8 Ekim 2018 Pazartesi

Küçük Bir Bolu Gezisi

Merhaba

Doğayı çok seviyorum. hele denizi ayrı bir seviyorum. Doğa ve deniz aşkım Karadeniz kızı olmamdan kaynaklıyor diye düşünüyorum. Yoksa bu kadar çayır çimen gezmezdim herhalde.

Geçenlerde yine kendime bir kültür turu planı yaptım.

Bir yıldır gitmek için çok niyetlenip gidemediğim, Yedigöller'i programına ekledim.

Sabah erkenden çıktığımız yolda ilk durağımız Maşukiye'ydi.

Doğanın içine kurulmuş Vadi Restuarant'ta kahvaltımızı doyasıya yaptık.

Ben yapmış olduğumuz kahvaltı ve hizmetten son derece memnun kaldım. Bölgedeki en iyi yerlerden bir tanesi diyebilirim.

Vadinin içinde dolaştık. Dinlendik. Temiz hava ile ciğerlerimizi bayram ettirdik.

Uzun bir aradan sonra yola devam ettik ve Yedigöller'e doğru koyulduk.

Bolu sapağından sonra otoyoldan çıkıp, girmiş olduğumuz virajlı patika yolda zaten nasıl bir doğa ile karşı karşıya kalacağımızın ilk izlenimlerini hissettik.

Sağlı sollu ağaçların arasından tırmandık, indik tepelere ulaştık.

Aralarda molalar verip doğanın keyfini de çıkarmadık değil.

Sonunda Yedigöller'e vardık.

Yedi adet gölün bir arada iç içe birbirine bağlandığı Yedigöller doğa harikası. Kampçıların uğrak yeri. Göllerden ayrılıp içlere doğru ilerlediğinizde alabildiğine sık ağaçları bir arada görüyorsunuz.

Ama ben hayalimdeki Yedigöller'i yaşayamadım. Sanırım gittiğim zamanla alakalı bir sıkıntı yaşamış olabilirim.

Göl kenarların daha temiz olmasını, kampçıların her göl kenarını istila etmemesini umardım. Göl kenarlarında bankaların olmasını birazda çiçeklendirilmesini isterdim.

Milli park girişi ücretli. Daha bakımlı olabilir diye düşünüyorum. Bir saat yürüyerek tüm gölleri ve şelaleyi görebilir, bol bol fotoğraf çekebilirsiniz.

Yalnız dikkat edin temiz hava, bol oksijen sizi çarpabilir.

Yedigöller'den sonra üçüncü durağımız Gölcük Milli Parkı.

Akşama doğru vardığımız parka ben tek kelime ile bayıldım:) Benim doğa aşkıma hitap eden, yürüyüş yapabileceğiniz, sık ağaçları bir arada göreceğiniz, temiz hava eşliğinde kahvenizi yudumlayacağınız bir yer. Gölün etrafı, tertemiz hali gerçekten görülmeye değer. fazla zaman geçirememiş olsam da kısa sürede gölün etrafını turladım.

fotoğraf çekeceğim sevdasına çamura bulanıp, ıslak ayakkabılar ve pantolonla 2,5 saat yürüdüm.

Ayaklarım buz kesti ama bu üşümeye değdi.

Kesinlikle hayran olduğum bu yere yeniden gitmeyi şimdiden planlıyorum.

Kışın gölün buz tuttuğunu ve üzerinden yürüyerek geçildiğini duyunca kar yağdığında mutlaka gideceğim diye kendime söz verdim.

Nasipse 2019 yılında yine oradayım.

Yorucu geçen ama doya doya yaşadığım Bolu maceramdan anlatabildiklerim bu kadar ama hissettiklerim çok fazla.

Bakalım bir sonraki rota bana nereyi gösterecek.

Sevgiler

Elmas

8 yorum :

1. Yedigöller benimde gitmek istediğim ama henüz gidemediğim bir yer. Güzel gezi olmuş :)

1. Havalar biraz daha serinleyince plan yaparsanız yapraklar iyice dökülmüş olur ve daha güzel bir gez olabilir.

2. Bolu...

Ankaralılar'ın hafta sonu yeri. Çok özledim. Sordum tur şirketine geçen hafta 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı tatili için Yedi Göller turunu, dolmuş.

Görseller harika. Bir de gerçeğini görmek....

3. Gerçeği de çok güzel. Küçük bir tavsiye:) Ağaçlar iyice yapraklarını döktüğünde bir gidin derim. Kendi imkanlarınız veya aracınız varsa daha da ekonomik bir gezi yapabilirsiniz.

4. Güzel fotoğraflar, ilk fırsatta gidilecek yerler planıma aldım. Teşekkürler.

1. Ben de çok teşekkür ederim beğendiğiniz için:) Sevgiler

5. Karadenizli olup da yeşili maviyi sevmemek mümkün mü? Gezi rotası çok güzelmiş ama Yedigöller hayal kırıklığı mı yaratır diye düşünmeden edemiyorum.Trabzon Uzungöl'de beklenti yüksek olunca hayal kırıklığı da yüksek olmuştu mesela bende..

1. Bazen fotoğraflarda gördüğümüz onca güzel şey beklentimizi karşılamıyor. Ben Yedigöller'de öyle hissettim. Uzungöl'ede çok gitmek istiyorum. Umarım aynı hayal kırıklığını yaşamam. Çok bozulmuş diyorlar.