24 Eylül 2018 Pazartesi

Güzel Bir Hafta Sonu



14 yaşına kadar büyüdüğüm bina. 2. kat bizim dairemiz. 

Merhabalar 

Zaman su gibi akıyor.Ne kadar klişe bir cümle ama hepimiz sürekli kullanıyoruz. Keşke demeyi sevmiyorum ama keşke zamanı bazen yavaşlatabilsek.

Geçen pazar 25 yıl aradan sonra çocukluğumun geçtiği sokağa annem, kız kardeşim, yeğenim ve yengemle ev misafirliğine gittim. 

Annemin can dostu bizim sevgili komşumuz Mukaddes Abla yeni evini taşındığından onu bir ziyaret etmek hal hatırını sormak için düştük Eğrikapı yollarına. 

Yeğenime çocukluğumu arşınladığım yerleri göstermek için Edirmekapı'dan başlayarak Ayvansaray'a kadar indik. Hala eski dokusunu korumuş olan sokakların değişmemiş olması beni hüzenlendirmedi desem yalan demiş olurum. 

Liseye'ye giderken ne kadar yol yürüdüğümü hatırlayınca eski günlerimi içimde yad edip durdum. 



Kariye Müzesi'nin arkasında çekildi bu fotoğraf. 

Şimdi müzenin dışı restore ediliyor ama yine de bolca turist ağırlamaktan geri kalmıyor. 

Yüreyerek geçtiğimiz sokaklardan sonra Mukaddes Ablanın çatı katına vardır. terasından mis gibi Haliç manzarası karşıladı bizi. Havanın da günlük güneşlik olması ayrı bir keyif katt. 

Yedik, içtik eski günleri, çocukluğumuzu yad edip durduk eski komşularımızla. 



Dedim ben buraya kadar gelmişken kısa bir balat turu yapmadan eve gitmem. Dediğimi de yaptım ve saldık kendimizi Balat'ın dar sokaklarına. 

İşte size bir kaç fotoğraf;


Sevda Gazozcusu

Çocukken gazozların içine fındık atıp hem yer, hem içerdik. Şimdilerde kim biliyor bunu? Bence çok az insan  biliyor. 


Agora Meyhanesi 

Şarkılara, filmlere konu olmuş çok güzel bir mekan. Biraz ambiyansı soluduk ve fotoğraf çekip oradan ayrıldık. 

Sokakların havasını içimize çekerek dolaştık, nostaljik havayı soluduk ve bir mekana girip güzel bir  kahve içip dinlendik 



Şehrin sokaklarını, ara yerlerini görmedikten sonra, o sokakları gezmenin ne faydası var. Bu benim fikrim. Ben dolaşmayı çok sevdiğimden ara yerleri bulmayı keşfetmeye bayılıyorum. Öylede yaptım.

Saat zaten geç olmuştu. Dolaşırken hava iyice kararmaya başlayınca, çıkmış olduğumuz bu kısacık kültür turunu sonlandırmak gerekti. 


İlk kez ikinci el bir eşya alıyorum. Bu bibloları da görünce dayanamayıp aldım. Kitap okuyan yaşlı amcayı gördünüz mü? Tam da bana göre. 

Satıcı bayan bunlar ikiz ayırmayın deyince ikisi de benim kitaplığıma konul oldular. 

Çok ciciler bence:) 

Dolu dolu, duygusal, hareketli bir gün geçirdim. İyi ki bugünü yeniden yaşadım. Anılar, iyi veya kötü senin anın. Anıları yaşamak, konuşmak, yad etmek çok güzeldi. 

Daha geniş bir zamanda Balat'ı yeniden ziyarete gideceğim. O zaman daha detaylı anlatabilirim. 


2 yorum :

  1. Ne güzeldir eski mahalleyi gezmek, geçmişinden izleri görmek. Balat günümüzde değişsse de yine de eski dokusunu koruyan ender yerlerdendir. Biblolara bayıldım, ben de dayanamaz alırdım.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. eski olan her şey benim için nadide. Sevgiler ve saygılar:)

    YanıtlaSil