18 Mayıs 2018 Cuma

Aramızdaki Uçurum Kitap Yorumu




Kitaba ilk bakıldığında gençlik kitabı gözükse de derinlerde vurguladığı birçok alt mesajı barındıran bence bir dram kitabı.

İndia, Finn ve Eloise

Annesine sürekli adı ile hitap eden, okulun popüler kızı olmak için çok çabalamış olan İndia, annesinin aldığı yeni kararla ülkenin bir ucundan diğer ucuna taşınır. Bu durumdan hiç memnun değildir. Geride bıraktığı popülerliği, en yakın arkadaşı Anna’yı çok özlemektedir. Kendi annesine bile güvenmeyen İndia üvey babası ve üvey kız kardeşine nasıl güvenecektir?

Romanımız hızlı başlıyor ve çok da hızlı okunup bitiyor. Daha ilk sayfalarda İndia’nın ne kadar yaralı olduğunu anlıyor ve merakınıza yenik düşüyorsunuz. Sayfalar ilerleyip, yeni karakterler ortaya çıkınca Finn ve Eloise sizi sarıp sarmalıyor. Okurken en çok Finn merak etmiştim ama Eloise beni fena şaşırttı. Hiç aklıma gelmeyen sırlar ortaya döküldü.

Kitaptaki her karakterin kendine ait gizledikleri birer birer öğrenildi. Öyle güzel duygular, öyle güzel bağlılık oldu ki bazen duygulandım. Bazen aşırı sinirlendim.

İki üvey kardeş sırt sırtta verip bir bütün oldu. Finn çok iyi nir arkadaş olmaktan geri adım atmadı.
İlk başlardaki Eloise’nin üvey kız kardeş tutumundan eser kalmadı. Hele Finn bazen beni gerçekten deli etti. Ama sonunda tüm cesaretini toparlamayı başardı.

İndia hiç adaletten ayrılmadı. Dış sesinde yanlış konuşsa da iç sesinde hep doğrudan yanaydı. Kendini eleştirmekten hiç sakınmadı.


Bu kitapta çocuklar çok ağır bedeller ödedi.
Hepsini ayı ayrı çok beğendim.

Yazar romanın sonunda okuyucunun beklediği her şeyi verdi. Her bir şey yerli yerine oturdu ama ben pek de tatmin olmadım. Son bir bölüm yazıp, İndia, Finn ve Eloise  birkaç sene sonra üniversite zamanlarından biraz kesit verebilirdi.  Biraz hava da kaldı sanki.  


10 yorum :

  1. Benim okuma listemde olan bir kitap. Kütüphanede yada e-kitap olarak okuyabilirim belki. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. İnşallah okursunuz. Seveceğinizi düşünüyorum. Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  3. Burada okuyuncaya kadar kitap hakkında hiç bir fikrim yoktu :)) Severim gibi geldi ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir göz atarsınız ve okursunuz. Okursanız haber verin olur mu? Bol kitaplı günler:)

      Sil
  4. Sevgili Elmas, ortak öykümüzde Kağıttan Dünyam tarafından mimlendin. Sıra sende. Kolay gelsin. Sevgilerimle. Ayrıca çok güzel bir bloğun var. Emeklerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba:) Mimlendiğimi haber alır almaz hemen yazmaya koyuldum. Bakalım ben nasıl rota çizeceğim? Çok teşekkür ederim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman merakla ve heyecanla bekliyoruz 🤗

      Sil
  6. Bölümü çok beğendim. Tazım diliniz çok güzel. Hazırda bir öyküm vardı. Baş kahramanlarından biri de bilin bakalım kimdi? Alp:) Biraz değişiklik yapıp onu hazırlıyorum. Yetiştirebilirsem akşama yayınlamış olurum. Sevgilerimla:) Memnun oldum bu arada.

    YanıtlaSil
  7. Kapak tasarımı gerçekten ilginçmiş..Yazara göre muhakkak bir anlamı olmalı tabi. Konu da güzel ama sen sonu havada kalmış deyince ben de sonunu merak ettim şimdi..

    YanıtlaSil
  8. Kapak tasarımı kitabın içi ile oldukça uyumlu. Kitabın sonu için okuyucu olarak daha çok detay isterdim. Yoksa geneli güzeldi

    YanıtlaSil