9 Haziran 2016 Perşembe

Kinder Süt Dilimi ve Eti Süt Burger



Merhabalar

Bugün ki yazım. Alış veriş yaptığım sırada kasiyer bayanın sergilediği tutum ve ürünlerin saklama koşulları ile  alakalı.


Her zamanki gibi dün  akşam iş çıkışı markete uğrayıp, evin eksiklerini tamamlamaya çalışıyorum. Bir gece önceden Oğlum süt dilimi yemek istediğini söylemiş ve ben de çok geç olduğu için şimdi alamam deyip onu geçiştirmiştim.


Biliyorum ki bu akşam eve gittiğimde yeniden soracak (çocuklar neden hiç bir şey unutmazlar:)))) bende alışveriş listesine bir süt dilimi, birde süt burger ekleyeyim dedim. Normalde çok fazla oğluma atıştırmalık kullanmak istemesemde, bezen alabiliyorum. Berke'nin de en çok sevdiği iki atıştırmalık ürünü; Kinder Süt Dilimi ve Eti Süt Burger.

Burda Markette, soğuk ürünlerin olduğu dolapta süt burger bulamadım ve reyondaki görevliye süt burger nereden alabilirim diye sorduğumda, kasaların yanındaki dolapta mevcut olduğunu söyledi.


Alışveriş tamamlanıp kasaya yaklaştığımda bir süt burger birde süt dilimi alayım, artık yoruldum eve gideyim diye düşünürken. Ürünlerin bulunduğu dolabın çalışmadığını fark ettim.


Kasiyerle yapmış olduğum diyoloğum aynısı sizinle paylaşıyorum:

- Hanımefendi bu  dolap neden çalışmıyor?

- Biz arada onun fişini çekiyoruz.

- Neden çekiyorsunuz ki? Buradaki ürünler soğuk satılmak zorunda. Bozulabilecek ürünler. Peki ne zaman dolabın fişini çektiniz?
- Bilmiyorum. (kasiyer bayan bana sırtını dönüyor ve beni hiç umursamıyor. Vucut dilinden ne kadar sıkıldığı belli)
- Bana yetkili kişiyi çağırır mısınız? Yada siz söyleyin. Bu ürünler soğuk satılmak zorunda ve bunları çocuklar tüketiyor. Bozuk ürün sattığınızda başınızı derde sokabilirsiniz. (Yine tepkisiz bayan. Nerden çıktı bu kadın şimdi der gibi bana bakıyor.)


Ben ne süt burger alıyorum nede süt dilimi. Sinir olmuş bir şekilde aldığım ürünlerin parasını ödeyerek marketten çıkıyorum.


Kapıda kravatlı bir bey görüyorum ve kendisinin yetkili olduğunu öğreniyor ve yaşananları teker teker anlatıyorum. Dolabın bozuk olduğunu ve servisin gelip bakacağını bana söylüyor. Teşekkür ederek ayrılıyorum.

Malum havalar ısındı. Bir kaç gündür hatta aşırı sıcak. Sadece soğuk ortamda saklanması gereken bir yiyecek maddesi sıcak ısıya maruz kaldığında ne olur? Bunun cevabını hepinizin bildiğini biliyorum.


Dondurma satılan bir dolabın bozulduğunu ve sıcak olarak satıldığını düşünsenize. Süt burger ve süt dilime aynı.


Çok kızdım. Bu şekilde hizmet verilmesine ve satış yapılmasına daha çok kızıyorum. ben gördüğüm her yanlışın üstüne gidip konuşmak ve uyarıda bulunmak istiyorum.

Bu yazıyı da bu yüzden bilinçlenelim diye yazıyorum.


Aldığımız kullandığımız, tükettiğimiz her ürün için yeteri kadar bilinçlenmemiz gerektiğini ve her fırsatta hakkımızı aramamız gerektiğini savunuyorum.

Helede konu gıda ise.


Ben çok zaman kendim bir şey yediğimde son tüketim tarihine bakmayı akıl edemesem de, Berke'ye aldığım her ürün için mutlaka bir kontrol etmeye çalışıyorum.

Sonuç olarak eve giderken mahalle bakkalının buzdolabından Berke'ye süt dilimi ve süt burger gönül rahatlığıyla alınmıştır.

Yazarın Notu: Ben bu yazıyı yazana kadar süt burger ve süt dilimi yemen yenmiş ve fotoğraf çekmeye fırsat kalmamıştır. Fotoğraflar ürünlerin sitelerinden alıntıdır. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder