15 Ocak 2019 Salı

Ve Sen Kuş Olur Gidersin Kitap Yorumu



“Tutuyorum kendimi, saklıyorum. Seni saklıyorum, parmaklarını ellerini saklıyorum, gülümserken kıvrılan dudaklarını saklıyorum, hoşçakallarını saklıyorum, bembeyaz yüzüne bir anda dolan şaşkınlıklarını saklıyorum. Sırf bu yüzden kalbim bir gün paramparça olacak. Bu yüzden gece yarılarında uyanıp içtiğim tel dal sigara eşliğinde gözlerimden akıyorsun. Sana dair gizleyemediklerim yanaklarımdan süzülüyor ve önüme düşüveriyor. “

Tarık Tufan benim sevdiğim yazarlardan. Yazılarını bilmeme rağmen kitaplarını geç okumaya başladım. Hayal Meyal ile başlayan yolculuğuma Ve sen Kuş olur Gidersin ile devam ettim. Kitabın konusu bir adamın hayatı ve bu hayatta yaşadığı zorlukların kısa bir açıklaması. Kitapla ilgili çok yorum yapmaktan ziyade hissettiklerimden bahsetmek istiyorum. İçine dönmüş karamsar bir hayat süren bir adamın yaşadığı ve hissetti zorlukları okurken, hele de annesini anlattığı sayfaların betimlemesini yaparken, burnunum sızlamasına, boğazımın düğümlenmesine hiç mi hiç engel olamadığım gibi gözyaşlarıma da hakimiyet sağlayamadım. Bir çocuğun annesinin ve babasının hayatın tüm evrelerinde ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladım. İçten içe söyleyemediğimiz onca şeyin ilerleyen yaşamımızda bizi ne kadar etkisi altına aldığının göstergesi bu ufacık roman. Kısaca ve net diyebilirim ki yazarın kitaplarını yazılarını okuyun. Betimlemeler harika. Duygu çok samimi ve içten.  Yazım dili harika.

Birkaç alıntı ile veda ederken ve başka kitaplarda görüşmek üzere iyi akşamlar.

“Ameliyattan dört ay sonra bir ikindi vakti annem gitti. Bu kadar acele girmek istemesini anlamıyordum. Her işi acele ile yapan annem, hayata da aynı aceleyle veda etmişti. Ömür bir çay içimi kadar zaten. Annem şekerini tabağa koymuş ve iki yudum aldıktan sonra kalkmıştı.”

“Ölüm adil bir yargılanmanın ilk duruşmasıdır.”

“Susuyor olmam acı çekmediğim anlamına gelmez.”

“Hayat çocukluğumun bilyalı arabasına binmiş gürültüyle sokağımızda aşağıya yukarı gidip geliyordu. Biz artık seyretmekle yetiniyorduk. “

32 yorum :

  1. Tarık Tufan listemde. Okuyacağım inşallah canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canım. Bende sonra düşerken'i okuyacağım.

      Sil
  2. Aynen he hayat bir şekil akıp gidiyor bizde biletli seyirci gibi kenardan izliyoruz biri diyecek hey film bitti hadi güle güle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle filmin sonu... Bir çok şey bizim dışımızda gelişiyor. Kader ve kısmetin ötesi yok.

      Sil
    2. aynen elmas hanım saygılar.

      Sil
  3. Kitap içinde yer alan ve sizin de alıntıladığınız "susuyor olmam acı çekmediğim anlamına gelmez" cümlesi ve bundan önce anlatılan deney örneği en çarpıcı kısımlardan biriydi. Okuyup beğendiğim bir kitaptı. Hatırlattığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok teşekkür ederim. Hem okumuş hem de beğenmeniz çok güzel.

      Sil
  4. Kitabın ismi bile zaten içeriğinin ne kadar etkili olduğu hakkında ip uçları veriyor.. Not alıp değerlendireceğim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısacık bir roman. Bir saatte okunur. Okursanız mutlaka yorumunuzu beklerim.

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. BENDE ÇOK MERAK ETTİM..İLK FIRSATTA OKUYACAĞIM

    YanıtlaSil
  7. sizin yorumunuzda beni etkiledi.salt bu nedenle not aldım.kitap listemde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkiliyor ve öneririm dikkate alınıyorsa ne mutlu bize. Teşekkür ederim

      Sil
  8. Ömür bir çay içimi kadar zaten. Annem şekerini tabağa koymuş ve iki yudum aldıktan sonra kalkmıştı.” en çok bu cümle etkiledi beni ve kitabı not aldım güzel tanıtım yazısı için teşekkür ederim..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler benden. O alıntı beni ağlattı ve içimi ezdi.

      Sil
  9. Ömür bir çay içimi kadar zaten..Seni etkilediyse beni hayli hayli etkiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bazı satırlar bizi başka yere alıp götürüyor. Etkilenmemiz ondan canım. Sende çok seversin bu kitabı.

      Sil
  10. Ve Sen Kuş Olur Gidersin'i okumuştum. Beni çok etkilemişti. Şu an bütün kitapları kitaplığımda. Yazınız bana artık bir kitabını daha okumam gerektiğini hatırlattı. Buralarda yeniyim. Ben de beklerim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Ben yazarın diğer kitaplarını da kitaplığıma ekleyeceğim. Yazım dili ben çok etkiliyor. Ziayrete geliyorum sizi.

      Sil
  11. hımm okumadığım yazar yaa hep aklımdaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka şanş ver canım. Sen dergi seviyorsun. Tuhaf dergisinde yazıyor.

      Sil
  12. Güzel bir yazı olmuş , blog sitenizi çok beğendim kaliteli içerikler barındırıyor.

    Bende sizi beklerim www.zanalab.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. Bende bakıyorum hemen size. Saygılar

      Sil
  13. Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Olmadigim bir yazar ama not aldım.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hoş geldiniz. Bende bakıyorum hemen size:) Sevgiler

      Sil
  14. Çalışmalarınız çok güzel başarılar.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba! Ben Bernis nam-ı diğer Tingi Mingi. Ben de bir bloğa sahibim. Sizinkini takibe aldım. İade-i ziyarete bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz sayfama. Sefa getirdiniz. Bende bakıyorum hemen size

      Sil