2 Ocak 2015 Cuma

Havuçlu Keksiz Mutfağın Tadı Olmaz


2015'in ilk tatil günü. Evdeyiz ve dinleniyoruz. Canım sıkıldı ve bir şeyler pişirmek istedim. Ne yapayım diye düşünürken zencefilli kurabiye veya havuçlu kek geçti aklımdan. İkisi arasında tercih yapmayı düşünürken havuçlu kekte karar kıldım nihayet. 

Hadi kalkalım kek yapalım dedim Berke'ye.

Yumurta çırpacak ya, hemen koştu mutfağa. Taburesini yerleştirdi, çırpıcıyı eline aldı. Başladı hem anlatıp hemde çırpmaya.

Oğlumla yine mutfaktayız.

Berke ile mutfakta olmak keyifli olduğu kadar bir o kadarda eziyet verici. Her malzemeyi hemen koymak istiyor, sürekli itiraz ediyor, kızıyor. Bazen delirmemek için büyük bir çaba sarf ediyorum. Bir annenin sabır gösterdiği en büyük şey çocuklarına gösterdiği sabır aslında. 

Hadi şimdi tarife geçelim:))))

Malzemeler : 
  • 3 Yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt 
  • 1 su bardağından biraz az sıvı yağ
  • 1 su bardağı rendelenmiş havuç 
  • 1 su bardağı ceviz
  • 3 su bardağı un 
  • Birer adet vanilya ve kabartma tozu 
  • 1 çay kaşığından biraz az tarçın (Orijinal tarifte tarçın yoktu. Ben cevize çok yakıştığını düşündüğüm için ekledim. Siz ekleyemeyebilirsiniz)
Yapılışı: Şeker ile yumurtaları iyice çırptıktan sonra sırasıyla sütü, sıvı yağı ekleyerek karıştırıyorsunuz. Elekten geçirdiğiniz üç bardak un, vanilya ve kabartma tozunu ilave ediyorsunuz. Kek harcı hazır olduğunda havuç ceviz ve tarçınıda ekledikten sonra yağlanmış kek kalıba döküyorsunuz. Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında ortalama 35 40 dakika pişiriyorsunuz. Piştiğini anlamanın en kolay yolu olan kurdan batırma tekniğini kullanabilrsiniz 

Ben genelde keklerim kalıptan rahat çıkması için servis tabağına ters çevirip, kalıbın üstüne ıslak bez  bırakıyorum. 

Böylece daha kolay kalıptan ayrılıyorlar. 

Pişen kekten yayılan mis gibi tarçın kokusu mutfağımdan dağılmadan, kahvemide yapıp bir güzel yedim kekimi. Neli kek olursa olsun dayanamayan eşimde çok beğenerek yedi havuçlu kekimi. Kek servislerini oğluma yaptırdım. Babasına tabak götürürken "Bak ben yaptım" dedi gurula ve gülerek. Babasından da hemen yanağına kocaman bir öpücük aldı teşekkür ile birlikte. 

Oğlumla bir şeyler hazırlamak ve yemek beni çok mutlu ediyor.


Havuçlu Keksiz Mutfağın Tadı Olmaz.

Afiyet olsun:)))


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder