29 Aralık 2018 Cumartesi

Anka'nın Dönüşü Kitap Yorumu




“Ruh Avcısı’nın tek istediği senin ruhun, yani Anka’nın ta kendisi… Onu ele geçirirse bu her şeyin sonu olur. “

Sıradan hayatından rahatsız olan 16 yaşındaki Carmen bir anda inanılması güç olayların içinde bulur kendini. Gördüğü rüyaların, ona Anka diye seslenen seslerin ne olduğunu öğrenmeye başlar. 16 yıl öncesine gider ve kim olduğunu öğrenir. Kardeşi Enka’nın elinden zümrüdü olan Ron sayesinde kurtulmayı başaran Carmen geçmişini öğrenmesi ile birlikte Crictus gezegeni giderek krallığını Ruh Avcısı’ndan almak için eğitimine başlar.

Hiçbir şey kolay değildir. Anka’yı zorlu bir görev beklemektedir. Hem Enka ile savaşacak hem de Ruh Avcısı’na ruhunu teslim etmeyerek savaşması gerekmektedir. Krallığını geri almak için diğer zümrütlere ihtiyacı vardır. Zorlu görevinde gücünü ortaya çıkartacak, ona eğitim verecek, ona yol gösteren birine ihtiyacı vardır. Ömrünü onu korumaya adayan su zümrütü Ron,  Anka’nın hep yanı başında yer almaya çalışır.

Bu anlattığım kadarı karışık bir roman değil Anka’nın Dönüşü. Fantastik kurgusu çok güzel ve çok akıcı.

Romanın ilk otuz sayfasında kim nedir, neler olmuş, amaç nedir anlayabiliyor, ilerleyen sayfalarda neler olabileceğini çok da tahmin edemiyorsunuz. İlk sayfaları iyi okursanız bütünlüğü yakalarsınız.
Carmen’in kendi gücünü kavraması, Ron’a olan ilgisi ve Ron’un Anka’yı korumak adına deli divane olmasını okudukça aralarında başlayan güzel aşkın sinyallerini de hissediyorsunuz.

Carmen’in hızlı düşünüp detay yapmadan aldığı kararların başına neler açtığını görünce sinir oluyor ve Ron gelse de bir şeyler yapıp ortalığı toparlasın siye bekliyorsunuz. Ben Ron ile Carmen ikilisini çok sevdim ve bir sonraki kitapta daha güzel şeyler ortaya çıkaracaklarını sezinledim Hazır cevap Carmen ve detaylı düşünen Ron ikilisi birbirlerini çok iyi tamamlıyor.

Genel olarak kurgusunu çok beğendiğim ve sonradan neler olup bitecek merakla bekliyorum. Fantastik roman Anka Dönüşü’nde bazı eksiklikler de yok değildi

Duygunun daha az verildiğini, bazı yerlerde betimlemelerin yersiz kaldığını düşünüyorum.  Karşılıklı konuşmaların çok yüzeysel geçtiği bölümlerin sık olması da okuma heyecanımı biraz zayıflattı. Şunu demeden de geçemeyeceğim. Biz Türk yazarlardan da güzel fantastik kitaplar çıkabiliyor. Yolun başında olan yazarın bir sonraki kitabını da okuduğumda daha farklı düşüneceğimi biliyorum. Gelecek vadet eden bir yazar ile karşı karşıya olduğumuzun kanısındayım. Hayal gücünün sınırlarını iyi zorlamış ve ortaya güzel bir hikaye çıkarış. Başlangıç olan ilk kitabın ardından daha çok serüvene atılacağımız ikinci kitap için merak içindeyim. Siz de yeni yazarlar ve yeni türlerle karşılaşmak isterseniz bu romanı kısa sürede okuyup bitirebilirsiniz.

"Ruh Avcı'ları başka insanların ruhlarını çalarak ancak hayatta kalabilirler. Topladıkları bütün ruhlar, onların daha güçlenmesine neden olurdu. Anka veya Enka gibi olağanüstü güçlü ve eski ruhlar ise bir ruh avcısını yenilmez yapardı."

16 yorum :

  1. Konu olarak ilgi çekici. Emek verildiği ortada.. Dediğiniz gibi ikinci kitap daha gelişmiş olarak çıkabilir karşımıza.. Teşekkürler Anka'nın Dönüşü kitap yorumu için.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar bu kitabı ile ödül almış ve aldığı ödülle eğitimine devam ediyor. İkinci kitabını merak ediyorum. Bakalım değişiklik olacak mı? Yorum için çok teşekkürler:)

      Sil
  2. Ben okumadım Elmas canım,daha ilkini okumadan 2.si çıkacakmış bak onu öğrendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım: İşte bende okuyunca yazar hakkında bilgi edinince öğreniyorum:)

      Sil
  3. hiç duymamıştım bu kitabı.mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Size de güzel bir yıl dilerim.

      Sil
  4. konu ilginmiş. çok okumadığım bir tür. aklımda olsun rastlayınca alırım bunu belku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu türü de okumalısın. Yorumunu merak ediyor olacağım.

      Sil
  5. ayrıntılı bir tanıtım yazısı olmuş...teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok teşekkür ederim bloguma uğradığınız için

      Sil
  6. Konusu değişikmiş gerçekten.Hiç okumadığım türlerden.Belki değişiklik adına okuyabilirim.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki, neden olmasın. Bir gün okuyabilirsiniz:)

      Sil
  7. Okumadığım bir kitap. Paylaşım adına teşekkürler.

    YanıtlaSil