1 Haziran 2018 Cuma

Kitaplar Kalbimden Vurur & Mim




Merhabalar

Geçenlerde Deeptone Kitaplar Kalbimden Vurur  Mim yazısı yayınladı ve hepimizi de davet etti. Bende katıldım ve kenidmce cevaplarımı sıraladım. Siz de bu Mim'e katılmak isterseniz, sorular oldukça güzel. Bekleriz:)) 


-Okumayı size sevdiren ne oldu?

Bilmiyorum gerçekten. Çok küçükken okumayı sevmiyorum diye hatırlıyorum. Sonralarında bir iki derken iyice ilerledi okuma sevdam. İlk Reşat Nuri'nin kitaplarını okuduğumu hatırlıyorum. Aralarda değişik dergilerim olmuştu.  Benim gençlik zamanlarımda şimdiki gibi bu kadar rahat kitap aldığımızı hatırlamıyorum.  Affetsinler, çok korsan okudum. Çok da kitabımı takasa verdim. Ama şimdi kesinlikle ne kitaplarımı verebiliyorum, nede korsan alıyorum. 


-Hiç bir kitabı sayfalarını çevirerek biriyle okudunuz mu?

Okudum. Okumaz mıyım? Kızımla, çok zaman oğlumla, bir kaç kız arkadaşımla, geçen günde bir paragrafı sevdiğim birine okudum. 


-Yolculuğa giderken yanınıza kaç kitap alırsınız?

Ne kadar süre kalacağıma ilintili olarak bir veya üç tane kitap alabilirim. Çok gezmeli bir yolculuk yapıyorsam, kitap kadar sevdiğim diğer zevkim fotoğraf çekmeyi gerçekleştiririm. 

-Asla okumam dediğiniz kategori nedir?

Genel okuma kültürüm roman. Hemen hemen her türden bir şeyler okumayı seçiyorum. Hep de tarzıma uygun kitaplar seçtiğim içim okuduğum kitapları beğenme olasılığım çok fazla. Ağır siyaset içerikli ve kendince yorumlanmış dini kitapları okumayı tercih etmiyorum. Ön yargılı yaklaşmıyorum ama uzak duruyorum. 

-Kitapları renklerine göre mi, alfabeye göre mi sıralarsınız?

Her ikisi de değil. Genelde boylarına gör. Bazen çiltli, çiltsiz olarak, bazen de rahat bulabilmek içim yazara göre sıralama yapabilirim. Arada renk uyumuna dikkat etmeye çalışırım. 

-Okurken size eşlik edecek bir hayvan ister miydiniz?

İsterdim. Bir kedi veya köpek. Kendi köpeğimiz kaybolduktan sonra bir daha hayvan beslemedim. Onun olmayışı büyük bir yıkıntı oluyor.  Okurken bana eşlik eden en güzel şey müzik dinlemek. 

15 yorum :

  1. Keyifli bir mimdi. Fotoğraf çekmeyi bende çok seviyorum. Bir gün kursuna gidip makine alabilirim inşallah :)

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflarda kitaplar kadar güzel bir tutku. Sizin de sevdiğinize sevindim.

    YanıtlaSil
  3. Deep'in mim'i okumuştum ..Okumam dediklerini ben de tercih etmiyorum. Kitapları da senin gibi boylarına göre sıralarım bu arada :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahah:) Ne güzel. Bende simetrilik var. Sende de var galiba:)

      Sil
    2. Ehhh az buçuk var valla :))))

      Sil
  4. Bende yolculuğa çıakrken kitap alırım ama çok da abartamıyorum. Çevreyi izlemekte hoşuma gidiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle... Çevreyi gezmek izlemek gittiğin yere göre çok güzel oluyor.

      Sil
  5. ayy herhalde tatlı olur di mi okurken şirin bir köpeğin kafasını okşamak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ksenlikle. Hayvanları okşamak aynı zamanda sakinleşmek demek.

      Sil
  6. Çok keyifli bir mim olmuş Elmas abla, sohbet ediyormuş gibi hissettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Sende yapsana. Çok keyifli oluyor.

      Sil
  7. Keyifle okudum cevaplarınızı.

    YanıtlaSil