5 Temmuz 2016 Salı

Me Before You - Senden Önce Ben

Merhabalar 

Daha önce de blogumda Me Before You ile ilgili bir post yayınlamış kitaptan sonra filmi sabırsızlıkla beklediğimi bahsetmiştim. 

Film neredeyse bir aydır vizyonda ve ben fırsat bulup da gidememekten şikayetçiydim. Geçen gün filmi bilgisayarıma indirdim ve tamam şimdi seyrederim derken bu sefer de alt yazısının henüz yayınlanmadığını gördüğümde de sinirlenmiş, bu böyle olmaz gidip sinemada seyretmeye karar vermiştim. 

Nihayet bayram tatilini fırsat bilip kızımla birlikte sinemanın yolunu tuttuk. 

Sıcağı sıcağına da yorumlamak için buradayım.

Kızımla ben ikimizde kitabı okumuş ve çok sevmiştik. Hatta Damla kitabı benden daha hızlı okuyup bitirmişti. 

Kitap çok etkileyiciydi. Filmden de aynı zevki alacağımı umut ediyordum. 

Kitabı bana tavsiye eden satış görevlisi, sonu çok dramatik ağlayan okurlar ver demişti. Benim sevebileceğim bir tarz kitap demiş hemen aldığım gibi okumaya başlamıştım. 

Hatta blogumu açtığımda ilk bu kitabı yorumlayarak yayın paylaşmıştım. 

Benim için ayrı bir değeri var Senden Önce Ben.

Ben kitabın son üç sayfasına gelene kadar ben neden ağlamıyorum bile demiştim kendime. Ama son sayfalarda Will'in Clark'a yazdığı mektubu okuduğumda, işte o anda yaşlar gözlerimden süzülmüştü. 

Film ise kitabın bir özeti. Kitap kadar geniş detaylara yer verilmeden ana konu üzerinde ilerliyor. Tabi ki kitapta olduğu gibi beklemek yanlış olur. Çünkü her bir okuyucu okuduğunu kendi zihninde canlandırdığı gibi yaşıyor. kitapta Will'de Clark'da çok detaylı, çok duygulu  anlatılmış. Filmde hepsini yaşayamıyorsunuz. 

Sonuçta film kitaba sadık kalarak ilerlemiş. Güzel olmuş. Ben çok beğendim. Benim beğenmem belkide kitabı çok sevmemden de kaynaklı olabilir bilemiyorum ama, film İMB'den 7,7 puan almış. izleyici yorumları da gayet güzel.

Sonunu bildiğiniz bir filmi seyretmeye gitmek başka bir his. 

Seyrettiğiniz film ile kitabınız aynı mı değil mi soruları ile filmi seyrediyorsunuz. 

Kitabı okuyup  sevenler, filmden de zevk alacaklar. 

Kitap ve filmin konusu; Geçirdiği motosiklet kazası sonucunda boyundan aşağıya felç kalarak yaşamını sürdürmeye çalışan Will, annesi tarafından ona arkadaşlık etmesi için işe aldığı Louisa Clark arasında geçiyor. 

Louisa Clark çalışmaya ve para kazanmaya mecbur bir kasabalı kızdır ve işten çıkartılmıştır. Ne tür iş olursa olsun çalışmak zorunda kalan Louisa Clark Will bakmak için işe girmiştir. Aslında işi Will'e bakmak değil ona arkadaşlık etmektedir. 

Louisa Clark'ın hayat dolu enerjisi, renk renk kıyafetleri ve pabuçları, gülünmeyecek esprileri sonunda Will'in dikkatini çekemeye yetecektir. 

Will hayatının geri kalan kısmını felçli olarak geçirmemek için kendi isteği ile hayatına son vermek istemektedir. Anne ve babası oğullarının aldığı karardan vazgeçmesini umarak ondan altı ay gibi bir süre izin almıştır. Bu altı aylık sürede Will'e Clark eşlik edecektir. İlk zamanlarda Will Clark!ı istemese de, son zamanlarda uyandığında sadece onun için yaşamak istediğini anlayacaktır. 

Ama Will için hiç bir değişiklik olmayacak, Clark' aşık olarak hayatına son verecektir. 

Will ölür. 


Kitabın sonunda olduğu gibi, filmin sonunda da ben yine ağladım. Baktım kızımda ağlıyor. İki ağlak sonunu bildiğimiz filmden yorum yaparak ayrıldık. 

Dünyada sevmek o kadar güzelken ölüm neden diyorsun. Helede  kendi ölümünü kendin hazırlamaya koşarak giderken. 

Seçimler...

Film kısa süre daha vizyonda. Gitmek isteyenlere tavsiye edilir. 

Jojo Moyes'ın Sevgilimden Son Mektup kitabı da oldukça güzeldi. Belki onuda yakında vizyonda görebilme şansını yakalamış oluruz inşallah. 

Me Before You Official Trailer


2 yorum :

  1. Kitabı çok sıkıcı buldum çok klişeydi bence ama film belki eğlenceli olabilir o da emilia clark var diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emilia Clark bu filmde oyunculuğunu konusturmuş. Seyreden herkes çok beğenmiş. Filmi sevebileceğinizi düşünüyorum.

      Sil