8 Temmuz 2020 Çarşamba

Aşktan Kaçış Kitap Yorumu




İnsanlar korkaktı. Ölmekten korkarlar, yaşamaktan korkarlar, birbirlerinden korkarlar ama en çok gerçeklerden korkarlar. Bu yüzden kendi gerçeklerini bulmak yerine başkalarının onlara sunduklarına, düşünmeden körü körüne inanırlardı.



Asil Korsanlar serisinden son kitap olan Aşktan Kaçış turumuza konuk oldu ve çok da renk kattı.  İlk değinmek istediğim yazarın bizim kültürümüz dışında değindiği hayat ve yaşam tarzına ait birleştirdiği romanları okumak çok keyifli oluyor. Hele ki benim o zamanlarda yaşamak isteğimi göz önüne bulundurduğunda  betimlemelerde romanı resmen yaşıyorum. 

Romanımızı kısaca yorumlamak istersem. Beatrice Connor ve Sean Q’sullivan’ın tatlı sert bir o kadar komik tartışmalarını anlatıyor diyebilirim.

Beatrice abinsiin yakın arkadaşı olan Sean ile birçok yerde karşı karşıya gelir ve hep atışırlar.  Beatrice göre Leinster Dükü İspiyoncu Dük’ken, Q’sullivan göre Beatrice  Yeraltı Cadısı’dır. Birbirinden hoşlanmayan iki kişinin sık sık karşılaşmaları çok sıkıcı olur. Düğün bitmeye yakın Dük’in birileri ile konuştuğunu gören Beatrice merakına yenil düşerek Dük’in peşine takılır ve kendini başka bir ülkede bulur.

İşte eğlenceli dakikalar bundan sonra başlar. Evinden habersiz yolara düşen Beatrice başına her türlü sıkıntıya sokar. Bitlenir, erkek uşak yerine konar, bir kıza göz kırptığı iddiasıyla yalağa düşer, neredeyse evi yakmaya kalkar.

Maceralı, atışmalı, bolca sevmeli güzel bir romandı Aşktan Kaçış. Evinden ve ülkesinden kovulmuş bir adamın iyi kalbi, asi yürekli kural tanımaz, aykırı bir kadının çocuksu tatlı hallerini okurken keyif aldım.

Sevdim mi evet.

Ama sevmediğim evlat ayıran bir baba, ikiz kardeşine düşman bir kardeş, sinsi, bencil  bir eski sevgili.

Böyle karakterler olmazsa olmaz tabi ki ama insan okuyunca kızıyor.

Yazarın tarzı, kalemi, karakterleri çok güzel, hapsi ayrı bir hayat. Okuyun, keyif alın okurken güzel vakit geçirin.


“Hadi küçük cadı, bana ne kadar cesur ve korkusuz olduğunu göster. Aradığın hep bu değil miydi? Başkaları ne derse desin düşündüklerini yapmak, hayatını onların yargılarına göre değil kendi istediğin şekilde yönlendirmek, heyecandan başın dönünceye kadar maceradan maceraya koşmak… İşte sana bunu sunuyorum. Gömleğimin düğmelerini çözerek bunu bana kanıtla.” 



6 yorum :

  1. merhaba elmas hanım
    çok güzel bir yazı olmuş
    tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Saygılar:)

      Sil
    2. saygılar bizden efendim, iyi ki varsınız :)

      Sil
  2. bu kitaplar tatliş oluyoooo, hoş zaman geçirmelik :)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir kitap tanıtımı olmuş, yaşamın içinden yazıları çok seviyorum. Çok teşekkürler Elmas Hanım.:)

    YanıtlaSil