8 Haziran 2018 Cuma

Lacivert&Safir Kitap Yorumu




“Laciverti hiş bu kadar savunmasız görmemiştim
Sarhoştu!
Lacivert’in sarhoş olabileceği aklımın ucundan bile geçmezdi.
Nasıl bir adama aşık olduğunu bile bilmiyorsun, Deirdre? Sana hiçbir şey veremeyecek, senin gibi sevemeyecek bozuk bir adamım ben!”


Seri kitap okumayı sevmiyorum. Ben sabırsızım ve okuduğum kitapta mutlaka sona ulaşmam lazım. O yüzden seri kitap bana göre değil. Lacivert Safir’bir seri kitabı. Veee çok kötü şekilde bitti ve ben şimdi üçüncü kitabı nasıl bekleyeceğim?

Yoruma tersten başladım. Farkındayım. Ama aklım hala sonda kalmış durumda. Ters köşe yapılmış sonları seviyorum. Bu cümlemde romanı ne kadar sevdiğimin bir özeti aslında.
Safir’i yorumlarken ne dersem spoi olacağından yüzeysel ve derin bir açıklama yapmak istiyorum. 

Birinci kitapta gönülleri feth eden Lacivert’in mükemmelliği kat be kat devam ederken, Beren’in kendine olan güveni, hisleri çok yükseğe çıkıyor.  Bir Beren olmak, Lacivert’in yanı başında durmak isteyebilirsiniz. İtiraf edeyim ben istedim. Gizli ajan olmak Lacivert’in yardımcısı rolüne bürünmek ve her görevden başarılı ayrılmak… İnanılmaz güzel.

Teknolojinin ve hayal gücünün kurgunun üst notalarını hissettiğim romanda son derece temiz bir aşk var.  Hele Jemes’in sarhoş oluğu gecede kendini anlatması ciğerimi dağladı da dağladı. Benimle birlikte Beren’de dağlandı. Nasıl da güzel sevmek, nasıl da sahiplenilmek, nasıl da değer verilmek? Ah James ne güzel seviyorsun sen Beren'i 

Yazar çok güzel iki karaktere can vermiş. Hayal değil gerçek gibi. Sizden, bizden biri olmuşlar. Çok sevdim, çok beğendim. Sevmediklerim de var tabi ki; o iki sinsiler sizleri parçalayabilirim. 

Bunca olay kitabın gizeminde saklı. 

Okuyunca anlayacaksınız.

Roman çok hızlı ve keyifli okunan türden. Yaşanan olaylar ve hissettirilmeye çalışılan duygular son derece içten ve yalın. Betimlemeleri çok iyi.  Bütünlük ve olayların akışı hep aynı tempoda giderken, her bölümün başında kitapla uyumlu şarkılar ve şarkı sözleri çok harika düşünülmüş detaylar.

Her bölüm sonunda dinlediğim şarkılar bana romanla birlikte ayrı bir keyif verdi.

Kısacası teknolojik ve yenilmez ve delice sahiplenici James ile tutkunun harmanlanmış hali, katıksız seven Beren sizi Safir’de bekliyor.Hadi okuyun!!!!



9 yorum :

  1. Bu kitabı sevenler olduğu kadar, sevmeyenlerde çok. Arada kaldım. Almak yada almamak iste bütün mesele bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmeyen neden sevmemiş ona bakmak lazım. Bütün ve konu hakimiyeti oldukça iyi. Şans verebileceğini düşünüyorum.

      Sil
  2. hımmmmm sempatik geldi not aldım okuyabiliriim seriyi üçüncü de çıkıncasııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçüncü kitap çıkınca o zaman sana haber veriyorum:)

      Sil
  3. kapak konusunda aslında haklısınız. Her okuyucuya hitap etmeyebilir. Kapak tasarımı kitabın içeriği ile çok bağlantılı olduğu için tercih edilmiş.

    YanıtlaSil
  4. Laf aramızda ben de seri kitap sevmiyorum :) Biraz sonuç odaklıyım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha çok güzel. Sevindim. Sonuç odaklı olmak çok iyi. Laf aramızda bende öyleyim:)

      Sil
  5. Seri kitapları severim ben ama tüm seri elimde olacak aynı anda okuyacağım. Araya zaman girince balık hafızam unutuyor konuları :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşimcin ben şu an bir seri okuyorum ve 4 kitaptayım daha. yayınlanan 8 kitap var. Yazar 9. kitapta final yapacak inşallah. Düşün sen şimdi benim halimi

      Sil