2 Mayıs 2014 Cuma

Zeytinyağlı Taze Fasulye Yemeği

Kış ayları insana kasvet veriyor. havanın kapalı olması modumuzuda düşürüyor. Ben öyle düşünüyorum ve geneldede kapalı havalar beni kasıyor. 

Bahar geldi. Yaza doğru ilerliyoruz. Akşam aydınlığında işten çıkıp eve gündüz gözüyle girmek çok güzel.

Servisten inip eve yürüdüğüm güzergahta salı günleri semt pazarımız kuruluyor bizim. 

Pazardan alışveriş yapmayı severim ama çoğu zaman fırsat bulamadığımdan genelde marketten alıyorum.

Sebze meyveleri genelde zorda kalmadıkça mevsimlerinin dışında tüketmemeye çalışıyorum. Mevsimi olmayan ürünlerde tat bulamıyorum ve yaptığım yemeğe de lezzetini verdiğine inanmıyorum. 

Geçen akşam eve giderken pazarada uğrayayım, biraz alışveriş yapayım derken pazar tezgahında mis gibi ince uzun taze fasulyeleri gördüm. Görünüşünden ne kadar taze olduğu belli oluyordu. bende kaçırırmıyım hemen aldım ve o akşam ocağın üstüne koydum. 

Zeytinyağlı fasulye benim için zeytinyağlıların tacı. Çok severim:)))

Ben burada detaylı olarak nasıl yapılacağını anlatmak istemiyorum. Sadece kendimin nasıl yaptığına değinmek istiyorum. Herkesin farklı bir yapış şekli vardır mutlaka.

Benim yaptığım şekilde de çok lezzetli oluyor denemenizi tavsiye ederim. 

Fasulyeleri kırarak değilde, keserek ayırıyor ve temizliyorum. Soğanları ve domatesleri doğruyor ve hazırlıyorum. Ben bol domates kullanıyorum. Fasulyeleri iyice yıkadıktan sonra, tencerenin içine ilk önce domates ve soğan karışımının yarısını kavurmadan koyuyorum. Sonra fasulyelerin yarısını, tekrar domates ve soğan fasulye Yani kat kat yapıyorum. En sonunda tuz, kesme şeker, bir diş sarımsak ve zeytinyağı. Tencerenin ağzını kapatarak çok kısık ateşte domateslerin suyu ve fasulyenin saldığı kendi suyuyla buharda pişiriyorum. Arada karıştırmayıda ihmal etmeyerek tabi. Suyu az gelirse biraz su  veya rengi biraz soluksa da az salça konulabilir. Taze fasulye piştikten sonra sarımsak içinden alınabilir. Ben zzeytinyağlı yemekleri bir gece dolapta dinlendirip ertesi gün tüketmeye çalışıyorum.                            
Afiyet Olsun:)))

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder