14 Mayıs 2019 Salı

Labneli, Kremalı Muhallebi



Merhabalar 


Ramazan ayına yakışır bir tatlı ile geldim. Hafif ve son derecede lezzetli bu tatlının yapımı da oldukça basit. Ben de evdekiler de olukça beğenince geçen gün ikinci defa yaptım ve iftar sonrası soğuk soğuk yediğimizde mis gibi geldi.

Malzemeler:

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı un ve nişasta  (ben tepeleme koydum)
1 paket vanilya
1 paket labne (ben pınar labne seviyorum ve tadı gerçekken çok leziz)
1 paket krema
1 paket kakaolu bisküvi

Yapılışı:

Süt, şeker, un ve nişasta sürekli karıştırarak koyulaşıp göz göz oluncaya denk pişirdim. Ocağı kapattıktan sonra vanilyayı ekleyip az soğumaya bıraktım. Sonra bir paket labne ve kremayı ekledikten sonra mutfak robotu yardımıyla bembeyaz köpük gibi olana kadar bir güzel çırptım. Sonra kaplara muhallebi bir tane bisküvi, muhallebi bisküvi koyarak paylaştırdım. Üzerine ben fındık içi ilave ettim. Benim kaselerime göre 8 adet muhallebi elde ettim.  



Üstünü süslemek sizin zevkinize bağlı. Meyve sosu yaparak bile tercih edebilirsiniz. Bu muhallebiyi kekleriniz için pasta kreması olarak da kullanabilirsiniz. Soğuyunca bayağı koyulaşıyor.

Tavsiyem bir gün sonra yerseniz daha çok lezzet alacaksınız. Yerken kesinlikle labne tadını almıyorsunuz.

Ben labneli tarifleri çok severim o yüzden ben çok sık tercih ederim. Umarım beğenir ve yaparsınız.

Afiyet olsun 




21 yorum :

  1. Çok güzel bir tarif Ramazan Ramazan canım çekti Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Belki siz kendi ellerinizle yapar denersiniz:)

      Sil
    2. Tövbe, hanımların ilgi alanlarına girmeyelim. Çok teşekkürler.

      Sil
    3. ''TAŞ YERİNDE AĞIR'' DEĞİL Mİ?

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor zaten çok severim muhallebiyi gerçi şuan açım ama az bişi yemek yiyince hiç iştah kalmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bence açken bile ilk yiyebilirsiniz. Hiç rahatsız etmez . Son derece hafif.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim elmas hanım blogumda çaylarda benden o halde :)

      Sil
  3. Marifetli eller boş durmamış yine..sütlü tatlılara bayılırım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım benim. Sütlü tatlılar benim de favorim her zaman:)

      Sil
  4. Bisküviler muhallebinin içesinde ıslanıp yumuşayınca nefis olmuştur. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle oldu. ne çok dağıldı, ne de sert kaldı. Tam orta karar bir şey oldu. Sizinde ellerinize sağlık.

      Sil
  5. hafif bir muhallebi kesinlikle deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denersiniz inşallah. Tasını beğenirseniz bana mutlaka yazın.

      Sil
  6. oleeey oleeey yaparım bunuuuuu tımıms veee herhaldeeee altı kase hemen yeriiiim vallasııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yersin, yersin. Hiç zorlamaz seni. İnsanın içini ferahlatıyor. Baymıyor.

      Sil
  7. tarifi aldım :) çok teşekkür ederimm

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil