23 Kasım 2016 Çarşamba

Erken Kaybedenler Kitap Yorumu




Merhabalar

Emrah Serbest benim yeni tanıdığım yazarlardan. Aslında yazarın bana en çok tavsiye edilen kitabı Deliduman'dı fakat onu okumaya neden bilmem hiç fırsat bulamadım.

Bende geçen ay alışveriş yaparken, çok satanlarda Erken Kaybedenler'i görünce alışveriş sepetime ekledim hemen.

Size de oluyor mu? Bir kaç kitap birden aldığınızda acaba hangisini ilk okusam diyor musunuz? Ben sürekli bu durumda kalıyor bazen aynı anda bir kaç kitap birden okuyorum. 

Erken Kaybedenler ‘de gece yatmadan okuduğum kitaplardan biri oldu. Bir günde okuyabilirdim fakat uykudan önce okunduğu için bir kaç akşamda bitti ve yorumu bugüne kaldı.

Şimdi gelelim kitabımıza. 

Kitap 8 hikayeden oluşuyor.
  • Ananemim Son ölümü
  • Zannettiğin Gibi Değil 
  • Korhan Ağbi'nin Kardeşi 
  • Denizin Çağrısı 
  • Cahide 
  • Üst kattaki Terörist
  • Alçak gönüllü Arzular 
  • Kimi Sevsem Çıkmazı

“Bu hayatta rastgele çevirdiği telefon numaralarında karşısına çıkan seslerden başka kimsesi kalmamış biriyim.”

Hikayeler ve konular asıl kahramanları olan yeni yetme ergenliğe adım atmış erkek çocuklarının anlattığı hikayeleri kapsıyor. 

Ergen olmaya başlamış erkeklerin aklından geçenler, duyguları, öfkeleri, kendi bulmaları ile anlattıkları birçok olay var.

Bazen duygusal, bazen tiplerde de sırf atar, gider yapan erkek çocuk hikayeleri sizi arada güldürüyor, arada hüzünlendiriyor, bazen de kahkaha attırıyor.

Hikayeler günlük yaşam tarzı ve sokak ağzıyla yazılmış. 

Arada argo kelimeler ve küfürler olsa da kulağa tırmalamıyor. Kasmıyor sizi.

Kullanın küfürlerin hepsi bir şekilde sokak da duyduklarınızdan ibaret.

Okunacak bir kitap mı? Bence her kitap okunmayı hak ediyor. 

Bu kitap olmazsa olmaz değil. Herkese hitap etmeye belir. Benim sevdiğim bölümler oldukça fazla oldu diyebilirim. 

En sevdiğim iki bölüm 

  • Ananemim Son ölümü

"Çünkü büyüdükçe arzularım küçüldü, şaşkınlıklarım küçüldü. Büyüdükçe öyle küçüldüm ki içimde taşacak bir şey kalmadı. Büyümenin bir bedeli varsa işte bu, yarım metre uzadım, yirmi kilo aldım ve dünyadan vazgeçtim."

  • Üst kattaki Terörist

"Öne çıktım, "Göz yaşartıcı gaz sıkmanıza gerek yok," dedim. "Arkadaşlar zaten yeterince duygusal insanlar." 

Emrah Serbes Erken Kaybedenler iyi vakit geçirebileceğiniz güzel bir kitap. Okuyabilirsiniz.


“Sonuçta sevilen her kadın güzel bir şarkıdır. Bütün sözlerini hatırlayamazsın belki ama melodisi aklında kalır.”


6 yorum :

  1. Alıntıları sevdim. :) Benim de kitap daha önce dikkatimi çekmişti ancak bir türlü fırsat bulamamıştım. Umarım en kısa zaman da okuyabilirim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizde gördüğüm Sputnik Sevgilim'i alacağım en kısa zamanda:)) Bende teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
  2. Ben de tavsiye üzerine Deliduman'ı okumuştum. Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deliduman mutlaka tarafımdan okunacak inşallah. Saygılar:))

      Sil
  3. İlk ve şimdilik tek okuduğum Emrah Serbes kitabı. Bende çok beğenmiştim. Ellerinize sağlık :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında okurken ne kadar basit cümleler diyorsun ama etkileniyorsun işte:))
      Sevgiler

      Sil