24 Şubat 2015 Salı

Sanatın İçindeki Bir Pazar Günü & İstanbul Modern


Blogumu takip edenler bilir. Genelde oğlum Berke için hafta sonları beraber güzel vakit geçirelim diye hep etkinliklere katılırım. 

Sürekli yeni yerler keşfetmek içerisindeyim. Görmediklerimi zaman buldukça görmek istiyor ve keyfine varmak istiyorum. Zaman kısa. Bence değerlendirmek lazım:))

Bu hafta sonu bir taşla iki kuş vurdum diyebilirim. 

Pazar günü Tophane'de bulunan İstanbul Modern sanat müzesindeydik. 

Berke için hafta sonu gerçekleşen çocuk atölyesine etkinlik satın aldım. O tek başına akranları ile eğlenirken bende müzeyi gezmeyi planlamıştım.

Tam da stediğim gibi bir hafta sonu geçirdik oğlumla. 

Geçen haftanın tümü soğuk ve karla dolu geçerken, aksine pazar günü güneş yüzünü gösterdi. O soğuk havanın ardından çıkan güzel güneş içimizi ısıtmaya yetti diyebilirim. 

Drama atölyesindeki etkinlik 13:00'de başlıyordu ve biz bir saat erkenden İstanbul Modern'deydik.

Bir saatlik zamanımı nasıl geçiririz diye bakınırken Restauranta attık kendimizi. Bir güzelde terası vardı ki. Eee burada oturmadan gitmek olmazdı. Denizi seyre koyulmuşken türk kahvesi eşliğinde boğazın manzarasını ve güneşin aydınlattığı gökyüzünü seyrederek geçirdim. Denizden gelen mis gibi koku beni benden aldı. içimde biriktirdiğim ne kadar stres ve yorgunluk varsa aktı gitti dalgaların arasına. 

Etkinlik zamanı geldiğinde oğlum hemen atıldı  oyun salonuna. Koşarak gitti oturdu sandalyeye. Beni de bir güzel kapı dışarı etti. Gidecekmişim ben. 

Bende onu bıraktıktan sonra müzeyi gezmek için bileti aldım ve müze salonunu gezmeye başladım. 

Tek kelimeyle bayıldım diyebilirim. Başka bir cümle bulamıyorum anlatmaya. Harika şeyler gördü gözlerim. Baktıkça beni içine alan resimler, başka başka anlam yüklenmiş ifadeler, bakış açısının derinlikleri, bakana başka hisler yükleyen objeler. Harikaydı. 

Şimdi size benim gözümden görünleri anlatmak istiyorum.

Hadi gezelim müzeyi:))



Serginin girişi...











Alışverişe vurgu yapan bir tablo. Uzaktan bakıldığında görünen köpek balığı, yanına gittiğinizde kumaşın üzerine toplu iğne ile tutturulmuş bir çok kıyafet etiketleri yapılmış. Benim çok ilgimi çekti.


 
















 

























 




















Bir otomotivci olarak bu olmazsa olmaz bir fotoğraf benim için. "Taş Duvar"









Kendimi kitapların arasında kaybettiğim an benim için...







 







 







Tuvalet kağıt rulolarından ve mukavva parçalarından yapılmış rengarenk bir çalışma. Müzede çok ilgi görenlerden. 






Bu tablodaki renler müthiş canlı. gerçek gibi. Mor çiçeklere hayran kaldım.


Türk sineması köşesi. Harika Değil mi?
Duvarda eski türk filmlerinin afişleri asılı durumda. 
Defalarca seyretmeme rağmen hep sonunda boğazımın düğümlendiği bir dram filmi. Selvi Boylum Al Yazmalım.




Bu bana Atatürk'ü hatırlattı. Harf Devrimi aklıma geldi. Kara tahtanın üstündeki yazı göz alıcı.  Tahtanın üzerine tutturulmuş sanki gerçek bir el var. 






Bunlar benim fotoğraflayabildiklerim. Çekemediğim daha bir çok güzellik vardı. 

Ayrıca hareketli görüntü filmleri ve animasyonlar hazırlanmış geniş ekranlarda gösteriliyordu. Yapılmış olan her eserin ve sanatçının bilgilerinin yer aldığı bilgiler, eserlerin yanına asılmıştı. 

Akıllı telefonlarınızda Qr kodları okutarak hem dinliyor hemde okuyabiliyorsunuz. 


 

Ayrıca çok güzel bir kütüphane mevcut. Kütüphanede 9000 kitap ile 29 yerli ve yabancı dergi aboneliği var. 

Oturup okumak ve araştırmak için harika bir ortam.  








  
Üzüldüğüm tek bir şey var. Biz bizim ülkemizdeki nimetlerin farkında değiliz. Millet olarak böyle şeyleri neden sevmeyiz? Müzeyi gezenlerin % 90 turist. 

Gördüklerim naçizane benim bu kadar.
 
Yazmak ve anlatmak benden. Karar verip gitmek sizden. 

Gezilmesi ve görülmesi gereken yerler arasında İstanbul Modern. Eğer bu tarz şeyleri seviyor ve ilgileniyorsanız mutlaka gidin ve görün. O gün güzel bir geçireceksiniz, emin olabilirsiniz. 

Müze Giriş Ücreti 20 TL 
Öğrenci 9 TL
Perşembe günleri Halk Günü ücretsiz
Ayrıca Üyelik Yıllık kart alabilirsiniz.

Daha Detaylı bilgi için 

http://www.istanbulmodern.org/tr

2 yorum :

  1. Canım elmas hanımcım size hayranım birtanem bu güzellikleri bizlerle paylaştiğiniz icin cok teşekkùr ederim hurmetlerimle

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, güzel yorumunuz için.

    YanıtlaSil