13 Mayıs 2019 Pazartesi

Nerde Eski Ramazanlar & Mİm



Merhabalar

Hoş gelmiş ya Şehr-i Ramazan diyorum. Takip ettiğim blog arkadaşlarım yeni bir Mim yazısı yayınlıyorlar. Eski Ramazanlar Mim’i. Bende bu güzel Mim’e katılıyorum.

Ramazan’ın bende maneviyatı çok büyük. Ramazan ayı gelince içim huzurla dolar ve İslam’ın şartlarından biri olan “oruç” ibadetimi yaptığım için çok mutlu olurum.

İlk orucum, ben orta bire giderken başlamıştım. Abim ise ortaokul ikiye gidiyordu. O zamanlar iftar dört buçukta okunuyordu sanırım ve biz tüm ay boyunca hiç file vermeden oruç tuttuk. O zamandan beri de hamileliklerimin dışında hep orucumu tutmaya çalıştım ve tutmaya gayret gösteriyorum. 

Allahım daha çok ramazan görmeyi bize nasip etsin inşallah.

Şimdi sıra  Eski Ramazanlar sorularının yanıtlarında.

1-    Ramazan’ı bir hediye paketine benzetirsek; sizin için nasıl bir paket olurdu? İçinde sizin için neler olurdu?

Aile paketi olurdu. Bir de kağıda sarılmış el yakan mis kokulu pideler. Madem eskiyi yazıyoruz. Eski evimizde bir hediye paketi olsun ve içinde babam yaşamış olsun bizde onun yanında yerlerimizi alalım. Hep birlikte iftar açalım. 


2-    Ramazan ile ilgili hatırladığınız en net anınız hangisidir? Size kazandırdığı hislerle birlikle anlatır mısınız?

Abim ile biz oruca başlamadan önce babam aksatarak orucunu tutarmış. Biz ne zaman abim ile oruç tutar olduk, rahmetli babam kendine çok kızmış. Annem çok zaman sonra anlatmıştı bize. Bu olay benim için çok kıymetli. Her ramazan hatırlarım.



3-    Çocukluğunuzdaki Ramazan ve şimdiki Ramazan arasındaki en belirgin farklar sizce nelerdir?

O kadar çok ki :((  Hepsinin üstünde saygımız kalmamış. Hiçbir şeye. Çok bencil olmuşuz. Bu davranış şeklinin dışında eski ramazanların hazırlığı yok. Belki ben büyük bir şehirde yaşadığımdan olabilir. Eski küçük yerler daha güzel hazırlanıyordur. Annem ramazan öncesi temizliğini mutlaka yapar. Eve çok önceden kuru gıdalar alır koyar.

Hoşgörülü ve saygılı bir ramazan aynı da bitirmek ümidiyle. 




4 yorum :

  1. Çok güzel bir yazıydı Elmas hanım Hazreti Ömer'in sözü de yazıyı taçlandırdı. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim, Beğenmenize sevindim. Sevgiler

      Sil
  2. Saygısızlık, bencillik.. ahh maalesef.. insani değerler bir bir unutuluyor. eski Ramazanlar gibi..:(

    YanıtlaSil
  3. Eski ramazanları biraz da güzel kılan çocukluğumuza olan özlemimiz galiba.
    Şu da bir gerçek ki, bahsettiğiniz gibi saygımız kalmamış.

    YanıtlaSil