10 Mayıs 2014 Cumartesi

Anneler Günümüz Kutlu Olsun

Allah'ın kadına bahşettiği en güzel duygu sanırım annelik. Daha hamile olduğunuzu anladığınız andan itibaren evladınızı korumaya ve kollamaya başlıyorsunuz. 

Kanatları olmayan melekler anneler. 

Kanatlarınız gözükmeyebilir ama, koruyucu bir kalkan gibi hep yanınızda. Çocuğunuz veya çocuklarınız sizin en kıymetliniz. Göz bebekleriniz. Kimsenin üzmesine izin 

veremediğiniz, eşinizden bile kıskandığınız, canınızdan bile  kıymetli olan evlatlarınız. 

Annelik nasıl anlatılabilir ki? Sayfalarca yazsak yine o duyguyu yansıtamazsınız diye düşünüyorum.

Ben anne olduğumda annemi daha iyi anladım. Kendim çocuklarıma ne hissediyorsam benim annemde benim için onu hissediyor. Koca kadın oldum ama annemin gözünde hala çocuğum. Onun çocuğuyum. Annemin gözünde büyümeyen çocuk. 

Babamı erken yaşta kaybettim o yüzden annem benim içimde hem annem hemde babam. Kendimi kötü hissettiğimde onun sesinde duyduğum huzur, bana verdiği hissiyat bambaşka. Ben o üzülmesin diye ona bazı şeyleri söylemekten kaçınırken o da bana aynı şekilde davranıyor. Ben onu düşünüyorum oda beni. 

İki çocuğumu da dünyaya getirirken annem hep yanı başımdaydı. Benimle birlikte ağladı. Benimle birlikte acı çekti. Gözlerinden görebiliyordum her şeyi. Hatta oğlumun doğmasını beklerken başımda hatim indirdi diyebilirim. Elimi sürekli tuttu ve hiç bırakmadı. Nasıl becerdiyse girilemeyen doğumhaneye girip yanıma kadar gelip, tatlı öpücüğünü kondurdu. Anne bu işte her şeyi yapabilecek güçte. 

Annem her daim yanımda olduğu için kendimi çok şanslı hissediyorum. 

Anne kıymeti her yaşta bilinmeli, anneye itiraz edilmemeli ama yapıyoruz işte. 

Dünyaya gelen her bir insanın annesi var.  

Canım annem şehir dışında olduğundan bu anneler gününde onu göremeyeceğim için çok üzgünüm. Yanında olsam da doya doya sarılabilirsem. 

Anne evi, anne yemeği, anne kucağı candır. Huzurdur. Mutluluktur. Sırtınız yasladığınız duvardır.

Tüm annelerin ve benimde anneler günüm kutlu olsun.


2 yorum :

  1. Sizinde anneler gününüz kutlu olsun:)
    Çok içten bir yazı tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sizinde. İyi günler dilerim.

      Sil