14 Kasım 2016 Pazartesi

Kalbim Sende Kalmış Kitap Yorumu



Merhabalar 

Bir kişinin hayatında çok kişi gelip geçebilir. arkadaşlıklar, dostluklar yaşanmışlıklarla birlikte var olurlar. Unutulan arkadaşlıklar da vardır, unutulmayanlarda. 

Belki onlarca insan tanırız ama eleye eleye bize en yakın gelen arkadaş ve dostlarımız iki elin parmaklarını geçmez. 

Hele de unutulmayan arkadaşlıklar vardır ki; işte onlar çocukluk arkadaşlarıdır. 

Bunlar benim hislerim ve düşüncelerim:))

Neden böyle bir giriş yaptığımı sorabilirsiniz. 

Çünkü, size Ali ve Arya'yı anlatacağım.

İşte iki çocukluk arkadaşının onlarla yeşeren, büyüyen aşk hikayesi Kalbim Sende Kalmış

Kitabın adı tamda içeriği ile uymuş. Başka bir ad olamazdı diye düşünüyorum. okuyunca ne demek istediğimi sizde anlayabilirsiniz. 

Aslında kitap bir kayıp şehir serisiymiş. Seriyi okumadığım için, kitabı anlamam diye düşünüyordum ama, tek başına okunabildiğini öğrendiğimde hemen okumak için sabırsızlandım.
Ayrıca kitabı tercih etmemde ki bir diğer nokta da yi Kitap için ilgimi çeken bir diğer zaten yorumları ve paylaşımları görünce çok heveslenmiş ve kitabı okumak istemiştim. 

İyi ki de okumuşum diyorum şimdi.  

Ali ve Arya iki çocukluk arkadaşı. Aslında iki yakın ailelenin çocukları. Ali Arya'dan büyük ve ona emanet. Ali Arya'ya göz kulak olmak zorunda ve Ali bu görevi çok da iyi yapıyor. Sürekli Arya'nın tepesinde. Ona bazen nefes bile aldırmayan bir delikanlı.

Arya'da uslu mudur? Tabi ki  hayır, çılgınlıkta sınır tanımıyor. O Ali ile uğraşıyor Ali onunla. Didişip dururken zaman geçiyor ve arkadaşlıkları da büyüyor aşkları da.

Arya bir ara Amerikaya gidiyor ve kitap asıl Arya'nın Amerika'dan bir sürprizle dönmesiyle renklenmeye başlıyor.

Arya'nın sürprizi Daniel. O da mı kim? Arya'nın evlenmek istediği Amerika Türk karışımı bir nişanlı.

Sevmedim ben onu. Neden mi? Yine kitabı okuyunca anlayacaksınız.

İlk iki yüz sayfa  da Ali ve Arya'ya ait anılar, geçmiş konuşmalar, Ali'nin Arya ile olan bağlılığı ve düşünceleri yer alıyor.Sonra kitap bir hareketlenme yaşıyor, eğlence başlıyor.

İlk başlarda hep Ali Arya'ya olan aşkından sevgisinden bahsediyor ve "Vay be beni de böyle seven olmalı..." diyorsunuz.

Ali'yi dinledikçe Arya'ya kızıyorsunuz. Burnunun dibinde onu deli gibi seven, onu sahiplenen, yakışıklılığın her halini almış bir Ali varken (Ali kitapta mükemmel olarak anlatılmakta) Arya'nın onu görmemesine sinir oluyorsunuz.

Ama sonra Arya bir anlatıyor ki, bu sefer de onun için üzülüyorsunuz.

Burada ben şöyle demek istiyorum. Bir kadının kalbini küstürmeyi başardığınızda, onu yeniden kazanmak oldukça zor.

Ve, olaylar, olaylar oluyor ve Ali ve Arya bir araya geliyor.

Soluk bir sesle "Sana aşık olabileceğim hiç mi aklına gelmiyor, değil mi?" diye sordu. 
Ve, Arya bir rokete bindirilip uzaya gönderildi. 

Hele bir kaçırılma olayı ve devamı var ki okuyucuyu sayfalara çekiyor.

Onlara diyeceğim ki; anneniz bana öyle aşıktı, aşkımdan öyle kendini kaybetmişti ki, beni kendi nikahımdan kaçırdı. Sonra zavallı çaresiz olan benim ırzıma geçip, namusumu kirletti- bu arada benim ellerim  ve ayaklarım bağlıydı- ve beni kendisiyle evlenmeye zorladı. 

Kitabın yarısına geldiğinizde, sanki son kitap bitiyor gibi düşünebilirsiniz ama öyle olmuyor başka maceralar başlıyor.

Daha çok ayrıntı için, doğru kitabı almaya:))

Kitap, kitap karakterleri, olaylar, hisler, düşünceler ve yaşananlar hepsi normalmiş, bir roman değilmiş gibi geliyor size.

Sanki Ali ve Arya, aynı zamanda diğer kişiler, tanıdığınız gibiymiş okumuyor, onların evine konuk oluyor gibisiniz.

Romantik komedi film gibi.

Bu tarz kitapları sevenler oldukça fazla. Bende onlardan biriyim. O zaman bu kitap bolca tavsiyemdir.

Keyifli okumalar

6 yorum :

  1. Elimdeki kitapları biraz bitirsem,bunu da okumak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten sevinirim. Sizin tarzınızın dışında sanırım. Sevgiler

      Sil
  2. Güzel bir aşk hikayesi... sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Öyle bir anlatmışsınız ki... Ali ve Arya ile tanışmazsam olmaz şimdi.. Yorumunuz harika, kaleminize sağlık. Alıntıları çok sevdim. Hele ki Ali'yi şimdiden sevdim. :) Kitap madem seri bende bunu tek başına okusam acaba eksik hisseder miyim? Listeme aldım hemen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Güzel anlattıysam ne mutlu bana. Tek başında okuyabilirsiniz. Farklı bir hikaye. Sevgiler

      Sil