3 Temmuz 2016 Pazar

Ramazan Bayramını Karşılarken



Merhabalar

"Eski bayramların tadı yok." klişe bir sözle yazı yazmak istemiyorum. 

Eski bayramları biz kendi ellerimizle bitirdik demek istiyorum. Bu yorumuma katılan da olur, katılmayanda. 

Ben her yaşımda bayramları sevmişimdir ve çocuklarımda sevsin diye de elimden gelen tüm gayreti gösteriyorum. 

Ramazan bitmek üzere. "Annem her ramazan başlangıcında Ramazan ayı sevinerek gelir, üzülerek gider." der. 

Yine bir ramazan ayı bitmek üzere ve bayram arefesine girmiş bulunmaktayız. 

Bizde bayram hazırlıkları başladı. Ya sizde?

Bu sabah uyandığımda mis gibi bir koku karşıladı beni. Annemin güzel ellerinden hazırlanmış ev baklavası. 

Nasıl da mutfaktan solana yayılmış tereyağ kokusu. Hımmm. İftar olsa da tatsak diyorum hemen. 

Mutfakta üstü nar gibi kızarmış iki tepsi baklava. Sahurdan sonra yatılmamış ve baklavalar hazırlanmış.

Annem biz çocuklarına bayramda bayram sofrası kurup, ardından da baklava ile taçlandıracak. Menü hazırlanmış. Her zaman olduğu gibi.

Hasta olmadığı her bayram annem bize mutlaka baklava açar. Geçen gün dedim anne bana el ver. Bende öğreneyim. Allah korusun sana bir şey olursa evin büyük kızıyım ben açarım. Annem gülerek olur dedi. ne kadar uğraşırsam uğraşayım onun ki gibi olmaz, eminim. Ama azimliyim ev baklavası açmayı öğreneceğim:)) 

Kız çocukları annelerinden ne görürlerse onu yapmaya annelerini örnek almaya çalışır. Bende annemi çok örnek almışımdır ve almaya da devam edeceğim. Ben hala anneme göre çocuğum ve öğrenecek çok şeyim var daha. 

Her yaşta öğrenilir. Anneden öğrenmeye devam:))) 

Baklava açıldı. Annemle bayram alışverişine çıkıldı. Bayram misafirleri için eve yeni ihtiyaçlar alındı. Sular kesik olduğu için bayram temizliği yarına kaldı. Arefe günü gelmeden her bir şey hazır olacak diyor annem. Annem öyle söyledi. Emir büyük yerden. Dinlenilecek. O hiç kırılır mı?

Bizim gibi bir çok aile bayram için hazırlıklarını yapıyordur. Bayram da misafir ağırlamak başka bir duygudur. Bizim geleneklerimiz.

Rahmetli babam ölmeden önce abim babamla bayram namazı kılar ondan sonra bayramlaşılırdı. Şimdi ise abim bayram namazından sonra gelir biz bayramlaşır,  sonra babamı ziyarete gideriz. babamla da bayramlaştıktan sonra annem güzel bir kahvaltı sofrası kurar ve başına toplamaya çalışır. 

Annem hep bizi bir arada tutmak ve toparlamak için uğraşır. Çalışır ve genelde de başarılı da olur. 

Canım annem... 

Bende annemin yolunda ilerliyorum. her bayram olduğu gibi bu bayramda çocuklarıma bayram kıyafetlerini aldım. Bayram günüde harçlıklarını vereceğim. Biz onlara, onlarda çocuklarına öğretecekler. Gelenekler nesilden nesile devam etmeye devam edecek. 

Bayramlar güzeldir. Bir arada olmak, hep beraber olmak daha da güzel. 

Bayram sofraları ayrı bir güzel. 

Şimdilerde bayramlar tatil gözüyle bakılıyor. Planlar yapılıyor. Dinlenebilmek için gün sayılıyor. 

Haklıyız da. Çok çalışmaktan, Fazla dinlenemekten şikayetçiyiz. Ben de çok zaman öyleyim. Haftada 1,5 gün neye hiç bir şeye yetmiyor diyorum hep. Bende tatil günlerini sabırsızlıkla bekleyenlerdenim. 

Yinede bayramlarda ailelmle bir arada olmayı tercih ediyorum. O yüzden tatil planlarımı bayram sonralarına ertelemeye gayret gösteriyorum. 

Bayramda bir arada olmanın tadı, kokusu, neşesi bence bir başka.

Bayramlar bir arada olunca güzel. 

Hepimizin Ramazan Bayramı kutlu olsun.

İyi bayramlar 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder