6 Mayıs 2015 Çarşamba

Avm Çocuk Etkinliklerine Dikkat!

Hafta sonu arkadaşımla çocuklarımızı oyun atölyesine eğlenmeleri için Avm'ye gitmeye karar verdik. 

Daha doğrusu benim tavsiyem üzerine Yasemen gitmek istedi. Çocuklar eğlenirken bizde bir kaç bir şey alır, kahve içer sohbet ederiz diye düşünmüştük. 

Onun kızı Duru benim oğlum Berke aynı yaştalar ve birbirlerini çok sevdiler. Çok ta iyi anlaşıyorlar. Bizde hem onlar eğlensin hemde pazar günümüz güzel geçsin diye yola çıktık.

Pazar öğlen buluştuk ve  vardık gitmek istediğimiz yere. 

Saat üçte kil ve boya çalışması vardı. Daha önce arayıp öğrenmiştim. Gitme saatimizide ona göre ayarladık. 

Çocuklarımızı kayıt ettirdikten sonra, içeri girmelerini ve yerlerini almalarını bekledik. Doğal olarak biraz seyredip neler yapabileceklerini görüp onları yalnız bırakacaktık.

Kuzular hemen atıldılar içeri doğal olarak. Çocukların başındaki eğitmen çocuklarımıza sen şuraya, sen buraya otur diyerek sert bir tonla emir verdi. Birincisi. Hadi yuttuk. Çocuklar oturdu şekilli delgeci kullanmaya başladılar. Bu seferde eğitmen bayan "Ben size öyle mi gösterdim. Öyle değil" dedi mi? Kızgın bir ifade. Sinirli çıkan bir ses. İkincisi.

O ses o kadar sert çıktı ki arkadaşım bir an afalladı.

Yasemen okul öncesi öğretmeni ve ayrıca benim çocuğumun da sınıf öğretmeni. Kendisi ile çok güzel bir arkadaşlığımız başladı oğlum sayesinde. O da benim gibi hafta sonunu çocuğuyla vakit geçirmeye adamış bir anne. Onunla sürekli bir şeylerin planını yaparak çocuklarımıza nasıl destek oluruzu konuşuyoruz. 

O bir eğitmen olarak farklı görüş açısına sahip. Davranışı benden daha çok analiz etme yeteneğine sahip, çünkü bunun üzerine eğitim almış ve öğretmen olmuş. 

Eğitmen bayanın tutumunu çok yanlış buldu ve söylenmeye başladı haklı olarak. Çok fazla kızdı. Biz çocuklarımız eğlensin hoş vakit geçirsin isterken, onların azarlanarak şekilde konuşulmasına hazmedemedik ve çocuklarımız aldık. Bırakmadık orada.

Ben üzüldüm Yasemen üzüldü. Sinirlendik. 

Bir çocukla nasıl iletişime geçilmesi gerektiğini bilmeyen ve ses tonunu ayarlayamayan bir eğitmen mi desem ne desem bilemedim bu bayana. 

Nasıl olurda bir şey öğretmeye çalışırken azarlar çcoukları. 

Tavsiye üzerine arkadaşımı götürdüm ve hem onun üzülmesine hemde kendimin mahçup olmama sebebiyet verdim

Sizlerde bizler gibi çocuklarınızın hoş vakit geçirmesini ve bir şeylere ortak olmasını düşünmektesiniz. Lütfen bıraktığınız yerlerde biraz bekleyin ve orada bulunan görevlilerin tutum ve davranışları gözlemleyin. 

Miniklerimizi sevindirmeye eğlendirmeye çalışırken üzmeyelim. 

Bu bir eleştiri yazısı ki başkalarınında yaşamaması için yazılıyor. 

Umarım aydınlatıcı bir değerlendirme olmuştur. 

Hoşça kalın

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder