4 Haziran 2014 Çarşamba

Mutfağımın Yeni Yıldızı Tarhun Otu

Son zamanlardaki seyrettiğim yemek programlarında kullanılan bir bitkiden söz etmek istiyorum bu sefer,  Tarhun Otu. 

Bir kaç yemek tarifinde rastladım tarhun otuna. Aromatik tat olarak bahsediliyor genelde de. 

Tadı ve kokusunu merak ettiğimden bende denemek istedim ve seyretmiş olduğum bir tarif olan patates salatasını yaptım. 

Ayrıca yeni bir et yemeği tarifi denerken tarhun otunu tekrar kullanmak istedim ve etin pişmesine yakın bir tutam da ekledim.  Yemek pişerken mutfağımı mis gibi bir koku kapladı. Akşam yemeğimi sunduğumda eşim eti çok lezzetli buldu ve "İçinde değişik bir tat var. Ne koydun içine ne?" dedi. (Eşimi yeni yemeklerimi test ederken kobay olarak kullanıyorum)

Ben aktardan kurutulmuş olanını alarak kullandım. Ayrıca taze olarak ta satılmaktaymış. İlk kez böyle bir bitkinin varlığından haberdar oldum ve faydalarını merak ettim. Doğadaki diğer bitkiler gibi Tarhun otunun da bir çok şeye iyi geldiğini gördüm. Sizde merak edip daha detaylı okumak isterseniz buradan bilgi edinebilirsiniz.

  • İdrar söktürücü, vücutta biriken tuzu ve suyu atmaya yardımcı, Hazımsızlık giderici, mide hastalıkları için yardımcı, gaz giderici, bağırsak solucanları düşürücü 
Kurutulmuş tarhun otu yüksek aromatik kokusundan dolayı ve lezzetinin yoğun olmasından kaynaklı genelde az kullanılıyor. Edindiğim bilgiler doğrultusunda bende uygulama yaparken bir tutam olarak kullandım. 

Ayrıca kurutulmuş tarhun otu yaprakları saplarından çekerek kullanılmalı ki yerken ağzınıza sapları gelmesin. 

Ben aktardan az miktarda satın aldım. Sizde denemek isterseniz çok fazla miktarda satın almamaya özen gösteriniz. Sonra beğenmeye bilirsiniz...

Tarhun otu hoş ve ferah tarçına benzer bir tadı var sanki. Ben çok beğendim ve kullanıyorum. Tarhun çayı da yapılıyormuş, onuda en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum. 

Eğer denerseniz olumlu veya olumsuz bana yorumunuzu yapmanızı isterim. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder