30 Haziran 2014 Pazartesi

Erik Marmelatı

Eşimi ne zaman pazara göndersem, abartıyor. Bu haftada aynısını yaptı. Ramazan için alışveriş yapmasını istemiştim ve eve gelip dolabı açtığımda her şeyden fazla fazla aldığını görünce şaşırdım. 

Yemeklerin dökülmesine, ziyan edilecek kadar fazladan alınmasına karşıyım. Elimden geldiğince israf etmemeye özen gösteriyorum. 

Bu hafta sonu dolaptaki baktım kırmızı erikler yumuşamaya başlamış. Ne yapayım derken aklıma reçel yapmak geldi. Pek de bilmem nasıl yapıldığını ama denemek istedim büyük bir hevesle.

Her zamanki gibi ilk önce İnternet bakındım nasıl yapıldığına, sonra okuduklarımdan tatmin olamadım. Çünkü herkes farklı yapmaya çalışmıştı. Sonra en güvenilir kaynak olan, anneme başvurdum. Telefonda yardım aldım ve başladım yapmaya.

Malzemeler:
  • Bir Kg erik 
  • Bir Kg şeker 
  • Bir limon suyu
  • İki su bardağı su

İlk önce erikleri güzelce yıkadıktan sonra bir bardak su ile orta ateşte erikler yumuşayıncaya kadar pişiriyorsunuz. Pişen erikleri kevgirden iyice süzdükten sonra, kısık ateşe alarak kaynamaya bırakıyorsunuz. Kalan bir bardak suyu ve şekeri ayrı bir tencerede şerbet kıvamına gelinceye kadar kaynatıp, kevgirden süzdüğünüz eriklerin üstüne döküp, limon suyunu da ilave edip kısık ateşte ara sıra karıştırarak pişiriyorsunuz. Marmelatınız ara sıra beyaz bir köpük yapacaktır. Köpükleri kaşıkla üstünden alıp atmanızı tavsiye ederim. Yoksa görüntüyü bozuyor. 

Marmelatın kıvamını anlamak için bir tabağa  bir tatlı kaşığı koyup soğumaya bıraksanız istediğiniz kıvamını ayarlayabilirsiniz. Sizin istediğiniz koyuluk derecesini kendiniz bulabilirsiniz.

Benim yaptığım bir kilo erikten hemen hemen bir kavanoza yakın marmelat çıktı. 

Ben içeceklerde ve tatlılarda şekeri biraz az kullandığımdan marmelatta kullandığım bir kilo şeker bana fazla geldi. Benim damak tadıma göre fazla, eşimin damak tadına göre tam kıvamında. 

Sizde isterseniz ilk başta şekeri bir kilodan az koyup, tadına bakarak ayarlayabilirsiniz. 

Benim ilk marmelat denemem başarılı sonuçlandı. Dahada hevesliyim şimdi. Bir sonraki denemem mürdüm eriği marmelatında. 

Hatta bir arkadaşım marmelatı biraz sulandırıp, içine biraz tarçın koyup meyve suyu şeklinde de içebilirsin dedi. Onuda deneyeceğim. 

Sizinde denemenizi tavsiye ederim. 

Şimdiden afiyet olsun:))))

2 yorum :