24 Ocak 2014 Cuma

Sümbül Zamanı

Sonbaharda alıp dikebileceğiniz bir çiçek sümbül. Adıyla, görünüşüyle, açtığında çiçeklerinden yayılan kokusuyla müthiş bir çiçek.

Her yıl sonbahar zamanında çiçekçiden bir sümbül soğanı alıp masama koyarım. Sonrasında da gün gün nasıl büyüdüğünü izler, açtığında yaydığı o güzel mis kokuyu içime çekerim. O soğan görüntüsünden sıyrılıp mor renge bürünen (ben en çok mor renkli olanı seviyorum) çiçekleri var ya tam da kurbağadan yakışıklı prense dönüşme gibi.

Bu sene farklı bir şey yapıp işyerindeki iki kız arkadaşıma da aldım sümbül soğanlarından. İlk başta çelimsiz olan çiçekleri görünce buda ne der gibi baksalar da yüzüme, bekleyin de görün bakışı attım onlara ve açıkladım açınca ne kadar güzel olacaklarını. 

Her gün yarıştırıyoruz sümbüllerimizi "Bak benimki daha çok büyüdü yaaa" diyoruz sürekli. 

Masama oturan her müşteride açmış mor sümbülüme bir bakıyor ve kokluyor. bende onları  seyrediyorum çaktırmadan.

Sümbül çiçeğinin tek kötü tarafı açtıktan bir hafta sonra solmaya başlıyor. Çiçekler hiç solmasa keşke. 

Buradan size mis  gibi sümbül kokusu gönderiyorum.

Sümbül hem güzel görüntüsü, hem de güzel kokusu nedeni ile en sevdiğim çiçeklerden biri. Tavsiye ederim sizde alın ve büyütün. 

2 yorum :

  1. Mis gibi sümbül kokusunu ben de severim:) bana da beklerim.
    http://thelifebyhulik.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel:))) Çiçekleri sevenleri bende severim. Solmasalar daha da güzel olur ama malesef soluyorlar.

      Sil