1 Kasım 2013 Cuma

Soğuk Kahve ve Sabah Uykum



Kitap okumak en büyük zevklerimden bir tanesi. Okuduğum her bir kitabın ayrı bir yeri var bende. Okuduğum kitapların içinde hapsoluyorum sanki. Yaşıyorum okurken her satırı. 

Ne zaman alışveriş merkezine gitsem, D&R’a uğramadan çıkmam. Bir göz atarım mutlaka. Raflar arasında gezinmek, tutkal ve kâğıt kokusunun karışımını hissetmek, son çıkmış kitapları inceleyip arka yüzlerini okumak, çok satanların listesine bir göz atmak, ilgimi çeken kitaplarının sayfalarından birkaç satır okumak, o an çalınan müziği dinlemek ayrı bir keyif benim için.  

Yine bir gün kitaplar arasında dolaşırken en çok satanların en üstünde bir kitap dikkatimi çekti: Soğuk Kahve&Ahmet Batman. Hiç duymamıştım bu yazarı.  Kitabın ön kapağını çok güzel yapmışlardı ve kırmızı kalpler kendine baktırmayı iyi biliyorlardı. Elim hemen uzanıp aldı kitabı rafların arasından. Göz gezdirmeye başladım sayfalar arasında.  

  •  Ve bekli de hayatının aşkı bugün senle aynı anda su içti.    

  •  Sevmek her zaman yaklaşmak değildir. Bazen uzaktan seversin, çok uzaktan

  • Topuklu ayakkabıların ayağını acıtıyor ama onları seviyorsun. Sevgilin de öyle olabiliyor bazen… Canını yakıyor yine de gidemiyorsun. 

 
Ne güzel şeyler yazılmıştı. Ben ayaküstü neredeyse okuyup bitirecektim kitabı:))) Okuduklarıma bayıldım:)))

Bir çırpıda okuyup bitirdim kitabı.

Ahmet Batman akıcı yazım tarzı, cesurca seçilmiş cümleleri, hissettikleri, annesini anlatışı, yaptıkları, kendi gerçekleri ile yüzleşmesi, konuşur tarzdaki yazılmış yazılarında kendinizi de içine katabileceğiniz, yaşayabileceğiniz birçok satır da bulabiliyorsunuz.
İçinden gelen sesin dışa vurulmuş haliydi yazılanlar.

Ahmet Batman farklı konuları istediği tarza çekerek yorumluyor ve sizi de kitabına bağlayabiliyor. İlk başta bakıldığında Aşk kitabı gibi gözükse de öyle olmadığını küçücük bir cümlede kendinizden bir şeyler bulduğunuzda anlıyorsunuz. Benim söylemek istediğimi kitapları okuyunca anlayacaksınız.  Okuduğunuz küçücük bir cümlede bağlı kalabilirsiniz. Hazırlıklı olun.  

Bitmesini istemediğiniz bir kitabınız oldu mu sizin hiç? Benim oldu; Soğuk Kahve. Elimden bırakmadan okudum.

Soğuk Kahve’nin ardından yenisi kitap ne olur, aynı şekilde devam mı eder, yoksa başka bir konu mu seçer diye düşünürken Sabah Uykum çıka geldi. İyi ki de geldi. Kırmızı kalp yine ön plandaydı. Al beni diye haykırıyordu. Aldım da ve başladım okumaya.

Yine çabucak bitirdim kitabı. Yeni hikayeler, yeni derlemeler, yeni kendime kattığım bolca kelimeler. Sayfa sonlarında öylece kalabildiğim hikayeler. Düşündüren cümleler... Kendimi bulduğum yazılar...   

Okuduğum her sayfanın sonunda "bu en güzeli daha güzeli olamaz" diyordum taki bir diğer yazıyı okuyana kadar. hepsi birbirinden güzel. Çarpıcı, farklı, samimi...

Ben anlam veremiyorum yani neden bittiğine değil madem bitecekti neden bu kadar hevesli başladık? Ben ikimizdeki bu hevese anlam veremiyorum. Ne oldu bize bilmiyorum ama iyi şeyler olmadığını çok iyi biliyorum. Ya çok yanlış zamanda karşılaştık ya da hiç karşılaşmaması gereken iki insandık. Biz neydik bilmiyorum. Sevgili desem değil, aşık desem değil bildiğin rastlantıydık işte ondan öte gidemedik.

“Sabah uykusu gibi sevmek” çok beğendiğim cümlelerinden biri oldu Ahmet Batman’ın.

Bence bu adam hep yazmalı, dokunmalı okuyucularının kalplerine.

Sabah Uykum’daki son sözlerinizde bahsettiğiniz gibi, Sayın Batman “Yazmak dokunmaktır.”  Ben de sizin gibi yazarak, kendi ruhuma dokunarak, kitaplarınızdan cebime yeni cümleleriniz koyarak, ilerlemekteyim. Teşekkürler:)))

Kendinizi özgür mü hissetmek istiyorsunuz, Soğuk Kahve ve Sabah Uykumu okuyun ve paylaşın. Bu kitaplar size iyi bir arkadaş olabilir. Benden söylemesi...


Belkide sevmek onun sesinin her şeyin üstünde olması demek.
Belkide sevmek, birinin sesini sevmek, düşünmek istemezken bastan sona hafızayı onunla donatmak demek.
Belkide sevmek sen demeksin, sen demek sevmek demek.
Sevmek istersen buradayım.
Orası neresi diye sorma?
Burası senden gidemediğim yer. 
Ahmet Batman&Sabah Uykum

Görmediğimizi farz et … 
Birbirimizi hiç görmediğimizi.
İnsanlar düştüğünde gülemiyoruz. Sakarlıklarımıza acınarak bakılıyor. 
Görmüyoruz dedim ya, görmeden seviyoruz. 
O güzel dudaklara o güzel bakışlara ihtiyacımızı yok,biz sadece seviyoruz. 
Bazen insanlar gördüğü için sevmekten vazgeçiyor. Biz hiç vazgeçemeyiz işte, görmüyoruz.
Seni hiç görmedim, sen de beni. Yinede seviyorum bir kör gibi. 
Herkes sevemez böyle bu şans bizim… 
Hatalarını görmezden geliyorum, istesem de göremem zaten. 
Gitmene tahammülüm yok, kursa bile bakamıyorum. 
Ben sende kör oldum. 
OYALANA OYALANA SEV BENİ ACELEM YOK. 
Ahmet Batman&Soğuk Kahve

 

2 yorum :

  1. şimdiden çok merak ettim kitapları bence ahmet batman kadar senin de yazarlığın oldukça etkiledi beni ablacım okuma isteği böyle güzel işlenemezdi içime:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız ve desteğiniz için teşekkür ederim canım kardeşim:)))

      Sil