31 Mayıs 2014 Cumartesi

Dondurmalı İrmik Helvası

Ne zaman irmik helvası kavursam çocukluğunun kandilleri gelir aklıma. Öncelerde kandillerde komşular ya irmik helvası kavurur yada ekmek hamuru kızartır mahallede dağıtırdı. Artık bu adetlerimiz pek kalmadı. 

Havaların ısınmasıyla dondurma sezonu aşmış bulunmaktayım. Gerçi dondurma benim vazgeçemediklerinden olup yaz kış yediğim bir lezzet. 

Dondurmalı bir çok tarif deniyorum son günlerde ama favorim hala dondurmalı irmik helvasında. 

Altın rengini almış, dolmalık fıstıklı irmik helvasını sıcacık kokusu içinize çekmek isterseniz buyurun tarifi burada. 

Malzemeler:

  • 2 Su bardağı irmik 
  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 3,5 su bardağı su veya süt (ben daha güzel tat verdiği için süt kullanıyorum)
  • 1 paket margarin (teremyağ ile daha lezzetli oluyor)
  • 100 gr çam fıstığı veye ceviz (tercihe göre)

Yapılışı: 

Margarini eritiyor ve irmikleri ilave ettikten sonra kısık ateşte sürekli karıştırarak altın rengini alıncaya kadar kavuruyorsunuz. Ayrı bir kapta şeker ve sütü karıştırarak şekeri iyice eritiyorsunuz. Çam fıstığı erken kavrulduğu için ben genelde sona doğru irmiğe koyup kavuruyorum. Bazende cevizli yapıyorum. Cevizli irmik helvası  yaptığımda da bir çimdik tarçın ilave ediyorum. Mis gibi kokuyor o zaman. 

İrmik altın rengine iyice kavuştuktan sonra sıvı karışımı yavaş yavaş ilave ederek karıştırmaya devam ediyorsunuz. Elinize fırın eldiveni takmayı unutmayın diyebileceğim size bu arada çünkü sıcak kavrulmuş irmik soğuk sütle buluştuğunda buhar yapacağından elinizi yakabilir. Sütü iyice ilave ettiğinizde bol sulu bir imik gözünüzü korkutmasın karıştırarak sıvıyı irmiğin çekmesini sağlamanız gerekiyor. İyice kıvam alan irmik helvasının kapağını kapatarak demlenmeye bırakabilirsiniz. Ben hep tencereyi bir sofra bezine sararak demlendiriyorum. 

İrmik iyice demlenip ılındıktan sonra biraz karıştırarak havalandırın ve bir kasenin içine önce irmik sonra vanilyalı dondurma sonra tekrar irmik koyarak servis edebilirsiniz. Ilık irmik helvası dondurmayı eritmeye başladığında ağzınızda dağılacak ve damağınızda mis gibi bir tatlının tadını bırakacaktır. Çok tatlı bir irmik helvası sevmeyenler için küçük bir notta vermek istiyorum. Dondurmanın da kendi şekeri olduğundan, irmik helvasında ki şekeri biraz azaltabilirsiniz. Ben tek helva olarak yediğim zaman ölçüyü birebir kullanıyor, dondurma ile servis yaptığım zamanlarda 1,45'lik bir şeker kullanıyorum. Yani bir su bardağından iki parmak eksik. Böylece tam dengeli bir şerbet tadı oluşuyor. Sizde kendi helvanızı yapmak istediğinizde kendi şeker ölçünüzü yaratabilirsiniz. 

Afiyet olsun:)))

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder