17 Ekim 2018 Çarşamba

Lydia Kitap Yorumu




Seriye çok geç başladım ama şimdi sabırsızlıkla diğer kitabın çıkmasını bekliyorum. 

Tüm dengelerin bir bir sarsıldığı “Kim ne yapacak? Kime ne odu?” soruların ardı ardına kesilmediği 

Lydia merak uyandırıcı bir sonla bitti.

Bir önceki kitabın sonlarına doğru İzabel’in planlarını okumuştuk.

Lydia ise İzabel yanında Victor ve Niklas’ın kız kardeşi olan Naeva ile birlikte Meksika’ya gitmesi ile başlıyor.

Sarai olarak kaçtığı yere ölümü göze olarak geri dönen İzabel, gözü kara, asi ve dik başlı halleri ile köle eğitmeni Cesara’nın dikkati çeker ve onunla birlikte eğitmenliğe başlar.

Cesara’nın kalbini sızan İzabel onun güvenini kazanır kazanmasına ama ta ki tüm itirafların ortalığa saçıldığı açık artırmanın üçüncü gecesine kadar.

Bu seriyi okuyan çok okuyucu var ve ben bu kitapları yorumlarken spoi vermek istemediğimden, kendi düşüncelerimi yorumlamaya özen gösteriyorum.

İzabel, Lydia olarak gittiği Meksika’da istediğini elde ediyor etmesine ama arkasına da onu sarsan bir çok şeyle yüz yüze kalıyor. En acısı da Victor. Sonra Fredric, sonra Niklas.

Hepsi dağılmış durumdalar.

Nora var mı yok mu hiç belli değil? Birliğe girmek için yanıp tutuşan Nora, bu sefer ortalıklarda görülmüyor. Ona göre İzabel başının çaresine bakar.” diyor.

Doğru da biliyor. İzabel başının çaresine bakıyor ve herkesi alt ediyor.

İzabel’in Neava’yı kurtarmak için ettiği o çok önemli itirafı, birçok okuyucu kızdırıp sinirlendirse de ben İzabel’i haklı buldum. Bir düşünün derim. 

İzabel bir anlaşma yaptı ama o yaptığı anlaşmaya uydu mu? Hayır. Kimseyi ne sattı, ne de teslim etti. Başladığı yere geri dönerek, kendi elleri ile cezayı kesti.

Sarai’den İzabel’e dönüşen, sonra Lydia’laşan kitabın en güçlü karakteri hep bana göre İzabel oldu.
Seride acayip bir çekim var. 

Her türlü kendini okutmayı, okuyucuyu da kitabın içine almayı başarıyor. Daha ne kadar yeni kitabı bekleriz bilmiyorum ama ben biran önce final okumak istiyorum.

10 yorum :

  1. ay ben deeee bunu pek heycanla okudum bekliyom devamınıı daha üç kitap var herhaldeee :) bi dee, bak senin blog da güvenli değil gözüküyoo, bikaç gün önce bi yazı yazmıştımi orda açıkladım, düzelt sen de isterseeen, üstte adresin önünde kilit işareti olunca güvenli, ünlem işareti olunca güvenli değil gözüküyoo :)

    YanıtlaSil
  2. Bilmiyordum. Hemen bakıyorum yazına. Teşekkür ederim canım:))

    YanıtlaSil
  3. Epey popüler olduğunu ankadım yazınızla. Popüler olan saçma bir şekilde itici geliyor bana. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibi düşünüyorum ama bu serinin değişik bir albenisi var. Kendini okutmayı iyi beceriyor. Farklı bir seri kitabı:)

      Sil
  4. Ben bu seriyi okusam mı, yoksa hiç okumadan es mi geçsem bilemedim. Seveni olduğu kadar sevmeyeni de çok. Bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir denemekte fayda var diyebilirim. İlk başlarda bende öyleydim. Şimdi sonunu merak ediyorum.

      Sil
  5. Bu seriyi sırf senin yorumlarında hissedilen meraktan okumayı istiyorum..Kısmet artık Elmas..Dile kolay 11 kitap :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana bu seriyi sanırım ben diye diye okutacağım:)

      Sil
  6. bak bilokumdasııın kuuu :)

    YanıtlaSil
  7. gecen hafta sonu bu kitaba bakmış ama almamıştım, bir daha ki kitapçı ziyaretimde artık ...

    YanıtlaSil