22 Şubat 2018 Perşembe

Yeni Trend Sosyal Medya Üzerinden Laf Sokmalar

Merhabalar 

Sosyal medya güzel bir şey öyle değil mi? 

Evet oldukça güzel. 

Aldığın bir şeyi, yediğini, içtiğini, okuduğunu, gezdiğini, üzüntünü, sevinci.... Bir çok şeyi bir arada  paylaştığın güzel bir platform

Hayır! Güzel de değil. Çok zaman kötü de. 

Ben daha çok ınstagram kullanıyorum. Genelde de okuduğum kitapları paylaşıyor, okuma hevesini artırmak için ön ayak olmaya çalışıyorum. 

Bana göre iyi bir şey yapıyorum. Yapmaya bilirim. Instagram yokken de  ben kitap okuyordum. O var yine okuyorum. O geçecek yine okumaya devam edeceğim. 

Çok sıkıldım. Neden mi? 

İnsanların birbirlerine sosyal medya üzerinden laf sokmalarını gördükçe ve aşına oldukça iğnenir oldum. 

Birbirlerini takip edip, hiç beğeniye beğeni bırakmayıp ama laf sokmak için özlü sözleri bulup o işlere zaman harcayan kişilerden sıkıldım. 

Her fırsatta birbirlerinin kuyusunu kazmaya çalışan insanlardan sıkıldım. 

Gruplaşmadan, birbirlerini koruyup kollayan insanlardan sıkıldım. 

Yanlış olduklarını bile bile birbirlerini arkalanan insanlardan sıkıldım. 

Adalet diye ahkam kesip, adaletin "a" sını bile bilmeyen insanlarla yüz yüze gelmekten sıkıldım. 

Dedikodu sevmem deyip, ilk fırsatta arkandan dedidoku yapan insanlardan sıkıldım.

Offfffff offffffff 

Son zamanlarda gördüklerimden gerçekten çok sıkıldım. 

40 yaşıma geldim, bir şey daha öğrendim demekten bile sıkıldım. 

İnsanlar, sosyal medya yokken daha önceden nasıl laf sokuyormuş. 

Ben hatırlamıyorum. Bilen var mı? 

Bu dünyanın bir sınav olduğunu, yaptığımız her şey için denendiğimizi unutan biz insanoğluna ne yapmak lazım? 

Baba kuvvet mi? Kavga mı? Çirkinleşmek mi? Yada sakin kalıp susmak mı? 

Sakin kalmak, susmak çok zor. İnsanız. Zaaflarımız var. İntikam almak, akvaga etmek, hesap sormak istiyoruz.

Çok yoruldum. 

Ben ne başımıza gelen kötü şeylerinde bir hayır olduğunu, hayırsız bir şeyin önüne geçtiğine inanıyorum. Bunda da vardır bir hayır diyorum. 

Bazen sessiz kalmaktan usanıyorum. 

Umarım doğru yolu bularız. 

Umarım iyilik hep kazanır 

Umarım kötülükler en aza iner. 

Allah kalbimize iyilik, hoşgörü ve merhamet versin. 

Allahım kötüleri islah etsin. 

11 yorum :

  1. Ah ablacım ne kadar da doğru bir yazı/iç dökme olmuş...
    Yine de umalım ki kötülükler, fesatlıklar bir gün son bulacak da güzelliklerle yaşamaya devam edeceğiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım o kadar çok fazla olmaya başladı ki bu tür şeyler. Çok iğreti duruyor. Yazık diyorum. İnsanlığımızın bu hale gelmesine üzülüyorum.

      Sil
  2. Öncelikle son cümlene aminnnn diyorum.Gerçekten insanlar bilgisayar,telefon,tablet ve internet olmadan nasıl laf sokuyorlardı birbirine onu bile unutturdu bize bu sosyal medya hesapları.İnsanların birbiriyle iletişim kurmaması ve dolayısıyla konuşmayı öğrenememesi ne kötü..Yüzüne söyleyemeyeceğin bir kusuru,kabahati,hatayı(ki varsa eğer)güya isim vermeden herkese açık bir şekilde paylaşmak tatmin ediyor sanırım bu türleri.Ben böyle bir muameleye maruz kalmadım.Belki de isimsiz olarak bana atfedilen şeyler vardır ama inan üstüme bile almadım.İsmen yapılmış şeyleri de mesaj,telefon,mail artık o an ne olursa sorarım.Sonra baktım olmuyor umursamam bile,amannn alt tarafı takibi bırakırım,engellerim,iletişimi keserim.Hayat bu türden olanlara kafayı takacak kadar kıymetsiz,değersiz değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi düşünüyorum. Susuyor, sessiz kalıp prim vermemeye çalışıyorum. Çok haklısın. En güzeli umursamamak
      Sevgiler

      Sil
    2. İnan en güzeli bu,seni üzenleri,huzur vermeyenleri kalbinden de aklından da çıkartmak.Ne kadar az insan o kadar çok huzur :)

      Sil
  3. Elmas bu yazınla duygularıma tercüman olmuşsun.Blog yazmaya başlayalı altı yıl çoktan bitmiş.İlk zamanlar pembe gözlüklerle bakıyordum.Herkes iyi,herkes sevimliydi.Şu an ne düşünüyorsun desen yazmaktan aldığım keyif dışında bana kattığı hiçbir şey yok derim.Az iletişim çok mutluluk demekmiş sosyal medyada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken blog, instagram, ve iş hayatını da düşünerek yazdım. Etrafımda ki sahte yüzlerden bıktım usandım. hayatımıza sokacağımız insanları minimize etmek en güzeli. Mutluluğunu çekemeyen onca insan var. Sevgiler Filizciğim. En güzeli yazmak ve bolca okumak.

      Sil
  4. Canım eskiden komşu muhabbetlerinde laf sokuluyordu şimdi teknoloji çağı 😂 öpüyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahha. Güzel bir bakış açısı:) Haklısın canım. bende öpüyorum.

      Sil
  5. ay bak hüseyin rahmi okusanaaa noluuur, bak eskiden de aynı işteeee :)

    YanıtlaSil