10 Nisan 2019 Çarşamba

Taraklı Ve Göynük Turu

Merhabalar
İstanbul'yakın yerleri araştırıp gezmek ve yeni yerler keşfetmekten büyük bir keyif alıyorum.
Geçenlerde yine böyle bir keşfe çıktım.
Rotam; Sapanca'da güzel bir sabah kahvaltısı ardından Taraklı ve Göynük gezip görüp tadını varmak için cumartesi sabah erkenden yol aldım.
Sapanca'da göl üstünde bir mekan olan Sasa Harmanlık'ta kahvaltımızı yapıp dinlendikten sonra Taraklı'ya doğru gitmeye başladık.

Taraklı'da bizi yanmış odun kokusu ve eski evler karşıladı. Küçük bir kasaba olan Taraklı, özünü hiç kaybetmemiş mis gibi bir yer.
Mümkünlü kasabası reklamı ile daha da ünlenen Taraklı tertemiz, insanları da güler yüzlü sakin bir yerleşim birimi.

Taraklı ve Göynük Cittaslow'un sakin şehirler kategoresinde yer alıyormuş.

Tabi ben bunu bilmeden gittim. Sonra araştırdığımda sakin şehirler kategorisinde sınıflandığını gördüm.

Cittaslow, 1999 yılında İtalya'da kurulmuş uluslararası bir belediyeler birliğidir. Kelime kökeni İtalyanca "Città (Şehir)" ve İngilizce "Slow (Yavaş)" kelimelerinin birleşmesiyle türetilen Cittaslow, "Sakin Şehir" anlamında kullanılmaktadır.

Ben bir yere gittiğimde arkalarda kalmış ara sokaklarda gezmeye bayılırım. Yine aynı tutumu sergileyip kasabanın arka sokaklarına daldım. 130 yıl önce inşa edilmiş bir Osmanlı konağında oturup kahve içtim ve mis gibi hava ile ciğerlerimi doldurdum.

Halk pazarına uğrayıp alışveriş yaptıktan sonra Göynük'e doğru harekete geçtim.

Göynük bir vadinin eteğine kurulmuş aynı Taraklı gibi bir kasaba. Tarihi doku harika. Safranbolu evleri gibi evler iç içe. Sokaklar tertemiz hava çok güzel. Sokaklar bozulmamış.

Yine dolaşmaya başladım.

Zafer Kulesi'ne çıkarak kasabayı kuş bakışı izledim.

Göynük’ün simgelerinden biri olan Zafer Kulesi ilçeye hakim bir tepeye 1923 tarihinde Cumhuriyet döneminin ilk Kaymakamı Hurşit Bey tarafından yapılmıştır. Altıgen taş temel üzerine, 3 katlı ahşap yalı baskı mimarisiyle yapılan Zafer Kulesi, Kurtuluş Savaşı’nın başarılarını ebedileştirmek için anıtsal eser olarak yapılmıştır.

Akşemsettin Türbesi'ni ziyaret ederek duamı okuduktan sonra;

Fatih Sultan Mehmet’in hocası olan ve 1459 yılında vefat eden Akşemsettin’in türbesi, Göynük ilçesinde Gazi Süleyman Paşa Camii’nin avlusunda bulunur. Osmanlı ilim dünyasının bu büyük şahsiyeti adına 1464 yılında Fatih Sultan Mehmet tarafından yaptırılan türbe, altıgen planlı olup, küfeki taşından inşa edilmiştir. Türbe içerisinde bulunan, ceviz ağacından yapılmış olan sanduka, ahşap işçiliğinin çok değerli bir örneğidir.

Geze geze dolaşarak alışveriş yaptım ve iyice acıktıktan sonra Göynük'ün en iyi esnaf lokantası olan Paşazade Göynük Sofrası'nda bir güzel karnımı doyurdum.

Gezerek dolaşarak yine akşamı ederek trafiği hiç bitmeyen bol Avm'li, gökdelenli, yeşilliği az olan metropol şehrimiz İstanbul'a geri döndüm.

Şehrimi ne kadar çok sevsem de yorucu, kalabalık  hayatından bıkıyorum ve sakin, dinginlik arıyorum.

O küçük kasabalarda yaşayan insanların bizden daha rahat ve huzurlu olduğuna inanıyorum.

Ben yine heybeme güzel anılar ve güzel görüntüler yükledim. Bakalım bir sonraki rotam neresi olacak?

Önemli: Fotoğrafların hepsi bana aittir. tarihi yerlerle ilgili açıklama İnternet alınmıştır.