6 Şubat 2015 Cuma

Ev Yapımı Limonata

Sıkı bir ınstagram kullanıcısıyım. Bir etkinlik yada öğrenmek istediğim bir şey varsa genelde instagram'dan takip etmeye çalışırım.

Yapmış olduğum bu limonatayı da instagramda takip ettiğim nefis yemek tarifleri sayfasından buldum. 

Limonatayı çok severim. Ferahlatıcı tadı başkadır benim için. Eskileri hatırlatır bana. Şimdilerde limonatanın yerini daha çok gazlı içecekler aldı. Üzücü...

Şimdi gelelim beni cezbeden limonata tarifine. 

Tarifi çok cezbedici anlatıldığı için ilk başta benim dikkatimi çekti. Hemen yapmak istedim. 

O akşam başladım hazırlığıma. 

Ben nasıl yaptığımı anlatayım size. 

Malzemeler:
  • Yarım portakal 
  • Yarım limon 
  • 2 Lt su 
  • Yarım tatlı kaşığı limon tozu 
  • 1 su bardağı şeker (biz biraz tatlı sevdiğimizden bu şeker ölçüsü bize göredir)
Yapılışı: Yarım portakal ile limonu bir gece buzlukta beklettim. Buradaki amaç  limon ve portakalın kabuğunda bulunan acılığı azaltmakmış. Limon ve portakalı buzluktan çıkartıp on dakika içerisinde çözülmesini beklemeden dilimleyip bir bardak toz şekerle birlikte mutfak robotunda parçaladım. Sürahiye 2 litre su ve limon tuzunu ekledikten sonra limon ve portakalla birleşmiş olan şekeri ilave ederek arasıra rengini alması için karıştırdım. Ortalama on dakika sonra temiz bir tülbenttin içinden posayı süzerek başka bir sürahiye aldım. Tülbentte kalan harcıda sıkarak limonataya ekledim. Sıkmış olduğumuz harç limonataya gerçek rengini verecektir. 

Buz gibi limonata hazır. 

Evde nane olsaydı ilave edecektim ama bu seferlik böyle olsun dedim.

Tadı tarifte anlatıldığı kadar gerçek ve doğal. Limonun tadını her yudumunuzda alabiliyorsunuz. 

Artık vazgeçilmez tariflerimin arasında ev yapımı lmonata. Helede evinize çocuklu misafirleriniz geldiğinde  ikram için birebir bence.

Ben yakın zamanda arkadaşım Canan'a giderken onunda çok sevdiğini bildiğimden ona yapıp götürmeyi planlıyorum. Beraber içmek ve paylaşmak için. 

Sizde orjınal bir içeçek götürmek istediğinizde yapıp, verebilirsiniz.

Limonata yanında çikolatalı bşr pasta. Ohhhh misssss. 

Afiyet olsun denmezde nedir? 

Bende denemek için kocaman bir tavsiye:))))   

Bu yazı yeterli değil derseniz.  

Orijinal tarifi  nefis yemek tarifleri sitesinden bulabilirsiniz. 

Kolay gelsin

2 yorum :

  1. bu yaz sanırım ben de bol bol yapacağım
    kocaman 7.5 litre limonata damacanası da aldım
    sırf onun için bile yaparım :))

    YanıtlaSil
  2. Dene bak. Çok seveceksin ve sürekli yapmak isteyeceksin. Gerçekten tadı harika.
    Birde nane koyacaksın. Ferahlığı seni mest edecek.

    YanıtlaSil