28 Haziran 2014 Cumartesi

Hoşgeldin Ya Şehr-i Ramazan

Ramazan ayı geldiğimde içimde oluşan huzur ve mutlululuk bambaşkadır benim için. 

Daha küçükken annemle babamın sahura kalkmasını bekler onlarla yemek yer, dayanabildiğim kadar dayanmaya çalışarak oruç tutmaya çalışırdım. Yarım günlük oruçlardı benim için:))) Çocuk orucu:)))

Dayanabilecek  yaşa geldiğimizde abimle başladık bizde tam gün oruç tutmaya. Okula gider erkenden akşam olsun da annem iftarda ne hazırlayacak diye meraklanır, sofrayı be hazırlamak isterdim. Sonra başında bekler ezanın okunması ile duamızı eder, orucumuzu bozardık.

İlk oruç tutmaya başladığımız zamandan bu yana, iftar daha geç olmaya başladı. Şimdilerde dayanmak zorlaşsa da Allah insana bir şekilde dayanma gücü veriyor. Bir bakmışız ki Ramazan ayı bitmiş.

Geldi çattı yine mübarek ramazan ayı bereketini de getirerek. Huzur geldi yine.

Ben iftar sofralarında bolca huzur ve bereket olduğuna inananlardanım. Sofranın akşamları şenlendiğini görüyorum. Sadece yemek değil, birlik beraberliğinde sık yaşandığı bir aydayız. 

Nefsimizi nasıl terbiye ettiğimizi yaşıyoruz Ramazan'da ve İslamın şartlarından biri olan orucumuzu tutuyoruz.

Bugün orucun ilk günü. Halsizlik ve baş ağrısı olacaktır kesin ama akşam sofrada içilen suyun ve bir kaşık tadılan sıcak çorbanın verdiği mutluluk başka olacaktır.

Arkadaşlar, eş, dost, akrabalarla bir araya gelip yapılan iftarlar, ramazan ayında bir başka.

Tüm İslam aleminin Ramazan ayı mübarek olsun.

  • Her kim Ramazan'ın başlangıcında Müslüman kardeşini bir Ramazan' ı daha gördüğü için tebrik ederse Allah(c.c) ona Cehennem ateşini haram kılar. Ramazan ayımız Mübarek, hayırlara vesile olsun..

2 yorum :

  1. Allah kabul etsin.Oruç aynı zamanda aç ve susuz kalan diğer canlıları anlamamız açısından'da önemli. Saygılarımla. www.takimodam.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin inşallah. Güzel bir ramazan ayı dilerim.

      Sil