17 Nisan 2017 Pazartesi

Göz Seğirmesi Kitap Yorumu



Yitik Ülke Yayınları'ndan çıkan Aylin Acar'ın yazdığı Göz Seğirmesi adlı öykü kitabı yorumu ile kocaman bir merhaba.

Göz Seğirmesi on altı bölümden oluşan, biraz hüzünlü, biraz bunalımlı, çokça samimi, bol mizahili akıcı bir öykü kitabı.

“Duş jellerini filan koyduğum yerde de bir ayakkabı kutusu var. İçini korkarak açıyorum, ne manaya geldiğini hala bilmediğim bir çift ayakkabı! Dantelli, kırmızı ve topuklu! Bir dönem fantezi, dünyam epey iyiymiş anlaşılan. “

Son zamanlarda o kadar çok hüzünlü kitaplar okudum ki, biraz tercihimi değiştirdim ve kısa denemeleri, kısa öyküleri okumaya başladım. 

Göz Seğirmesi'de onlardan biri. Kitap zaten kısacık 89 sayfa. Hızlı okuyorsanız kahvenizle birlikte bir saatte bitirirsiniz. 

Kitapta güzel bölümler var. Mesela Kömür Karası bölümü ile Soma'ya, Özgecan bölümü ile Özgecan Aslan'a, Küçük Bedenlerde Kocaman Mesajların Ağırlığı ile mülteciliğin ciddi bir sorununa kendince değinmiş. Yazmış, hislerini bizimle paylaşmış.

Kar bölümü ile babasını ne kadar özlediğini değinmiş Sevgili yazarımız. 

"Uyandığımda rüyayı unutmamak için tüm ayrıntılarıyla yazıyorum. Onunla ilgili rüyalar çok kıymetli, çünkü çok az görüyorum. Sonuçta sadece rüyamda görebiliyorum artık."

Bu cümle o kadar değerli ki, benim için, bende aynı yazar gibiyim. Ama ben hiç babamı gördüğümde rüyamın ayrıntılarını yazmadım. Şimdi Aylin Hanım'a teşekkür ediyorum. Bende babamı rüyamda gördüğümde hemen gördüklerimi yazacağım. 

Kitapta Kar ve Babama olan bölümler en sevdiğim bölümler oldu. 

Sana Dair, Bana Ait, Buzdolabına Vesile ile Kurumsal Hayat Oh Ne Rahat bölümleri de çok eğlenceli geldi. 

Kısaca, kısacık öykülerin olduğu Göz Seğirmesi hafta sonu yoğunluğumu bir nebze atmaya yetti.

Her gün aynı ruh hainde miyiz?  Yâda hep mutlu mu veya hep nevrotik mi?  Değiliz tabi. 

İşte Göz Seğirmesi'de bu hallerle yazılmış, arada eğlendirmiş, bazen düşündürmüş bir öykü kitabı. 

Yeniden görüşelim. Olur mu?

Sevgiler


Elmas

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder