11 Aralık 2018 Salı

Suçlu Olanlar Kitap Yorumu


"Yok edilen değerli eşyalarınızı yenileriyle değiştirebilirsiniz ama insan yok olduğunda teri doldurulamaz."

Merhabalar 

Roman, genç bir kadının intiharı ile başlıyor. Bu genç kadın Dedektif Jackman’ın erkek kardeşinin eşi Sarah.

Hayat dolu, eşi ve çocuklarını çok seven Sarah’ın intiharı aileyi çok üzüyor ve biraz kafalar karışıyor.  
Jackman neden intihar ettiğini anlamak için biraz araştırıyor ve Sarah hakkında çok az şey bildiklerini fark ediyor. Geçmişi olmayan bir kadın ile karşı karşıya kaldıklarını düşünürken başka bir kadın intiharı ile bir bağlantı yakalıyor ve bu intiharların çok uzun yıllar öncesinde gerçekleşen bir dava ile alakalı olduğunu buluyor. İki kadının intihar değil de bir cinayete kurban gittiğinin anladıktan sonra ölümler arda arda gelmeye başlıyor.

Benim yorumuma gelirsek eğer; kurgu ve bağlantılar oldukça iyi olan #suçluolanlar da bir takım eksikliler beni okurken yakaladı. İşlenen cinayetler, suç mahali, otopsi raporları ve delilleri anlatan sayfalar biraz yetersizdi. Tam heyecan yapıp katili bulmak için beyin jimnastiği yaparken bölümün kısa kalması benim heyecanımı yitirmeme neden oldu ve olayların tam betimlemesini yapamadan başka bir bölüme atlamış oldum.

Okuyarak sona geldiğimde katilin artık hak ettiği cezayı almasını düşünürken roman bitti ve katil ile mücadele bir sonraki kitaba kaldı.


"Bazı insanlar yaşamı sürdürmek için iyi bir nedene ihtiyaç duyar."

Romanda en beğendiğim iki karakter, dost ve ortak olan Jackmen ve Marie oldu. İki iş ortağı güzel iş çıkardı. Akıllı ve zekice olayları çözdü.  

Kapak tasarımı ile oldukça çekici gelen polisiye roman beni uzun bir aradan sonra heyecanlandırdı ama tam da istediğim adrenali veremedi.


"Kim başka birine zarar vermek adına çukur kazıyorsa oraya kendi düşecektir, eğer birine taş atarsa, o taş kendilerine dönecektir."



10 yorum :

  1. Özellikle alacağım bir kitap gibi durmasa da denk gelirse okunabilir. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada farklı bir şey aranırsa şans verilebilir:)

      Sil
  2. tam benlik bir kitap gibi duruyor.gerilim suç ,korku ,polisiye türlerini çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman süper. Kitaba bir şans verebilirsiniz o zaman. Keyifli okumalar şimdiden:)

      Sil
  3. Suç üstüne kitap okumayı hep düşünmüşümdür etrafımdakilerde hep okuyorlar bir gün okuyacağım öneri için teşekkürler @Elmas hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:) Umarım size hitap eden bir kitap olur.

      Sil
  4. Blogunuzu zaman zaman ziyaret ediyorum. Çok güzel çalışmalarınız var. Başarılarınızın devamını dilerim. Benim de daha dört aylık bir blogum var, bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Benim blogumu da zaman zaman ziyaret etmek ve yorum yapmak suretiyle desteklemenizi bekliyorum. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. oh tam bir haftasonuluk kitap :)

    YanıtlaSil
  6. Tanıtım için teşekkürler, benim de çok ilgimi çekecek bir konu değil sanırım.

    YanıtlaSil