5 Temmuz 2017 Çarşamba

Herkes Kırılır& Melike İnci Kitap Yorumu



Merhaba 

Yitik Ülke Yayınları benim son zamanlarda kitaplarını severek takip ettiğim bir yayınevi. Melike İnci'bin de kitaplarını da bu sayede öğrenmiş oldum. İyi ki de öğrendim. 

Haydarpaşa Kitap Günleri'nde kendisi ile tanışma fırsatını da yakalamam da ayrı bir mutluluk oldu benim için. 

#asksirayagirmez den sonra gelen #herkeskirilir ilk çıktığı andan beri okumak için sabırsızlanıyordum. 

Temmuz ayının ilk kitabı Herkes Kırılır'ı anlatırsam çok şey söylemek isterim. 

Bir kere şunu belirtmek isterim ki bir önceki kitaptaki herkes, bu romanda yeniden karşınıza çıkıyor. Melike Hanım, Selim'i, Oya'yı, Deniz ve Berk'i Cadı Aylin'i Zübeyde Anneyi, İsmet Bey'i Sevgi'yi ve diğer karakterler...

Hepsinden biraz biraz anlatıyor. Ama en çok Murat ile Yasemin'den bahsediyor. 

Yasemin ile Murat nasıl tanıştı, neler yaptılar, ne konuştular, başlarına neler geldi...

O olaylar nasıl su gibi akıyor, nasıl güzel diyaloglar kuruluyor anlatamam. 

Bir iddia ile başlayan oyun o kadar güzel bir aşka dönüşüyor ki, işte orada sen okuyucu, hissetmen gerekiyor. 

Yasemin gibi bir kadın olmak lazım diyorum ve onu onun gibi karşılayabilen Murat gibi bir adam. 
İkiside o kadar dürüstler ki. Ne olursa olsun birbirlerinden bir şey saklamıyorlar. Tencere kapak misali birbirlerini tamamlayan güzel bir çift. Romanda da arkadaşları tarafından bu vurgu sürekli yapılıyor.

Siz yazarın önceki kitabını okuduysanız Murat'la Yasemin'in hayatlarını zaten biliyorsunuz. Ama bence bu mükemmel çiftin öncesinde neler yaptığını bilmiyorsunuz. 
Öğrenmek ister misiniz? O zaman okumalısınız. 

Murat'la Yasemin'i çok sevsem de benim gönlümde taht kuran sanırım hep Selim olacak. O başka. Ben selim'le Yasemin'i daha çok yakıştırmıştım. Selim gibi birini dize getirecek de Yasemin olurdu ama Oya'da başka yani. 

Diğer bir sevdiğim kadın karakter Zübeyde Anne. Bir sonraki kitap olursa ona daha çok yer verilmeli. Onunla birlikte İsmet Bey'de.

Ben her iki kitabın da yorumunu yapmışım gibi oldu. 

Hayatımız kişiler bu kitaptaki gibi olsa keşke. 

Romanda birbirini çok seven arkadaşlar ve akrabalar var ki. Onlar gibileri sanki çok eskilerde kalmış. 

Benim bu iki kitabı sevmemde, kitapları hızlı okumamdaki sebep saf sevgi oldu. 

Hiç bir çıkar ilişkisinin barınmadığı Melike İnci'nin kitaplarını okumanızı tavsiye ederim. 






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder