9 Mayıs 2019 Perşembe

Şaşırt Beni Kitap Yorumu



“Bana ne oldu bilmiyordum. Kendimi bir tilki makinesi gibi hissediyordum. Şüpheler, kuruntular, teoriler, beynimde minik toplar gibi zıplıyordu. Dan’e güveniyordum. Dan’i tanıyordum. Biz bizdik. Sağlamdık. Eee, ne değişmişti.”


Başlarda biraz sıkıldığım sonra heyecana kapıldığım bir roman oldu Şaşırt beni 

Sylive ile Dan ikiz kızları ile birlikte mutlu musmutlu bir hayatları vardır. Rutin sağlık kontrolü için gittikleri doktoru, iki çiftin oldukça sağlıklı olduğunu ve uzun bir hayat süreceğini söyler. Bu uzun hayatın özeti 68 yıl daha yaşamaktan geçer.

68 yıl daha aynı kişi ile evli olma fikri Sylive ve Dan’i endişe içine sokar ve düşündürmeye başlar. Şu an güzel giden evliliklerini 68 yıl daha koruyabilme düşüncesi çifti korkutur. Bu düşüncelerle içinde tıkılıp kalan Sylive ile Dan, Sylive’nin bulduğu şaşırt beni projesi ile birlikte birbirlerine sürprizler yapmaya başlarlar.

Çiftin birbirlerine hazırladıkları sürprizleri okumak çok eğlenceliydi. Hele Sylive’nin özel fotoğraf çekimi, Dan’ın mutfağa hazırladığı sürprizi okudukça güldüm.

Roman sonra öyle bir yere geldi ki işte o zaman işin içine şüpheler, kuruntular, cevapsız sorular, sadakat ve aile kavramı girdi. İste romanın vermek istediği her duygu son yüz elli sayfada yerini aldı ve ben son sayfaları daha büyük bir keyifle okudum. Bazen çok iyi tanıdığımız bir kişiyi bile çok iyi tanımadığımızın bir yansıması gibi gördüm Şaşırt Beni’yi.. Sylive iş ve özel hayatında daha da büyüdü. Çocukluğu ve ailesi ile yüzleşti. Kendini buldu. Evliliğini sağlamlaştırdı. Yazarın tarzını seviyorum. 

Yine sevdiğim bir Kinsella romanı oldu. Hem eğlendirdi, hem düşündürdü.

4 yorum :

  1. Anladım. Rutinin dışına çıkıyorlar yani. Çok güzel bir kitapmış Elmas çok teşekkür ederim bu güzel tanıtım için.

    YanıtlaSil
  2. Kitap önce kapağıyla ilgi çekiyor. Konusu da çok hoşuma gitti. 68 yıl boyunca birbirlerine güzel sürprizler yapmak için gayret göstermeleri çok etkileyici.. hayata renk katar böyle bir şey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik sürprizler yapmak ve bunu tatmak çok güzel olur. Romanda bazı körü sürprizler de olmuyor değil. O kötü sürprizler sayesinde çok farklı yollar oluşuyor.

      Sil