8 Nisan 2019 Pazartesi

En Karanlık Yıldız Kitap Yorumu



“Bana şeftalileri hatırlatıyorsun tatlı ve…”
“O cümleyi bitireyim deme. “ Elimi kaldırdım. “bence gitme zamanın geldi de geçiyor.”
“Gidemem ki.”
“Gidemem de ne demek şimdi.”
“Çünkü ayaklarımı yerden kestin.”
Gönülsüzce bir kahkaha atıp ayağımla bacağını dürttüm. Ne yaptığını anlamıştım. Gece uykumu kaçıracak şeyler düşünmekten alıkoyuyordu beni.
“Gerçekten, ya git ya da zımbayla kapatırım ağzını.”


Lux serisi benim okumadığım bir seriydi ve şimdi bu seriyi okumadığım için kendime çok kızıyorum. Fantastik kitaplardan uzak durmam tamamen bir ön yargıdan ibaretmiş. Ben bayağı fantastik tutkunuymuşum da haberim yokmuş. 

Yazarın diğer kitapları okumuş ve çok beğenmiştim ve  En Karanlık Yıldız okuduğum da çok seveceğimi biliyordum. Ama çokça çok seveceğim aklıma gelmedi. 

Romanın konusundan az bahsedecek olursak 17 yaşındaki Evie sahte kimlikle yaşını büyülterek arkadaşı için bir kulübe gidiyor. Gece kulübe bir baskın gerçekleşince Luxen olduğunu düşündüğü Luc tarafından saklanılarak kaçmayı başarıyor. Kaçarken cep telefonunu kulüpte unutan Evie tekrar kulübe gidiyor ve Luc ile bambaşka diyaloglara giriyor. 

Anlaşma bozuluyor. 

Gizem başlıyor.

Luxenler dünyaları yok olan bir ırk ve insanlarla birlikte yaşıyorlar. Fiziki birçok özellikleri farklı olan bu ırk insanlarla uyum içinde yaşamak için, insan kılıklarına bürünüyor ama kollarına taktıkları bilekliklerle de ayrılıyorlar. Uyması gereken kuralların en başında da güçlerini kullanmamak var.

Roman Evie ve Luc ve Luxenler etrafında dönmeye başlıyor. Ewie’nin okulunda iki kız ölüyor ve ölümler Luxenler'e bağlanılmaya çalışılıyor. Daha fazla ayrıntı vermeden diyorum ki; roman baştan sona kadar hep bir heyecan içerisinde ilerledi. 

Her bölüm biterken bir sonraki bölümde neler olacak diye düşündürmeden edemedi. Ben normalde bir haftada bir kitap bitirirken, merak ve heyecanımdan kitabı üç günde okudum. İnanın bir ara hiç bitmesin istedim. Sayfalar ilerledikçe, Evie ayrı Luc’ayrı bağrıma bastım. 

roman sonlara doğru daha çok atak yaptı ve Evie sırlarını tek tek öğrenirken diğer karakterlerin gizli yanları ortaya çıktı. Kim kim di? Ne oldu? Nasıldı? Hepsini öğrendiğimde Selcan'a bir mesaj gönderdim.

April dışında romandaki tüm karakterleri çok sevdim. Hele Zoe Heidi onlar tam bir kız arkadaştı. Dost, sırdaş candılar. Hele Luc. Offf o işte kitaba damgasını vurdu. O anlatılmaz okunur diyorum ve romanı okuyun diyorum. 

Baştan sona zekice kurgulanmış, hiçbir olayın gün yüzüne çıkmadığı havada asılı kalan hiçbir şeyi olmadı. Taşlar yerli yerine tek tek oturdu. 

Bu tarz romanları seven ya da benim gibi fantastik sevdiğini bilmeyenler için roman tavsiyemdir. 

Romanın devam kitabı için sabırsızım. Umarın o da yakın zamanda elimizde olur. 



Bildiğin gibi, Luxen’ler onlarca yıldır, belki daha uzun süredir buradalar. Burayı işgal etmeye ya da insanlara zarar vermeye gelmediler.


8 yorum :

  1. Fantastik kitap okurken okuyucuyu alıp kafasının içini boşaltıp hikaye içinde gezdirirken rahatlatıyor aslında.. ben de ara sıra okurum.. En Karanlık Yıldız adlı kitabı da değerlendireceğim mutlaka. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumun için:) Gerçekten fantastik kitaplar seni var olduğun dünyadan alıp koparıyor.

      Sil
  2. ay bu yazara bi başlayamadım yaaa. başlayıp okuycam bütün kitaplarınııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu ana kadar üç kitabını okudum. Diğer kitaplarını da aldıkça okuyacağım:)

      Sil
  3. güzel dizi çıkar bu kitaptan sanki değil mi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çıkar. Konu kurgu ve heyecan üst seviyede:)

      Sil
  4. Yıllar evvel okuduğum bir webtoonda Zoe isimli karakter vardı.. Nişanlısının ismi Adoraydı :D Şimdi burda karakterin ismini görünce nickimin kökenini hatırladım birden:))

    YanıtlaSil
  5. Blogunuza bakıyorum bende hemen

    YanıtlaSil