1 Haziran 2016 Çarşamba

The Revenant

Merhabalar

Bu pazar Mayıs ayını sonbahar gibi yaşadığımızdan, oğlumunda hafif aksırmasından dolayı tüm pazar evde miskinlik yaptım diyebilirim. Bir ara canım sıkılıp, uzun zamandır da film seyretmediğim için açtım bilgisayarımı ve film araştırmaya başladım.

Ben film seçimlerimi yaparken takip ettiğim bir kaç siteden araştırıp, İmb'den sitesine girerek 7 ve 7 üstü değerlendirme puanı almış filmleri tercih ediyorum.

Pazar günüme yakışır bulduğum film; The Revenant.

Orijinal adı The Revenant olan 2015 yapımı bir film, 2016 Ocak ayında vizyona giriyor ve ülkemizde Diriliş olarak western gerilim türünde gösteriliyor.

Filimin ana karakteri Glass, kürkleri için hayvanları avlayan, deneyimli bir iz sürücü ve tuzakçıdır. Ava çıktıkları bölgelerde hem Kızılderililer, hemde Fransız birlikleri vardır. Bir av dönüşü Glass ölümcül derecede yaralar alır ve bazı arkadaşları tarafından ölüme terk edilir. Arkadaşları bir şeyi atlamıştır. Bölgeyi ve hayatta kalma yeteneğini görmezden gelen arkadaşları Glass'ın öleceğini zannedip hata yapar.

Glass'ın  yaşamak ve hayata tutunmak için oldukça gerekçeli sebepleri vardır.
Neler olduğu filmin içinde gizli.

Film, beni baştan sona etkileyen bir film oldu. En güzel sahne ise Glass'ın ayı ile savaştığı sahnelerdi. Beni etkileyen ikinci can alıcı sahne ise, ölen atının karnını deşip, kendini atın karnına sokması oldu. İnsanoğlu yaşama pahasına her şeyi yapabilecek güçte olduğunun kanıtıydı. İyi düşünülmüş ve iyi uyarlanmış bir bölüm olmuştu.

Film, gerçek mekanlar ve kış şartlarının zorluğu altında çekilmiş ve iyi görsel sahnelere yer vermiş.

Bazen o kadar ölümcül yara alan biri, kötü hava şartlarında nasıl hayatta kalır diye düşünmekten kendinizi alamıyorsunuz. O düşüncelere de çok takılmamak gerekiyor bence. O zaman seyrettiğiniz filmden keyif almamaya başlıyorsunuz.

2,5 saat süren filmin nasıl bir sonla biteceğini bilseniz de, Di Caprio'nun oyunculuğu sizi gerçekten filme bağlamaya yetiyor.

Benim uzun zaman sonra seyrettiğim güzel filmlerden biri olmayı başardı ve keyif olarak ben seyrettim.

Ayrıca, Leonardo Di Caprio mesleki hayatında ilk oscar ödülünü The Revenant sayesinde en eyi erkek oyuncu dalında alarak taçlandırdı.

Ben film seyrederken bilgisayardan değil de televizyondan seyretmeyi sevdiğim için, filmleri torrent olarak bilgisayara indirip, usb kanalıyla televizyondan orijinal dilinde ve alt yazı olarak seyrediyorum.

Filmin adını yazarak tarama yaptığınıza bir çok film sitesinde filmi bulabilmeniz mümkün.
Üç oscar ödülüne layık görülmüş olan The Revenant'ı seyretmenizi tavsiye ederim. Keyifli bir akşam geçirmenize yardımcı olacaktır.

Haftaya farklı bir konuda görüşmek üzere.

KÜNYE
VİZYON TARİHİ 22 Ocak 2016
SENARYO YAZARI Michael Punke (roman) Alejandro González Iñárritu Mark L. Smith
YÖNETMEN Alejandro González Iñárritu
OYUNCULAR Leonardo DiCaprio Tom Hardy  Will Poulter Domhnall Gleeson Lukas Haas
TÜR Western Macera Dram
ÜLKE ABD

7 yorum :

  1. İzlediğim ve çok beğendiğim bir filmdi benim de. Di Caprio, muhteşem bir oyunculuk sergilemiş kesinlikle ve hayatta kalma çabası da izlerken insanı hayrete düşürüyor. Öyle çok akıcı bir film değil gibi gözükse de oyunculuk becerisi ve uyandırdığı merakla sonunun nasıl geldiğini anlamamıştım. Alışılmış western türü yapımların dışında kalıyor aslında film. Ayının saldırdığı sahne çok etkileyiciydi gerçekten, onun dışında intikam için kovalamaya başladığı son bölümler de hoşuma gitmişti.
    Güzel bir inceleme olmuş, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkürler. Ben de beğendiğinize sevindim.
      Film seyretmek bence o filmin içinde yaşamak. Ben o hissi çok iyi yaşadım. Hangimiz böyle bir durumda karşı karşıya kalsak, hayatta kalmak adına her şeyi yapabiliriz. İzleyiciyi içine alan durağan gibi gözüken, sona kadar heyecan verici bir dram filmi. Caapri'o gerçekten Oscar'ı hak etmiş.

      Sil
  2. Filmdeki grafikler 10 numara herkesin izlemesi gereken bir film :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın. Aynen katılıyorum size. Görsellik ve Tabiat harika.

      Sil
  3. İlk çıktığı hafta izlediğim ve memnun kaldığım bir filmdi. Leonardo reyize de bu filmde Oscar almak nasip oldu :) Ayı ile mücadelesi çok muhteşemdi. Bu film 2,5 saat var mıydı ya?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın. Demekki filmi çok beğenmiş vaktin nasıl geçtiğini anlamamışsınız.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil