7 Şubat 2017 Salı

Günah Kadına Yaraşır



"Dışarıdaki düşmana kapıyı kilitlersin, evdekine ne yaparsın."


Merhabalar 

Yazar, "Bu roman gerçek yaşamdan alındığını söylersem, inanmazsın. Kurgu olduğunu söylesem de inanmazsın." diyerek başlamış romanına. 

Bir gazetenin orta sayfasında gördüğü bir haberin etkisiyle bence sarsılmış ve dört yıl araştırıp bir çok bilgi edinerek dört yılda kitabını tamamlamış. 

#gunahkadinayarasir adından anlaşıldığı gibi kadın olmanın zorluklarını bir kez daha öne çıkartıyor.

Bu kitabın kahramanı benimle aynı adı taşıyan Elmas'ın hikayesi. Küçük yaşta yüzünü bile görmediği bir adamla evlenen Elmas, koca ne derse desin,ne yaparsa yapsın haklıdır gözüyle büyüyen bir kadın. Bu kadının başına neler gelmiyor ki...

İtilip, kakılma, dayak, hakaret, kocası tarafından pazarlanmak, hapishaneye girmek bile

Bunca eziyeti ona yaşatan kim mi? Kocası Ali Rıza

O nasıl bir varlık, nasıl bir insan olduğunu gerçekten anlamış değilim. Ali Rıza'nın yaptıklarını, kafasının içinden geçen düşünceleri okudukça çok zorlandım. Bir çok sayfada olanları görmezden geldim. Tiksindim, sinir oldum, öfkelendim. 

Bir anne olarak, Ali Rıza'nın kızı Nahide'yi cinsel istismarda bulunmasına şahit oldukça içim dağlandı.
İlk kez bir kitap yorumu yaparken bu kadar tıkandığımı hissediyorum. Duygularım yazmama engel veriyor ve kitabı anlatamıyorum. 

Okuduğum her bir şeyin birileri tarafından yaşandığını ve bir çok duygusal veya fiziksel şiddete  maruz kaldığını biliyorum. Keşke bunlar hiç olmazsa, keşke hiç yaşanmasa ama nereye kadar engelliyoruz. 

Hiç....

Günah Kadına Yaraşır mı? Ali Rıza gibi erkekler var olduğu sürece, cahillik ve ahlaksızlık boy gösterdiği sürece 
Günah Kadına Yaraşmaz. 

Suna Güler'e bu kitap için verdiği onca emeğe teşekkür ederim. Bu kitap bence eziyet görmüş tüm kadınlara gelsin.

Sevgiler 

3 yorum :

  1. ayyyy ağlatıyo mu yaaaa :)

    YanıtlaSil
  2. kurgulamıştır bunu şiddet eğilimli insanların kadınları pazarlayabiliceğini hiç görmedim ama şiddet uygulandıgı doğru tabii ki savunulcak birşey değil ama kadınları bu halede sokmanın manası yok bilinç altı denilen olay gerçekse insanları bu şekilde ki güven ortamı biter... saygılarla..

    YanıtlaSil
  3. Qadına göstərilən şiddəti anlatan əsərləri oxumağı qaldırmır mənim ürəyim də. Oxumağa belə zorlandığımız bu cür həyatları dünyada minlərlə qadının yaşadığını düşünmək isə vahiməyə salır insanı. Kaş ki anlasalar qadının necə zərif və önəmli bir varlıq olduğunu. Bu məsələyə toxunan bir əsəri oxuyub, paylaşdığınız üçün təşəkkürlər.

    YanıtlaSil