23 Ocak 2019 Çarşamba

Ne Yediğimize Dikkat Ediyor Muyuz?




Merhabalar 

Dünyamızın geldiği noktaya çok üzülen birisi olarak artık yediğim, içtiğim tükettiğim her şeye dikkat eder oldum. Yazın farklı meyveler alıp reçel yaptım. Mevsim sebzelerini kullanarak konserve hazırladım. Buzluğa barbunya ve bezelye istifledim. (tabi annemin büyük katkılarıyla) 

Bu günlerde de kendi yoğurduğumuzu bile kendimiz yapıyoruz. Sağlıklı kekler yapmaya çalışarak oğlumun beslenmesini hazırlıyorum. Çikolatalı  veya meyveli süt yerine sade süt ve ayran tercih ediyorum. 

0 ve 1 ile başlayan gezen tavuk yumurtası almak için çırpınıyorum. Tuzu mu bile değiştirdim.

Kısacası çocukluğumda olan tüm şeylere geri dönüyorum. Çünkü sağlıklı ve uzun ömürlü bir yaşam sürmek istiyorum. Tabi bunca dilek ve istek Takdiri İlahi. Allah'ım hepimize güzel ömürler nasip eylesin. (Amin)

Şimdilerde beni sinir eden Çin tuzundan bahsetmek istiyorum. Çin tarçınından sonra şimdi de gündemde çin tuzu var. 

Çin tuzu ile ilgili bir çok yazı bulabilirsiniz. İnternette dolu. Zararları nelerde kullanılığı yazıyor. 

Kısaca söylemek istersem bizim sağlığımız için çok büyük tehlike. Neden bı kadar tehlike arz< eden bir gıda ürüne Bakanlık onay veriyor ve ülkemize sokuyor. 

Neslimiz yok olacak. Doğurganlık git gide azaldı. Erken yaşta hastalanıp ölüyoruz. yeni yeni türeyen hastalıklar boy gösteriyor. genetiği, Dna'sı ile oynanmış onca ürünü yerken alttan alttan zehirleniyoruz. 

Ne Yediğimize Dikkat Ediyor Muyuz?  ben en azından biraz da olsa etmeye çalışıyorum. Lütfen, lütfen dikkat edin. özellikle çocuklarınıza. 

Aylardır eve sürme çikolata almıyorum. Çünkü bir kavanozun yarısı şekerden ibaret. Aynı şekilde hazır meyve suları da öyle. 

Kısacası Çin tuzu nelerde bulunur?

Abur cubur olarak nitelendirilen tüm hazır gıdalarda Çin tuzu bulunur.
Son dönemlerde Çin tuzu çiğ köfte yapımında da kullanılmaktadır. Peki, gıda maddelerindeki Çin tuzu nasıl anlaşılır? Tüketilen gıda maddesinde MSG olup olmadığını anlamak için etiketine bakmak yeterlidir.

Eğer içindekiler kısmında MSG ve Çin tuzu kodu E 621 ibaresi varsa yiyecekte Çin tuzu varlığından söz edilebilir.

·         Hazır köfte harçları
·         Hazır çorba
·         Et suyu tabletler
·         Salata sosları
·         Meyveli yoğurt
·         Dondurma
·         Cips çeşitleri
·         Katı yağlar
·         Hazır köfteler
·         Hamburger ve tost ekmekleri
·         Fast food gıdaların hepsi
·         Paketlenmiş soslar

Not: Görsel ve Çin tuzu ile ilgili kısa açıklama internetten alınmıştır.

24 yorum :

  1. Çok önemli bilgiler için teşekkürler
    sağlımız her şeyden önemli olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ama en çok da sağlığımızı ihmal ediyoruz.

      Sil
  2. Bahsettiğiniz hazır yiyecekler yaygınlaşınca dikkat edemez olduk. Çocukların çoğu şu an hazır yiyeceklere alıştırılmış, organik yiyeceklere ne zaman geçeriz meçhul... Bilgilendirme için teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın karmaşasına uyarak hazır yemek yer olduk. Çoğu kişi yemek bile yapmak istemiyor. Nasılsa hazır gıdalar var dimi? Mutfaklarımıza bomba yerleştirmişiz. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Teşekkürler. Şu aralar bende yumurtaların üzerindeki numaralara dikkat eder oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok iyi yapmışsınız. Zamanla algınız daha çok değişecek ve daha çok okumaya başlayacaksınız. Benim öyle olduğu için bunları söylüyorum size.

      Sil
  4. Bu Çin tuzuna geçenlerde haberlerde rastlamıştım.Tuzun da sahtesini üretmişler ya valla bravo :))))Çinlilerden korkulur :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık daha bilinçli yaşamak gerekiyor Yeşim. Sağlığımızla oynuyorlar. Her yere bulaşan virüs gibiler. Neden yerli malı kullanmaz olduk. her şeyi dışarıdan aldık. Üretmeyen toplum haline geldik. Çocukluğumda öğrendiğim hayvancılık ve tarım ülkesine ne oldu?

      Sil
    2. Çocukluğumuzda öğrendiğimiz ne bıraktılar ki elimizde :(

      Sil
  5. Meyveli yoğurt ve dondurma mı? Aman Allahım.. Hazır köfte harçları, Hazır çorba, Et suyu tabletler, Salata sosları kullanmıyorum ama meyveli yoğurt ve dondurmayı görünce ben de dondum kaldım. Ah ah.. Hiç bir şeye güvenemiyoruz ki artık. Kontrol ederim bundan sonra ürünleri alırken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu listede sadece dondurma alıyorum ama artık onu da alırken bakacağım. Tatlı ürünlerinde tadını artırmak için tuz atıyorlar. Zehirleniyoruz.

      Sil
  6. Bu gıdalar zaten bizi hasta eden. Çok güzel bir takdim olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim. Biraz daha bilinçlenmek istedim. Zehir tüketmek istemiyorum artık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de doğrusunu yapıyorsunuz kutlarım sizi.:)

      Sil
  8. Zararlı içeriklerle dolu hazır gıdaları her ne kadar hayatımızdan çıkarmış olsamda köfte harcı,tost ekmeği ve cipslerle tamamen vedalaşamadım.Umarım ilerleyen günlerde daha sağlıklı bir beslenme programına geçiş yapabilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı gıda ürünlerini kolay kolay terk edemiyoruz ama bir çoğundan kurtulmuşsun. Güzel bir başlangıç yapmışsın canım.

      Sil
  9. Tüm fast food ürünlerinde olan bir katkı maddesi. Kendine çeken bir şey ama işte aşırı zararlı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle. Nasıl bir şeye tat veriyor ve yemeğin lezzetini artırıyor. Nasıl bunlara müdale edip bize yediriyorlar anlamış değilim.

      Sil
  10. harika bir yazı olmuş elmas hanımcım.annem hastalandıktan sonra bizde çok etkilendik ki genelde doğal besleniyorduk ama daha bir dikkat edip özen göstermeye başladık.okulda proje tabanlı öğrenmeyi uyguladım birinci dönem sekizinci sınıflarda.iki grubumda bu konuyla ilgili proje hazırladılar.uygulamaları ikinci dönem yapılacak.afiş ve materyaller hazır sadece etkinlikler kaldı.özellikle çocuklarımızı bilinçlendirmeliyiz.onlar bizim geleceğimiz.maalesef birtakım rant vs yüzünden kurbanlık koyum muamelesi görüyoruz:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim genetiğimizi bozuyorlar. Üzerimizde sürekli bir şeyler deneniyor. Yazmak istediğim o kadar şey var ki, kısa tutmaya çalıştım. Şehirde yaşayan kadınlar kırsala göre daha zor hamile kalıyor mesela. Doğal yolla gebe kalma şansımız azaldı. Her bir gıdanın içinde bir şey var. Ben çocukken her yerden su içerdim. Şimdi benim çocuklarım çeşmeden su içemiyor. hem çeşme hem içme suyuna para veriyoruz. Birileri cebini dodururken bir çok kişiyi hasta ediyorlar. Umarım anneniz daha iyidir. Çok geçmiş olsun.

      Sil
  11. ayol zaten her şeye zam geliyooooo yakında bişi yiyemiyceez :)

    YanıtlaSil
  12. et suyu tabletleri hemen hemen her yemeğe kullanıyoruz.O olmayınca tazı tuzu olmuyormuş gibi geliyor bana.Son dönemlerde farklı yöntemler gördüm.Ev hanımları pişirdikleri tavuğun suyunu donduruyor daha sonra yemeklerde kullanıyor.Bizde artık buna yavaş yavaş geçiyoruz.Bir nebze olsun daha iyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapıyorsunuz. Bulyonları bende bir ara pilavlarda çok kullanıyordum ama artık bıraktım. Daha dikkatli ve güzel beslenmek için farkındalığımız olsun diyorum. Saygılar

      Sil