25 Aralık 2018 Salı

Dilek Ağacı'ndan Elif Geldi



Merhabalar

Bu yazıyı yazmadan ilk önce;


“Sağ Elin Verdiğini Sol El Bilmemeli”



hadisini paylaşmak istedim. Ben yaptığım bir şeyi göze sokmak için değil, biraz farkındalık yaratmak için yazıyorum. 

Dünyanın neresi olursa olsun, rengi, dili, dini, fark etmeden çocuk çocuktur. Her çocuk masumdur. İstekleri de çok naçizanedir. Minik bir çikletle yüzünde kocaman bir gülücükle size bakan bir yüz görebilirsiniz.  

Elif Çelik'de öyle bir çocuk. Elif, Mardin Savur İçören İlk ve Orta Okulu'nda okuyan 11 yaşında bir kız çocuğu. 

Ben bu kız çocuğundan nasıl haberdar oldum? 

Şöyle;

Benim kızım İstanbul İstinye Üniversite'sinde çalışıyor. Üniversite Yabancı Diller Bölümü'nde 2 Geleneksel Dilek Ağacı projesi yapmış. Kızım Damla kendi için bir dilek çekmiş ve bana anlattı. Ben de ona benim için de bir tane al dedim ve Elif kızımızla tanıştım. 




Elif'in istedikleri çok güzel şeyler. En güzeli de top, kolye ve şal istemesi. 

O dilek listesinden bir tanesi de alabilir, istersen hepsini de verebilirsin. 


Elif'in dileği bir tane ile sınırlı. O bunun farkında. Ya dileklerinden bir kaç tanesine kavuşursa:) 


Dilek listesinden arkadaşım Çiğdem'e bahsettiğimde, bende destek vermek istiyorum dedi ve dileklerin en büyüğü olan bir ayakkabı hediye etti. Bende küçük bir paket hazırlığı içine girdim. 


Elif hediyelerini aldığında o gözlerine bakmak isterdim. Göremeyeceğim ama olsun göremesem de ne kadar sevineceğini biliyorum.

Bu mutlululuk bana yeter. 


Bu yazıyı yazmak benim için çok keyifli. 

Bu çocukların top alacak güçleri yok ve ben bu dünyada. İşte o zaman "Adaletin bu mu dünya?" diyorum. 

Birine dokunmak, hele bu bir çocuksa ona yardım etmek, benim için dünyalara bedel niteliğinde. Çok büyük destekte bulunamıyorum ama onların iyi bir insan olmaları için dua ediyorum. 


Ben Elif'in dileklerini okurken gözlerim dolu dolu oldu. Masum istekleri beni üzdü. Yaşadığım sürece, çocuklar, hayvanlar ve bir ekmek alamayan kim varsa kanımca kararımca destek olmaya, insanı görevlerimi yerine getirmeye çalışacağım. 

Şu kötü olan dünya iyilikle ayakta kalıyor ve kazanan hep iyilik olacak. 

Kötü olmak çok kolay zor olan iyi kalabilmek. 

Bu yazıyı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Saygılar 

Elmas 

21 yorum :

  1. ne kadar güzel bir projeymiş dşünenden hayata geçirenden Allah razı olsun paylaşmasanız hiç haberim olmazdı ne güzel bir düşüncedir bu

    YanıtlaSil
  2. Harika bir proje..yaşasın iyilik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın gerçekten. Çok güzel projeler var yeter ki haberimiz olsun.

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için:)

    YanıtlaSil
  4. yazınızı okurken gözyaşlarımı zor tuttum ben de elimden geldiğince özellikle çocuklara yönelik yardımlarda bulunmaya gayret ediyorum...((ve Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. ))Albert Einstein ın bu sözüne katılmamak mümkün mü...yeni yılda herşey gönlünüzce olsun inşallah...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi hüzünlendirmek istemezdim. Kızım da bana söylediğinde bende aynı sizin gibi oldum. Dünyada çocuklar mutsuz olmasın. Çocuk çok severdim, Anne olduktan sonra daha da çocuk düşkünü oldum.
      Sizinde yeni yılınız şimdiden kutlu olsun. Huzur dolu bir yıl dilerim:) Saygılar

      Sil
  5. Çok güzel bir proje. İyilik her zaman güzeldir.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bu tarz projelerin çoğalması umudu ile)

      Sil
  6. elmas hanım yazınızı okurken çok duygulandım.adeta eş zamanlı benzer duygular yaşamışız ve yaşıyoruz.iyilik kavramı ile ilgili cüümlelerinizin altını çiziyorum.öğrencilere dünyamız kötü virüslerle dolu bizde kendi virüsümüzü gönderelim ve onları yok edelim benzetmesiyle anlatıyorum iyiliği.iyiliği yaymalı bir virüs gibi tüm dünyayı ve insanları kucaklamalı ki dünya daha yaşanabilir bir yer olsun ve çocuklarımıza bişeyler kalsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir benzetme yapmışsınız ve bunu korkutmadan işlerine işleyerek anlatmaya çalışıyorsunuz. Çok güzel. Dünyayı yok etmek, katletmek hep biz insanoğlunun işi. <Hayvanların bile yaşama haklarını alıyoruz. Yıkıp döküyor ve yerine yenisini koymuyoruz. Gün geçtikçe üzüntümüz artıyor. Sizin gibi, benim gibi, bizim gibiler çok. Dünyamı güzel olacak inşallah. Sevgilerimi sunuyorum.

      Sil
    2. inşallah elmas hanım.çok teşekkür ederim.sevgiler.

      Sil
  7. Canım çokkkk duygulandım. Böyle güzel projelerde yer almak ve minik bir yüreği ısıtmak..bunun verdiği haz ve duygu paha biçilemez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşim canım kesinlikle. Ucundan kıyısından tuttuk. Çok destek olamadık. Umarım daha iyilerini de yaparız.

      Sil
    2. Öyle düşünme çoğumuz bunlardan habersiziz..sen hem haberdar olmuş hem de niyet etmişsin. Ben niyete çok önem veriyorum. İçten,isteyerek yapılması bile yeter bence :)

      Sil
  8. ayy yaa kıyamam gözlerim yaşardı. elifin o el yazısına.

    YanıtlaSil
  9. Harika bir projeymiş. Bu tarz projelerin yaygınlaşmasını dilerim. O mutlu çocukların yüzleri canlandı gözlerimde :))) Bu mutluluk paha biçilemez. ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O çocukları görmesek de yüzleri gözümüzün önünde beliriyor.

      Sil
  10. Çok anlamlı bir proje, emeği geçenlerin yüreklerine sağlık.

    YanıtlaSil