kitabın yazarı Türk zannederim, müstear isim kullanıyor , ben de okuyacağım güya , listede 3-5 senedir ama...:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazar Türk. Ben de kendisi ile bu kitap sayesinde tanışmış oldum. Sevdim ben yazım dilini. Sizde okumak için önlere alabilirsiniz.

      Sil
  9. heeey bak günday sırayla okuyom bikaç haftadır. blogumda altı kitabı oldu bugünlerde. iki tane kaldı. sekiz romanı var. kinyas kayra en iyisi. piç in de filmi var. ikisini de hafta sonu yazcam. daha ve az romanlarını bu hafta okuyom.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, doğru söylüyorsun. Kinyas ve Kayra en iyisi. ard arda iyi okumuşsun kitapları. Tebrik ederim seni:)

      Sil
  10. Konu beni etkiledi. Sayende okunacaklar listesi gittikçe kabarıyor Elmas haberin olsun :))))

    YanıtlaSil
  11. romantik tarafımı kalbinden vurdun :)) ilk fırsatta bulup okuyacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleyyy. Tavsiyem beğenilmiş. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Okuyabilirim bu kitabı diye düşündüm, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzınıza uyarsa neden olmasın? Okursunuz belki:)

      Sil