14 Mayıs 2018 Pazartesi

Denize Karşı Kitap Yorumu




Kübra ile CNr kitap Fuarı’na gittiğimizde bolca Sinem İşler hakkında konuşmuş,  konuşmayla kalmamış üstüne bir de kitabını alarak taçlandırmıştık. Yazarı Kübra sayesinde tanıdım ve o çok met edince de bolca merak etmiştim.

Yazarın son kitabına tur yapmak ve bu güzel kitabı yorumlamak şimdi bize nasip oldu.
Hadi kitabı biraz anlatayım size;

Evlenmesine bir hafta kala nişanlısı tarafından aldatılan, bu aldatılmayı hak etmeyen genç bir hemşire Deniz ve bence para avcısı, evlat sevgisinden mahrum ve acımasız bir kadın tarafından aldatılan Şahin’in hikâyesi.

Aslında bu kadar basit bir kurgu değil. Romanın büyüsünü bozmadan biraz daha ayrıntı verirsem şöyle diyebilirim:

Anne sevgisini hiç tatmamış İki yaşındaki Murat Deniz’i gördüğünde öyle bir sever ki onsuz durmaz hale gelir. “Anne yok.” Diye diye ortalıkta dolaşır. Evladına deli gibi bağlı olan Şahin Murat’ın hastalandığı bir gece sabaha kadar düşünür ve Deniz’e Murat’ın annesi, kendisinin de eşi olmasını istediğini söyleyerek bir evlenme teklifi yapar.

Kulağa ne kadar garip geliyor öyle değil mi?

Hayat da garip değil mi zaten?

Her kadın anne olamıyor. Bu kutsal sevgiyi taşıyamıyor. Şahin’in karısı da Deniz’in annesi de onlardan biri. Hele Deniz’in babasına ne demeli? Para avcısı evlat ayrımı yapan ebeveynler.

Okurken kendimi çok kötü hissettiğim, üzüldüğüm, hırslandığım zamanlar oldu. Çok çok kızdım.

Şahin’in dürüstlüğünü çok beğendim. Deniz’in naif haline bayıldım. Murat’ı bağrıma bastım. Saygıyı birbirinden hiç eksitmeyen iki insanın nasıl hayat kurduğuna şahit oldum.

Aile ve sevgi kavramını son derece iyi işleyen yazar, ince mesajlarını o kadar iyi yansıtmış ve kitaba işlemiş ki, kaleminin güzelliğine hayran kaldım. Kah hüzün verdi, kah eğlendirdi. Murat’ın annesi ile ilgili diyaloglarını, oğluna kızan Şahin’in hem sevecen hem de esprili cevaplarını okumalısınız.

Elimizde çok güzel değerler varken, bunlara nasıl sahip çıkmadığımızı yansıtan Denize Karşı benim gönlümü öyle bir feth etti ki, ikincisi de gelsin hemen okuyalım diyorum.
Yeni yazarları okumayı seviyorum. Şimdi iyi ki de okumuşum diyorum.  Yazarın kitapları ile bir başlangıç yapmak isteyenler, Denize Karşı’yı okumalısınız.

Az kalsın unutuyordum. Kitabın içi ile son derece uyumlu olan kapak tasarımı için yayın evine ve Şükrü Karakoç’a teşekkür ederim. Deniz ve Murat bu kadar güzel yansıtılırdı.



4 yorum :

  1. piku bilmediğim yazar okumaya bayılırııım :)

    YanıtlaSil
  2. Yeni yazarlar keşfetmek çok güzel

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabın devamı olduğundan aldığım halde okuyamadım. Haberin olsun canım yakında devamı çıkıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haberim var ve yeniden kitap turu konuğumuz olacaklar. Bence biran önce yazarın kalemi ile tanış. Çok güzel yazıyor. hatırlattığın için teşekkür ederim.

      Sil