25 Nisan 2019 Perşembe

Pinokyo'nın Rüyası Kitap Yorumu




" Çünkü ev sen olmayınca çok boş geliyor. Çünkü önüme gelen herkesle kavga etmeye başladım. Çünkü günlerdir senin yatağında yatıyorum. Çünkü manyak gibi seni tişörtünü koklayıp duruyorum. Çünkü dakika da bir telefonumdaki resmine bakıp duruyorum. Çünkü seni acayip özledim." Yutkundu. " Bunlar yeterli mi?"

Yazarın bir kitabını seviyorsam daha önceki kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyorum. Kalbim Sende Kalmış’la başladığım kitap serüveni Biz ile devam ettim ve şimdi de Pinokyo’nın Rüyasını bitirmiş bulunuyorum.

Doktor Ömer ameliyat sonrası hastaneden çıkıp evine doğru giderken trafikten bunalır ve ara bir sokağa girer. Birden aracının tavanında bir gürültü hisseder ve ön cama uzanmış bir el görür.
"Dua et burnun uzamıyor, yoksa senin ki aya çıkmıştı."

Mesleği gereği hemen müdahale etmeye başlar ve çatıdan düşen kızın intihar mı yoksa düştüğü düşüncesi ile Gazel kızımızın yardımına koşar. Uzun bir tedavi süreci başlar. Gazel üç ay buyunca kendisine gelemez. Kendisine geldiğinde de Ömer ile Gazel arasında çekim başlar.

" Hiç akraban yok mu?"
" Kimsem yok! Zaten eğer bir evde dert varsa, o evin kimsesi olmaz “


Çapkın Doktor olarak sürekli dedikodusu yapılan doktor civanımız Ömer Gazel’in hayatına girmesi ile büyük bir değişim gerçekleştirir. Romanın çoğunluğu Ömer ile Gazel’in arasında başlayan ilişkinin aşamalarından oluşuyor. Arada Ömer ile Gazel’in geçmişi ile ilgili bilgiler ediniyor iki karakteri daha çok özümsemizi sağlayan yazar son yüz sayfada adrenali biraz yükseltiyor ve roman bir bütünlükle final yapıyor. 

 “Oh canıma değsin iyi oldu sana!” Ömer diyorum.

Bu kadar çapkınlığa birinin dur demesi gerekiyordu ve Gazel noktayı koydu. Adam muma döndü, delirdi, kül oldu ve dağıldı. Hiç bırakmadı kızı, hep yanında durarak koruyup kolladı. Helal olsun. Gazel içinde diyebileceğim en güzel şey güçlü duruşu ve tek başına verdiği hayat mücadelesi. İkisi de çok güzeldi.

"Bir daha bana yalan söylemeyeceğine inandığım zaman sana Pinokyo demekten vazgeçeceğim."

Birbirlerine sataşmaları, dikleşmeleri, sevgileri çok hoştu. İki güzel karakteri bir arada iyice bize işleyen yazarımız olayları bizi romandan koparmadan bitirdi. Yine sevdiğim bir roman oldu ama birinciliği hala “Biz” elde tutuyor. Onun yeri, tadı bende bir başka.
Sırada başka bir Selvi Atıcı kitabı “Sen” var. Onu da yakın zamanda okuyup yorumlayacağım.

“Belki de gitmesi gerçekten iyi olacaktı. Her şeyden önce somurtuğu mu, öfkelendiği mi belli olmayan bu adamın bir hayatı vardı. Onun hayatına da çomak sokup duruyordu. Acıyla, eğer evde olmasaydı büyük ihtimalle sarı kafanın buraya sürekli geleceğini düşündü. Birde artık görmezden gelmekte zorlandığı hisleri vardı....”

Biz kitap yorumu merak edenler için bir tık 



14 yorum :

  1. kimsesiz evler zordur ... kitabı bulup okumalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimsesiz olmak çok zor. Allah bizi yalnız kalan kullardan eylemesin. Amin

      Sil
  2. Ömer'le Gazel'in hikayesi güzelmiş böyle Maceraları çok severim teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Ömerin çapkınlığı artık ne kadar sinir bozucuysa "Ohh canıma değsin iyi oldu sana diyorum" diye sana yorum yaptırmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet: Aynen. Direk olaya girmeyen erkeklere sinir oluyorum. Sürünüyor sonra kafasına dank ediyor bazı erkekler

      Sil
  4. Son zamanlar öyle bir döneme girmiş bulunmaktayım ki, ne romantik okuyasım var, ne de gayri romantik. Beni bu durumdan kurtaracak kitap istiyorum ve çaresizim)) Bu kitap ilginç geldi. Diğer incelemelerine de bakayım ama en iyisi)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakın derim. Yazarın diğer kitapları da güzeldir. Biz kitabına da bakın mutlaka:)

      Sil
  5. hımmm selvi atıcı piki sevdim okurum. ne güzel yaa sen değişik yazarlar buluyoon ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni yazarlar keşfetmeyi seviyorum. Güzel kitaplar da seçiyorum. beni çok hayal kırıklığına uğratan henüz olmadı.

      Sil
  6. Kimsesizlik, yalnızlık, çaresizlik çok zor durumlar. Üzülüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok üzülüyorum. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Selvi Atıcı hiç duymamıştım..İncelemeye alıyorum..Sevgiler

    YanıtlaSil