27 Haziran 2016 Pazartesi

Ölüme Fısıldayan Adam

Merhabalar

Haziran ayı biterken bende dördüncü kitabımı bitirmiş oldum. Bunlar...

  • Şeker Portakalı
  • Bittin Oğlum Sen
  • Daima Aşk Kazanır
  • Ölüme Fısıldayan Adam

Şimdi biraz ara verip, okumuş olduğum dört kitabı iyice sindirmek istiyorum ve hemen Ölüme Fısıldayan Adam kitabının yorumunu yapmak için yazıma başlıyorum.

Yine fazla detaya girmeden anlatmaya çalışacağım.

Aslında bu kitabın çıkışından ve konusundan pek haberdar değildim. Kitabı alan ve gerçek sahibi kızım Damla.

Kitabın çıkacağını sabırsızlıkla bekleyen kızım, çıktığı gün hemen satın aldı. Hatta tercihi çiltli olmasından yanaydı fakat kitap çıktığı gün o kadar çok satılmış ki o da çiltsiz olanla yetinmek zorunda kalmış oldu. Biran önce okumak istiyordu.

O da benim gibi tam bir okuma canavarı olduğundan kitabını üç günde yalayıp yuttu diyebilirim tabiri caizse. Baktım kendini kaptırmış deli gibi okuyor, bende merak ettim okuduğu kitabı.

O ara benim de elimde Daima Aşk Kazanır olduğundan okuma listemin en başına bende Ölüme Fısıldayan Adam eklemiş oldum.

Ve geçen hafta çarşamba günü sabah işe giderken başlamış olduğum kitabımı dün gece ağzım bir karış açık kalmış şekilde bitirmiş oldum. Okuduğum şekilde bir son beklemiyordum. Şaşırdım.

Ben başka bir final beklerken yazar başka bir sonla romanını bitirmişti. Belki de yalan söyledi.

Kitabın yorumuna, baştan başlayacağıma sonla başladım sanki:)))

Büşra Yılmaz, bir wattpad yazarıymış ve Ölüme Fısıldayan Adam romanı da orada bir kaç bölüm yayınlanmış, çok okuyucu kitlesine ulaştığı ve sevildiği için de Epsilon Yayın evi tarafından hem ciltli, hemde ciltsiz olarak satışa sunulmuş. Kitap piyasaya çıkalı iki hafta olmasına rağmen şu an çok satanlar listesinde.

Gelelim kitaba...

Yosun, üç defa intahar girişiminde bulunmuş ama hiç birinde başaralı olamamış bir genç kız. Sürekli ölmek isteyen, hep ölümü düşünen Yosun, dördüncü intihar girişiminde kendini evinin tavanına asmaya çalışırken, çok enteresan bir şey olur ve kapısı deli gibi çalar. Kapıyı açmamak için dirinsede sonun da açmaya karar verir ve kapıyı açar.

O kapı onun okyanusa açılan kapısı olacağını nereden bilebilir.

İşte Yosun artık, okyanusunu bulan aptal bir balık olur.

Neden okyanus, neden aptal bir balık dediğimi kitabı okuduğunuzda anlayacaksınız.

Okyanus, Özgür'dür. Peşindeki adamlardan kaçarken Yosun'un evine çat kapı girmiş, sonra onun yanında gizlenmiş ve peşindeki adamlardan kaçma planlarına Yosun'u da dahil ederek, beynimdeki tilkileri deli gibi çalıştırmaya başlamıştır.

Özgür ve Yosun'un hayatları bu noktadan sonra birleşmeye başlamıştır.

İkisinin de hayattan almak istedikleri vardır. Yosun hayatına son vermek isterken, Özgür intikam almak istemektedir. Birisinin babası bile belli olmayan bir kız çocuğu iken, birisi ise yetimhanede büyüyen akıllı bir erkek çocuğudur.

Özgür ve Yosun birbirlerini bulmadan önce hem aşkı tatmıştır, hem de acının soğuk yüzünü.

Özgür ile Yosun iki garip kişidir. Ama zamanı geldiğinde bir bütün olacaktır. Balık okyanusa, okyanusta balığını içine akacaktır. Nasıl mı? Yine kitabı okuyarak öğreneceksiniz.

Yine kitaba dönmüş olursak, uzun bir süre Yosun'un geçmişi ile ilgili bir şey öğrenemezken, Özgür'ünün hikayesini kitabın ilk çeyreğinde öğrenebiliyoruz.

Yosun'u çok sevdim.
Özgür'ü çok beğendim.

Yosun, Özgür'ü ilk gördüğü o zamandan beri sevmektedir. Hep bekler. Her şeye evet diyerek bekler. Özgür gider, gelir ama Yosun yine bekler. Ölümü bekler. Özgürü bekler. Sevilmeyi bekler.

Aptal balık onu beklemekten, sevmekten hiç vazgeçmez.

Ya Özgür? Yosun'u sevecek mi dersiniz?

Başka bir detay da kitaptaki her bölüm yeni bir şarkı ve o bçlümü ifade eden cümlelerle başlıyor. Nacizene tavsiyem, kitabı okurken mutlaka şarkıları dinleyin. Ben kulaklıklarımı takıp hem şarkılarda hemde satırlarda Özgür ve Yosun'u hissettim.

Kitapta benim dinlediğim şarkıların yanısıra billmediğim şarkılarda vardı. Bazıları benim tarzım olmasa da Yasun ve Özgür için dinledim. Sevdim mi? Evet, sevdim. Çünkü o kitaba yakıştığı için sevdim.

En sevdiğim, şarkıda üç gündür sürekli dinlediğim Broods& Bridges oldu.



Kitapta altını çizebileceğim, sizinde okuyunca çizmek isteyeceğiniz o kadar cümle var ki.

Benden aşağıdakiler bazıları:

"Yosunduk bir kayanın altında, özgürleşiyoruz"

"Bin ton yük asılıyken kanatlarımda, nasıl yarına nasıl uçaçağım. O zaman bugün son."

Roman hep Yosun'ın dilinden anlatılıyor. Hele de öyle bir yerde Özgür konuşmaya başlıyor ki, işte ben o zaman tutamayıp kendimi ağlıyorum.

Başkalarını bilmem. Ben çok beğendim. Çok sevdim. Çokkkkkk tavsiye ediyorum. Çok farklıydı.

Kitabı bitirdikten sonra, olumlu yorumlar kadar, olumsuz bir çok yorum da okudum.
Benim cevabım sa...

Yirmi yaşındaki bir yazar nasıl böyle bir roman yazmış diyenlere diyorum ki, hayal dünyası...

İşte o sonsuz. Hayalinde yaratabileceğin, düşünebileceğin, her şey sonsuz. Yazabilir, kurgulayabilir ve sana da çok iyi aksatabilir. Aksatmışta. Ve hissetirmişte.

Ben hissettim.

Ben aptal balık ile okyanusun acılarını da yaşadım. Üzüntülerini de, aşklarını da.

Bir çok kişi ergen dönemi kitabı dese de ben 39 yaşımda olmamadan dolayı çok beğenerek okudum. Hiç de ergen kitabı değil. Nereden ve nasıl baktığına bağlı.

Benim diyebileceğim bu kadar. Alın ve okuyun. Pişman olmazsınız. Müzikleri de dinlemeyi unutmayın

Okuyan varsa. Yorumlarınızı bekliyorum.

Aptal balık ve Okyanustan...


"Kim demiş? Renklerle sevişirsin diye, gök kuşağı doğar. Geceyle sevişirsin, yıldızlar doğar. Rüzgarla sevişirsin, fırtına doğar. Ölümle sevişirsin, yaşam doğar. Anladın mı? Sen kutsalsın veren kadınım. Sen istersen, tüm evren çocuğun olur. "

"Ölürken katilin derisi tırnak diplerinde kalır ya, maktülün... Tırnaklarımı ondan geçirdim senin kollarına az önce... Diplerinde, sel kal diye... Tırnak diplerimde seni saklayacak kadar, aşığım sana cünkü. Ölürken bile... "

"Ölemiyorsan, yeniden doğarsın dedi ölüme fısıldayan adam, ben de onun zihninin kuytularında yeniden doğdum."

Bunlar bir kaçı sadece.

Devamı merak edenler kitabı okumalı.

Sevgiler...

8 yorum :

  1. Çok merak ettim şimdi yorumunu okuyunca. Hemen bana gönder :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki canım ama ilk önce Damla'dan izin almam gerekiyor. Kitap onun:)

      Sil
  2. Sanırım bıkmadan usanmadan okuyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bıkmadan ve usanmadan sürekli okurum. Kitaplar bambaşka bir dünya benim için.

      Sil
  3. Ne güzel anlatmışsın merak etmemek elde değil :) o kadar çok okunacak kitabım var ama bunuda ekledim listeye . Okuyunca yorumumu yazarım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sabırsızlıkla bekliyor olacağım. Farklı okuyucu yorumları beni meraklandırır hep. Umarım yazım faydalı olacaktır.

      Sil
  4. O Büşra Küçük değil Büşra Yılmaz olacak onun dışında çok beğendim yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Aaaa düzeltme için teşekkür ederim.Farkında değilim. Hemen düzelttim.

      Sil