6 Şubat 2017 Pazartesi

Türk Ve İslam Eserleri Müzesi


Merhabalar 

İstanbul'un en sevdiğim yerlerinden biridir Sultanahmet. Hem tarihi, hem yapıları, hemde havasını severim. Her gittiğimde de mutlaka fotoğraf çeker, Sultanahmet Camisi'nin önünde oturur camiyi seyrederim. 

Son zamanlarda her gittiğimde de Sultanahmet etrafında bulunan müzeleri ziyaret edinmeyi kendime borç bildim. 

En sonraki ziyaretimde meydanın içinde bulunan Türk İslam Eserleri Müzesi oldu. 

Ben tarihi dokusu, geçmişten gelen her şeye meraklıyım. Eski zamanlarda yapılmış her şeyin teknoloji olmadan nasıl yapıldığını görmek o hissiyatı hissetmek gerçekten beni mest ediyor. 

İslam eserleri müzesi'de onlardan bir tanesi. Eski el yazmalı Kuran-I Kerimler, cüzler, oymalar, taş eseler, halılar, mobilyalar o kadar güzel ki, insanı duygulandırıyor. Ben çok duygulandım. El yazması kocaman Kuran_ı Kerimleri, Kabemizin kapısını, kilidini görmek içimde tarifi olmayan huzurluklar verdi. Eski medeniyetlere ait eserleri korunmasını sağlamak ve bugüne kadar gelmesine yardımcı olan herkesin büyük emeklerinin olduğunu gösteren müze bambaşka. 
ben ne anlatırsam anlatayım siz kendiniz görmezseniz o tadı, o dokuyu, o havayı hissedemezsiniz. 
Ben soğuk hafif karlı bir ocak ayında müzeyi gezdim ve sıcacık oldum. 



Zaman buldukça, fırsat yakaladıkça neresi olursa olsun müzelerimize gidin. İnsanlığımızın ve tarihimizin geçmişini görün, ne badirelerden geçtiklerine şahit olun. 
O zaman var ya benim hissettiğim duyguların aynısını hissedebileceksiniz. 


Benim gibi müze gezmeye ve geçmişe meraklılardansanız İstanbul, Sultanahme'te bulunan Türk İslam Eserleri Müzesi'ni ziyaret edebilirsiniz.
Fotoğraflar bana aittir ve bir çoğu kimseye çaktırmadan çekilmiştir. (Fotoğraf çekimi yasak)











4 yorum :

  1. Ben de çok seviyorum Sultanahmet'i. Ne güzel bir havası var. İstanbul'un bir çok semti eski dokusunu koruyamazken orası dokusunu koruyor. Ne güzel bir ziyaret olmuş... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum. Havası hiç değişmeyen yerlerden biri Sultanahmet
      Sevgiler...

      Sil
  2. Müzeleri bende çok seviyorum
    Bambaşka duygular yaşatıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün beraber çocuklarla gider. Kültür gezisi yaparız. Ne dersizn?

      Sil