12 Şubat 2019 Salı

Muhallebili Tart Kek Tarifi






Merhabalar 

Yeni, yeni tarifler denemeye bayılıyorum. Zaten mutfağın hastayım. Yeni bir şeyler denediğimde de mutfaktan çıkasım gelmiyor . Son günlerdeki favorim de muhallebili tart oldu.  Aslında tart kalıbını elmalı tart yapmak için aldım ama elmalı tart yapmak bir türlü nasip olmadı. 
Şimdi gelelim nasıl yapıldığına.

2 yumurta, 1,5 çay bardağı şekeri iyice çırptım. Sonrasında 1 çay bardağı sıvı yağı ve sütü ilave ettikten sonra, 2,5 çay bardağı unu, vanilyayı, kabartma tozunu, 2 yemek kaşığı kakaoyu iyice elekten geçirdikten sonra hafif yağlanmış tart kalıbına döktüm. Fırınımı 180 derecede az ısıtıp keki fırına verdim. ortalama 10-12 dakika da kekim pişti. Zaten hemen kabarıp etrafa mis gibi  koku salıyor ve siz piştiğini anlıyorsunuz. Büyük bir servis tabağına kalıbı ters çevirip üstüne ıslak bez bıraktığımda kekim bozulmadan çıktı. Görselde de gördüğünüz gibi sonum için harika oluyor. 



Kekim biraz soğuduktan sonra muhallebisi için; 3 su bardağı süt, 3 çorba kaşığı tepeleme un, bir çorba kaşığı tereyağı karıştırarak pişirdim ve  kekimin ortasına döktüm. 




Muhallebi de soğuyunca yarım paket çikolatayı benmari usulu eriterek kaşık yardımı ile muhallebi kekimin üstünü süsledim.  Tadı son derece lezzetli ve hafif olan bu keki denemelisiniz. İlk denememden sonra işte arkadaşlarıma, sonra kız kardeşlerime keki yaparak tattırdım. Şu ana kadar beğenmeyen çıkmadı. Bu tarifi biraz daha değiştirerek çilekli kek, sade meyveli kek olarak yapmayı planlıyorum. Artık siz de denerseniz hayal gücünüzü kullanabilirsiniz. Son derece basit bir kek tarifi değişik tarifler için önerilir. Ayrıca sunumu da çok güzel. 


Başka bir tarifte görüşmek üzere. 

26 yorum :

  1. aaa buna benim böcekler bayılır deneyeyim ki ben bunu :)

    YanıtlaSil
  2. ama bu klaıp lazım ban ayok ki hiç ihtiyacım olmamıştı dur onun icabına bakıciim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygun fiyatlı olarak bir çok yerde var. Rahatlıkla bulabilirsiniz.

      Sil
  3. Bende yeni yazımı yayınladım :) Sizde yazıma bakabilirsiniz :)))) Desteğiniz için şimdiden çok teşekkür ederim. Yorumlarınıza geri dönüş yapıyorum.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Hemen gelip bakıyorum. hayırlı uğurlu olsun.

      Sil
  4. elinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Tart kekleri çok seviyorum. Yumuşacık oluyorlar. Bir de muhallebi ile birleşince işte lezzet. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sizin kadar çeşit yapamıyorum:)

      Sil
  6. İnstagramda da burada da gördüğümde ağzımın suları aktı vallahi Elmas abla, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bir gün belki yapıp yemek nasip olur sana. Kim bilir:)

      Sil
  7. Çok güzel görünüyor, bayıldım, şekeri de az, deneyeyim. :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hafif bir tatlı. Şekeri evet az. Siz damak tadınıza göre biraz daha az koyabilirsiniz.

      Sil
  8. harika görünüyor kimbilir ne lezzetlidir elinize sağlık canım...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görünüşünün çok albenisi var. Tadı da lezzetli çok.

      Sil
  9. Elmasssss...Şuan 23:53 bu saatte görmeyeydim iyiydi :))) Nasıl güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha:) Sana nispet yapar gibi mi olmuş? Uykunu açmışım o zaman.

      Sil
  10. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok naziksiniz. Aynı bende fırsat buldukça yazılarınızı okuyorum. Selam ve dua da benden.

      Sil
  11. of of muhallebi de tart da kek de bayılırıım. aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
  12. ayy sanki aşık oldum şu anda :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al ye beni diyor dimi? Bende ilk yaptığımda öyle hissetmiştim.

      Sil
  13. Merhaba :) iade-i ziyarete geldim, hem de lezzetli bir yazıya konuk oldum..
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil