8 Mayıs 2014 Perşembe

İlk Aşk (Flipped) Aşk Tadında Bir Film

Film yorumcusu değilim ama seyrettiğim güzel filmler hakkında yorum yazmak ve paylaşmak hoşuma gidiyor.

Flipped filmini başka bir film ararken tesadüfen buldum. İmbd 'den yüksek puan aldığını görünce de indirdim hemen. Uzun bir süredir de seyretmek için sırasını bekliyordu.

Arada kendimi duygusal hissettiğim zamanlarda romantik filmler seyretmeye bayılırım. Dün akşamda oğlumun erken uyumasını fırsat bilerek birazda keyiflenmek adına İlk Aşk'ı seyretmeye başladım.

Biraz filmden bahsetmek istiyorum: Film ilk baktığınızda çocuk filmi gibi gözükebilir gözünüze ama öyle değil kesinlikle. Her yaştan insanın seyredilebileceği tadı yerinde eğlenceli akıcı bir film. 

Filmimiz Bryce'lar yeni bir eve taşınmasıyla başlamaktadır. Brycler eşyalarını taşırken Julie ile tanışır ve bu tanışma onu hiç mutlu etmemiştir. Aynı mahallede karşı karşıya oturmak, her gün onu görmek aynı sınıfta onunla beraber olmak hiç istediği bir durum değildir. 

Küçük Juli için işler öyle değildir. Çok farklı ilerlemektedir. Bryce'ın hayatına girmesi ile ilk aşkını da tatmış olur. İlk öpücüğünün Bryce'dan olmasını istemektedir. 

Yaşananlar ve duygular  Bryce ve Juli'nın gözünden ayrı ayrı anlatılıyor. Duygular çok yoğun şekilde işleniyor. Küçük bir genç kızın hissettikleri, çekingen ve güveni olmayan bir erkek çocuğunun yaşadıkları iki karakterden ayrı yorumlanıyor.  

Tanışmalarından bu yana aradan altı yıl geçer. Juli ve Bryce için işler daha da zorlaşır. Juli ve Bryce artık ergenlik çağına girmişlerdir. Zaman zaman birbirlerinden uzaklaşsalar da, aralarında güçlü hep yerini korur.

Juli'nin yaşama bakışı deli gibi bağlandığı çınar ağacı hayal dünyası, hisleri, azmi ve başarısı Bryce'da çok etki bırakmamıştır ve reddedilmeyi fark eden Juli artık üzgündür.
 
Bu bağı Bryce'nin fark etmesi dedesinin ona uzattığı gazete haberiyle canlanır. Çok geç fark ettiği Juli, artık onun düşünebileceği tek kızdır.  


Artık sıra Bryce'tadır. Hissiz kaldığı Juli'yi nasıl geri kazanacaktır. 

Bryc'tan kısa bir replik:
  • Okuldaki en seksi kızla yemek yiyordum.
  • Ve çok mutsuzdum.
  • Çünkü birkaç metre ötemde Juli duruyordu.
  • Benim Juli'm.
  • Gülüyor.
  • Acaba neye gülüyor?
  • Nasıl orada oturup, gülüp o kadar güzel durabilir.

Zaman su gibi akıp geçti. Ben hala bir şeyler olmasını beklerken filmi bitirmişim. Bittiğine üzüldüm.

Hani dersiniz ya bu filmi mutlaka seyretmem gerekir, olmazsa olmaz. İlk aşk bu kadar mı güzel anlatılır?

İki minik kalpten yayılan sıcacık sevgiyi sizde seyrettiğinizde hissedeceksiniz.


Damağınızda tatlı bir tat yüzünüzde tatlı tebessüm olsun istiyorsanız İlk Aşk seyredilmeye değer bir film. 



İyi seyirler:)))

 

2 yorum :

  1. Parcasini seyretmistim ama sonra unuttum gitti. Simdi sayenizde tekrar hatirladim ve guzel anlatiminizla hemen izleneceklerin basinda yerini aldi. Bende size bir film onermek istiyorum "Railway man" firsat buldugunuzda izleyin, cok guzel. Tesekkurler paylasiminiz icin, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın:))) Önerdiğiniz filme şu an bakıyorum ve hemen indirip bu hafta sonu seyretmeye çalışacağım. Seyrettiğimde sizinle bilgi paylaşımında bulunurum. Tavsiyeniz için teşekkürler.

      Sil